شمانیوز
شما نیوز

اکنون زمان مذاکره نیست

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در ۱۰ ماه امسال، درآمدهای عمومی کشور ۱۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

اکنون زمان مذاکره نیست

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از مهر : محمدباقر نوبخت پیش از ظهر دوشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه گلستان اظهار کرد: دومین سال یک تهدید بی سابقه تاریخ معاصر کشور را پشت سرمی گذاریم.

 

وی با بیان اینکه با این روند در تحریم‌ها دارو و غذا هم در زمره تحریم قرار گرفته است، گفت: آنچه از صادرات نفت تامین می‌شود با درایت مسئولان است.

نوبخت یاد و خاطره سردار سلیمانی را گرامی داشت و گفت: ایشان در بسیاری از مسائل از جمله مسائل استراتژیک منطقه موثر بود و آنچه که در تشییع پیکر ایشان روی داد، گوشه‌ای اظهار ارادت مردم بود.

وی با بیان اینکه درآمدهای نفتی به دلیل محدودیت صادرات، کاهش یافته است، ادامه داد: در ۱۰ ماهه امسال، درآمدهای عمومی کشور ۱۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

نوبخت بیان کرد: در دسته بندی هزینه جاری و عمرانی، سیاست ما این است که از این بودجه اندک نهایت استفاده کنیم و در ۱۰ ماهه امسال پرداخت حقوق دستمزد ۳۴ درصد بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه پرداخت صندوق بازنشستگی ۳۲ درصد بیشتر شده، گفت: حقوق و مزایای بازنشستگان را پرداخت کردیم و ۴۰۰ میلیارد تومان از دانشگاه علوم پزشکی باقی مانده بود که برای آن کارسازی شد.

نوبخت با اشاره به اینکه پرداخت‌ها ۱۰ روز به ۱۰ روز در زمینه معیشتی و یارانه‌ها و حقوق‌ها را انجام می‌دهیم، تأکید کرد: تلاش نداریم که فشار و بار را به مردم منتقل کنیم

وی با بیان اینکه از این گردنه سخت به سلامت عبور خواهیم کرد، اظهار کرد: هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به گلستان پرداخت کردیم و سایر پرداختی‌ها هم به مرور انجام خواهد شد.

نوبخت گفت: ۳ هزار واحد مسکونی به افراد کم درآمد هدیه می‌شود و ۱۱ کیلومتر کنارگذر گرگان هم انجام خواهد شد.

وی از تخصیص ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل سد نرماب خبر داد و اضافه کرد: دشمن باید بداند که ما فشارها را تدبیر می‌کنیم و کار خود را پیش خواهیم برد.

نوبخت بیان کرد: در طول تاریخ حوادثی پیش آمده و ملت‌هایی سربلند بودند که توانستند مقاومت کند.

وی با تأکید بر اینکه اکنون وقت مذاکره نیست و زمان ایستادگی است، درآمد عمومی افزود: با تدبیر مشکلات حل می‌شود و قبل از پایان سال دو طرح بزرگ عمرانی در کشور (بزرگراه تهران- شمال) که ۶۲ کیلومتر راه کوتاه‌تر می‌کند و مسیر بزرگراه همت به سمت کرج افتتاح خواهد شد.

نوبخت گفت: راه‌آهن اینچه برون و گرمسار جزو طرح‌های مصوب است و با روس‌ها تفاهمنامه داریم و ۵ میلیارد دلار مصوب شده و ۱۵ درصد اولیه هم تامین اعتبار شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied