شمانیوز
شما نیوز

چهره های حاضر و غایب در نمازجمعه امروز

نماز جمعه امروز تهران بعد از هشت سال به امامت مقام معظم رهبری اقامه شد و حضور و غیبت برخی چهره‌ها در این صحنه تاریخی، به چشم می‌آمد.

چهره های حاضر و غایب در نمازجمعه امروز

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از خبر فوری ، در نماز جمعه امروز بسیاری از چهره‌های سیاسی حضور داشتند، در صف اول می توان به حضور روسای قوا اشاره کرد. علی لاریجانی و حسن روحانی در هشت سال گذشته در نمازجمعه‌ها حاضر نبودند و امروز هم خروج زودهنگام رئیس جمهور و چهره درهم کشیده اش در طول خطبه‌ها حاشیه‌ساز شد.

 

 سردار قاآنی، علی شمخانی، علی اکبر ولایتی، امیر موسوی، علی اکبر ناطق نوری، محمدباقر قالیباف، حسام الدین آشنا، محمود دعایی، محمدرضا باهنر، سردار باقری، آیت الله محمد یزدی، سعید جلیلی، سید محمد خاتمی، سید حسن خمینی، اسدالله بادامچیان، پرویز فتاح، مرتضی بختیاری، علی مطهری و محمد محمدی ری شهری امروز در نماز جمعه نبودند

 

چهره های حاضر برای شنیدن این خطبه‌های سیاسی فراوان بودند؛ آیت الله جنتی، سردار سلامی، آیت الله آملی لاریجانی، سردار عزیز جعفری، محسن رضایی سردار اشتری، سردار نقدی، سردار رحیم صفوی، غلامعلی حداد عادل، عبدالعلی علی عسگری، مصطفی میرسلیم، محسن هاشمی حسین فدایی، سردار فدوی، سردار وحیدی، حسین شریعتمداری، پیروز حناچی، محسنی اژه ای و بسیاری دیگر.

در این بین بازگشت عبدالله جاسبی در قاب تصاویر جالب بود، چراکه شایعه شده بود رئیس سابق دانشگاه آزاد ایران را ترک کرده است.

همچنین حضور محمود احمدی نژاد حائز اهمیت است. به ویژه آنکه در روزهای گذشته شایعاتی مبنی بر اخراج او از مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح و البته تکذیب شد.او در جایی نشسته بود که تلویزیون قابی روی او نبست.

حضور کم رونق و پراکنده دولتی‌ها

در این نماز جمعه جای خالی بسیاری از وزرا دیده می شد. در ردیف های اول از میان هیات دولت می توان به جهانگیری، نوبخت، رحمانی فضلی، حاتمی، دژپسند، سورنا ستاری، علی اکبر صالحی و همتی اشاره کرد. علوی هم دریکی از تصاویر دیده می شد اما در جایی دورتر. اما تصویری از شهیدی، ابتکار، جنیدی، سلطانی فر، صالحی، رحمانی، اردکانی، اسلامی، محمد شریعتمداری، نهاوندیان، غلامی، حسینعلی امیری، ربیعی، واعظی، زنگنه و مونسان به چشم نخورد.

البته محمد جواد ظریف هم در نمازجمعه شرکت نکرد اما او برای شرکت در اجلاسی در هند به سر می برد.

در این بین وزیر جوان توانست با ابتکاری توجه دوربین ها را به خود جلب کند. او به همراه همسر و فرزندش در بیرون از مصلی روی چمن نشسته بود.

هیات رئیسه مجلس؛ مصری و عباسی

از اعضای هیات رئیسه مجلس به جز رئیس قوه مقننه، تنها عبدالرضا مصری، نایب رئیس دوم و اسدالله عباسی سخنگو در ردیف های ابتدایی دیده می شدند. محمدعلی وکیلی هم در جایی دورتر و در میانه جمعیت بود.

باید توجه کرد که مسعود پزشکیان نایب رئیس اول به احتمال قوی در حوزه انتخابیه خود یعنی تبریز حضور دارد و برخی دیگر از اعضای هیات رئیسه نیز شرایط مشابهی دارند اما رحیمی و نعمتی دو نماینده تهران هستند که تصویری از آنها منتشر نشد.

چهره هایی که نیامدند

حضور در این نمازجمعه تاریخی برای چهره های سیاسی که هنوز بازیگردانی می کنند اهمیت ویژه ای دارد اما برخی نتوانستند در آن حضور یابند. از مهمترین این چهره ها می توان به سردار قاآنی،   علی شمخانی، علی اکبر ولایتی، امیر موسوی، علی اکبر ناطق نوری، محمدباقر قالیباف، حسام الدین آشنا، محمود دعایی،  محمدرضا باهنر، سردار باقری، آیت الله محمد یزدی، سعید جلیلی، سید محمد خاتمی، سید حسن خمینی، اسدالله بادامچیان، علی اصغر حجازی، پرویز فتاح، مرتضی بختیاری، عزت الله ضرغامی، حسن فیروزآبادی، علی مطهری، محمد محمدی ری شهری و مصطفی پورمحمدی  اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied