شمانیوز
شما نیوز

علیرضا زاکانی

بیوگرافی علیرضا زاکانی و همسرش + عکس

بیوگرافی علیرضا زاکانی و همسرش + عکس

در خبر زیر به بیوگرافی علیرضا زاکانی نامزد احراز صلاحیت شده در دره چهاردهم انتخابات ریاست جمهوری پرداخته ایم.

به گزارش شمانیوز :علیرضا زاکانی  سیاستمدار اصولگرا ایرانی سات. علیرضا زاکانی شهردار فعلی تهران است. علیرضا زاکانی نماینده قم در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی تا ۲۳ مرداد ۱۴۰۰بوده است. علیرضا زاکانی برای انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری ثبت نام و احراز صلاحیت شده است.

زندگی شخصی و خانواده علیرضا زاکانی

علیرضا زاکانی شهردار فعلی تهران که به عنوان یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری 1403 ثبت نام کرده است در تاریخ 12 اسفند سال 1344 در جنوب تهران متولد شد. درمورد تعداد خواهر و برادرهاس زاکانی یا والدینش اطلاعات چندانی در دسترس نیست.

ازدواج زاکانی و نام همسرش

یکی از مواردی که در رابطه با زندگی شخصی علیرضا زاکانی مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته ازدواج زاکانی با همسر شهید و هویت همسرش است. همسر زاکانی معصومه پاکتچی است که سابقاً مدیریت ساماندهی و نظارت حوزه علمیه خواهران تهران را برعهده داشت.

در گفتگوهای زاکانی عنوان شده است که او در 24 سالگی با همسر شهید ازدواج کرده است که حاصل این ازدواج 3 فرزند دختر است.

فرزندان زاکانی

زاکانی سه فرزند دختر به نام های طیبه، زینب و مریم دارد که اطلاعاتی درباره وضعیت تحصیلی، شغلی و محل زندگی فرزندان زاکانی در دسترس نیست.

علیرضا زاکانی

تحصیلات علیرضا زاکانی

زاکانی بعد از اخذ مدرک دیپلم در سال 1362 برای ورود به دانشگاه علوم پزشکی تهران مسیر خود را ادامه داد که در سال 1368 برای تحصیل در رشته پزشکی وارد این دانشگاه شد و در سال 1376 با دریافت مدرک دکترای عمومی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل گشت.

ادامه تحصیلات زاکانی در سال 1380 در دانشگاه تهران و با رشته پزشکی هسته‌ای شکل گرفت. وی در حال حاضر عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در مرکز پزشکی هسته‌ای بیمارستان شریعتی و بیمارستان امام خمینی استغ همچنین زاکانی یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن علمی پزشکی هسته‌ای ایران می‌باشد.

علیرضا زاکانی از قبل انقلاب تا دوران جنگ

آغاز فعالیت‌های علیرضا زاکانی در عرصه سیاست به زمان پیش از انقلاب و در سال 1356 باز می‌گردد او پس از شروع جنگ تحمیلی به مدت 62 ماه در جبهه حضور داشت.

نام علیرضا زاکانی به عنوان یکی از نمایندگان راه یافته به مجلس شورای اسلامی در دوره‌های هفتم، هشتم، نهم و یازدهم به ثبت رسید و او در این دوران به عنوان نماینده مردم تهران در مجلس حضور داشت.

زاکانی در انتخابات ریاست جمهوری

اولین دوره حضور زاکانی در انتخابات ریاست جمهوری به سال 1396 باز می‌گردد.

او همچنین در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 نیز حضور داشت ولی تنها دو روز قبل از برگزاری انتخابات به نفع شهید سید ابراهیم رئیسی انصراف داد.

زاکانی شهردار تهران

پس از انصراف از انتخابات ریاست جمهوری زاکانی در مرداد 1400 با رای اعضای شورای شهر تهران به عنوان شهردار تهران انتخاب شد.

زاکانی در انتخابات ریاست جمهوری 1403

یکی از چهره هایی که خرداد ماه 1403 به محل ثبت نام کاندیداها در وزارت کشور مراجعه کرد علیرضا زاکانی بود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی