شمانیوز
شما نیوز

موسوی: صحبت‌های ظریف مطابق با بیانات مقام معظم رهبری است

سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان تاکید کرد که صحبت‌های اخیر ظریف همان بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر این است که در صورت بازگشت آمریکا به برجام و لغو تحریم‌ها امکان گفت‌وگوی در چارچوب 1+5 وجود دارد.

موسوی: صحبت‌های ظریف مطابق با بیانات مقام معظم رهبری است

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از ایسنا : سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران درباره حاشیه‌های چند روز اخیر و سوء برداشت از اظهارات محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران در گفت‌وگو با نشریه اشپیگل ابراز تاسف کرد که "برخی رسانه‌ها توئیت‌های فارسی دونالد ترامپ را منبع خود قرار داده‌اند".

وی تصریح کرد: صحبت‌های آقای ظریف حرف تازه‌ای نبود چون سیاست اصولی جمهوری اسلامی را بیان کرد. این همان صحبتی است که مقام معظم رهبری، دولت و مقامات به عنوان یک حرف اصولی و اساسی همواره بیان کرده‌اند.

موسوی در ادامه گفت: حرف آنها این است که اگر (آمریکایی‌ها) برگردند به شرایط قبل از 2017، یعنی تحریم‌های ظالمانه‌ای که بعد از خروج از برجام علیه مردم ایران وضع کردند را بردارند و به برجام بازگردند، در آن صورت در قالب همان 1+5 قبلی، امکان حضور آنها (آمریکایی‌ها) و گفت‌وگوی جمعی با آنها وجود دارد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان خاطر نشان کرد: صحبت از مذاکره با آمریکا و گفت‌وگوی دوجانبه با این کشور نیست. همچنین صحبت از پذیرفتن به اصطلاح "توافق ترامپ" که به تازگی روی آن مانور می‌دهند نیست. این موضع اصولی ماست.

موسوی همچنین اظهار داشت: ما با این حرف خود، ترامپ را به گوشه رینگ می‌بریم. اگر او (رئیس جمهور آمریکا) شرط ما را بپذیرد که نشان دهنده شکست تمامی سیاست‌هایش است و اگر قبول نکند هم نشان می‌دهد که اهل تعامل و گفت‌وگو نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied