شمانیوز
شما نیوز

رای گیری کنگره آمریکا برای محدود کردن اختیارات جنگی ترامپ

کنگره آمریکا امروز طرحی را به رای خواهد گذاشت که براساس آن اختیارات جنگی دونالد ترامپ محدود می‌شود.

رای گیری کنگره آمریکا برای محدود کردن اختیارات جنگی ترامپ

به گزارش شمانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کنگره آمریکا امروز پنجشنبه طرحی را به رای خواهد گذاشت که براساس آن اختیارات جنگی دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور محدود می‌شود.

بر این اساس، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار یک بیانیه اعلام کرد: هفته گذشته دولت ترامپ اقدام به انجام یک حمله تحریک آمیز غیر متناسب علیه ایران کرد که طی آن سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس کشته شد.

در این بیانیه آمده است: این اقدام کاخ سفید بدون مشورت با کنگره انجام شده است که منجر به تشدید تنش‌ها با ایران در خاورمیانه شد. همچنین این اقدام جان نیرو‌های نظامی و دیپلمات‌های ما در منطقه را به خطر انداخت.

گفتنی است آمریکا بامداد روز جمعه با حمله هوایی به فرودگاه بغداد سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و ۱۰ تن دیگر از جمله فرمانده نیرو‌های بسیج مردمی عراق را به شهادت رساند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری رسما اعلام کرد به دستور مستقیم او عملیات انجام شد. آمریکا مدعی است ترور سردار سلیمانی یک اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از درگیری نظامی و محافظت از نیرو‌ها و منافع خود در منطقه بوده است.

بامداد دیروز (چهارشنبه) روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای از حملات سنگین موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه آمریکایی «عین الاسد» در انتقام از ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» و یارانش خبر داد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied