شمانیوز
شما نیوز

ماجرای نجات جان خلبان روسی توسط سردار سلیمانی

راوی دفاع مقدس با بیان ناگفته‌هایی از سلوک رفتاری و جانفشانی‌های سردار سلیمانی، از حاج‌ قاسم‌ها و نخبگانی در سپاه گفت که هنوز رونمایی نشده‌اند.

ماجرای نجات جان خلبان روسی توسط سردار سلیمانی

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از ایسنا : سردار حسین کاجی در خصوص شهادت سردار سلیمانی گفت: همرزم حاج قاسم سلیمانی گفت: جنگ که تمام شد حاج قاسم پوتین‌ها را درنیاورد و به شرق کشور رفت و این منطقه، امنیت خود را مدیون حاج قاسم است، در آن زمان شرق کشور خیلی نا امن بود و حضور اشرار را در منطقه داشتیم، ما مدیون این مرد در شرق کشور هستیم.

 

وی افزود: وی در ابتدای امر، اعلام کرد هر کس بیاید و اسلحه‎اش را تحویل دهد و تسلیم شود در امان اسلام و انقلاب است، خیلی‌ها آمدند و بدون درگیری اسلحه را آوردند و تحویل حاج قاسم دادند، یکی از سران اشرار چند دست قبضه اسلحه تحویل داد، اطرافیان به حاج قاسم گفتند این فرد را باید اعدام کنند، ولی حاج قاسم به سردسته اشرار گفت: بچه شیعه مرد است و مرد باید پای حرفش بایستد تو در امان اسلام و انقلاب و نظام جمهوری اسلامی هستی.

 

وی تصریح کرد: چنین فردی وقتی اسلحه‌ها را تحویل داد و خود را آزاد دید، یکی از محافظین سردار شد و نگذاشت در این منطقه دیگر هیچ کس ناامنی ایجاد کند و خودش مدافع امنیت شد، چنین اتفاقاتی افتاد اینکه مردم هنوز نمی‌دانند چه شخصیتی را از دست دادیم.

همرزم حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: سردار سلیمانی در دفاع مقدس و محور مقاومت فتح القلوب کرد، او در زندگی‌اش فتح الفتوح و فتح القلوب بسیاری داشت، این فتح القلوب، مردم ایران و بسیاری از مردم جهان را بی قرار کرده است.

سردار کاجی عنوان کرد: حاج قاسم را باید بهتر بشناسیم، هر کس می‌خواهد سر کلاس درس او بنشیند باید او را بشناسد، او محبوب خدا و شهیدان شد و همواره به یاد شهیدان و شهادت گریه می‌کرد.

وی ادامه داد: ۲۵ سال قبل در حج بودیم و او در لباس احرام می‌گفت به یاد شهیدان شلمچه و شهدای دفاع مقدس هستم حتی در آن لحظات حساس به فکر شهیدان بود روزی نبود که به یاد شهیدان گریه نکند و در حسرت شهادت نسوزد.

همرزم حاج قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد: آخرین بار خاطره شهید زین‌الدین را تعریف می‌کرد او می‌گفت استاد اخلاق من شهید زین‌الدین است و این موضوع افتخار ما قمی‌هاست، باید او را بهتر بشناسیم و کتابهایی که درباره زندگی شهید زین الدین است را بخوانیم.

وی افزود: کتاب تنها زیر باران ویژه زندگی شهید زین‌الدین است و در این باره نیز کتاب‌های خوبی نوشته شده است، من کتابی ۱۰۰۰ صفحه‌ای درباره ایشان به نام پا به پای زین الدین را نوشته‌ام که آن را نزد شهید سلیمانی بردم تا مقدمه ای برای کتاب بنویسید اما دیگر اجل مهلت نداد.

این راوی دفاع مقدس گفت: سلیمانی برای خانواده شهداء ارزش زیادی قائل بود و در اولین فرصت به دیدار همه خانواده شهدا می رفت،حتی روزی به دیدار مادر شهیدی رفته بود و پیرزن گفته بود من تنها هستم مهمان من باش، شهید سلیمانی با همه مشغله‌هایش ساعت ها نزد مادر شهید نشست تا آبگوشت حاضر شد.

وی تصریح کرد: حاج قاسم کسی است که وقتی هواپیمای روسی را زده بودند و خلبان داشت دست داعش می افتاد، رفت و او را نجات داده بود، به او گفتند می‌دانید چه کسی تو را نجات داده است و او با تعجب گفته بود که سردار سلیمانی باید در ایران در داخل اتاق شیشه‌ای‌اش باشد و این جا چه می‌کند؟

سردار کاجی خاطرنشان کرد: آنقدر حاج قاسم ترکش خورده بود و بدنش درد می‌کرد که می گفت لحظه‌ای نیست که من درد نداشته باشم و همیشه بدنم درد می کند.

همرزم حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد: یک زمانی عراق حدود ۴۰ درصد سقوط کرد و داعش تا ۳۰ کیلومتری کربلا رسید، سردار سلیمانی به بغداد رفت و نخست وزیر و رئیس جمهور عراق گفتند کسی که می‌تواند به ما کمک کند ایران است.

وی بیان کرد: او می‌گوید به من اعتماد کنید قول می‌دهم دست به دست هم عراق را از لوس وجود داعش پاکسازی می‌کنیم و سپس حشدالشعبی و حزب‌الله امد و سپاه آمدند و عراق پاکسازی شد، حتی زمانی سوریه ۸۰ درصد سقوط کرد و داعش به پشت دیوار کاخ بشار رسیده بود و بشار اسد به مدیترانه رفته بود.

سردار کاجی اظهار کرد: در این شرایط حاج قاسم رفت و گفت خودم می روم و با بشار مذاکره می‌کنم و سپس به او گفت به من اعتماد کن، ما طرحی می‌دهیم که باید اسلحه دست مردم باشد و امروز با همین تاکتیک ۱۲۰ هزار بچه بسیجی جنگیده جیش الوطنی در سوریه آماده داریم.

وی گفت:شهید سلیمانی مردانه جنگیدند و جسورانه منطقه را پاکسازی کرد و امروز در سوریه داعش نیست، ما وقتی در لبنان بودیم بررسی می‌کردیم تا ببینیم توان رزمی اسرائیل چقدر است و وقتی اسرائیل رزمایش داشت یک زمانی می‌گفتیم می‌شود در حد آن‌ها باشیم.

همرزم حاج قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد: ما قبل از سید حسن نصرالله در لبنان بودیم حاج قاسم وقتی آمد ایستاد و حزب الله را تقویت کرد، در نبرد ۳۳ روزه فرمانده حاج قاسم بود و مسئول عملیات عماد مغنیه بود.

وی تصریح کرد: در نبرد ۳۳ روزه ساختمان ۱۵ طبقه را به گونه ای می زد که پایین می ریخت، در این هجم بمباران به سوریه و مشهد رفت و خبر پیروزی را به رهبری می دهد، در این جنگ هیمنه اسرائیل فروریخت.

وی بیان کرد: هنوز حرف آخر را با مستکبرین نزده‌ایم حاج قاسم سردار محور مقاومت است حاج قاسم تمام نشد بلکه شروع شد، هنوز سپاه از نخبه‌های خود رونمایی نکرده در بعد نظامی حاج قاسم رده چندم سپاه بود سرلشکرها هنوز نیامده اند و از نوابغ رونمایی نکردیم افرادی هستند فرمانده حاج قاسم بودند و اسامی رونمایی نشده اند.

وی یادآور شد: آمریکائی‌ها دنبال این بودند که فکر منسجم قدس کیست، او سردار قاآنی است ما حاج قاسم هایی داریم که هنوز رونمایی نشده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۵ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied