شمانیوز
شما نیوز

رضا ایرانمنش در بیمارستان بستری شد + بیوگرافی و تصاویر جدید

رضا ایرانمنش، هنرمند جانباز و بازیگر سینما و تلویزیون، در بیمارستان بستری شده است.

رضا ایرانمنش در بیمارستان بستری شد + بیوگرافی و تصاویر جدید

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از خبرآنلاین:کیهان نوشت: رضا ایرانمنش، هنرمند جانباز و بازیگر سینما و تلویزیون، در بیمارستان بستری شده است.

این بازیگر که به‌خاطر عوارض شیمیایی شدن در دوران دفاع مقدس، بارها در بیمارستان بستری شده است، این بار نیز به همین دلیل تحت مراقبت ویژه قرار گرفته است.

خوشبختانه حال ایرانمنش رو به بهبود گزارش شده است و ان‌شاءالله وی به زودی از بیمارستان مرخص خواهد شد.

 
ناگفته های رضا ایرانمنش درباره ماجرای جانباز شدن و تجربه مرگ و بازگشت دوباره به زندگی به همراه زندگینامه و عکسهای “رضا ایرانمنش” بازیگر سینما و تلویزیون را در ادامه مشاهده کنید

بیوگرافی و عکسهای رضا ایرانمنش

  • نام:رضا
  • نام خانوادگی:ایرانمنش
  • زمینه فعالیت:بازیگر سینما و تلویزیون
  • تاریخ تولد:19 شهریور 1346
  • محل تولد:جیرفت
  • فرزندان: علی و غزال

رضا ایرانمنش 19 شهریور ماه سال 1346 در جیرفت کرمان متولد شد. او مدرک فوق لیسانس کارگردانی خود را از دانشگاه تربیت معلم دریافت کرده است.

 

رضا ایرانمنش نامزد بهترین بازیگر مرد

ایرانمنش در بیش از 60 فیلم سینمایی و مجموعه تلویزیونی حضور داشته است. در سال 1372 برای بازی در فیلم سجاده آتش نامزد دریافت بهترین بازیگر نقش اول مرد در دوازدهمین جشنواره فیلم فجر شد.

 

فوت رضا ایرانمنش

رضا ایرانمنش جانباز شیمیایی

 

او همچنین از جانبازان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران است. وی در عملیات های متعددی حضور داشت و در عملیات والفجر 8 به علت استشمام گاز خردل، جانباز شیمیایی می شود.

زندگینامه رضا ایرانمنش

 رضا ایرانمنش در کنار زنده یاد خسرو شکیبایی

 

ازدواج و فرزندان رضا ایرانمنش

یکسال بعد از شیمیایی شدن در سن 19 سالگی در سال 1365 ازدواج کرد، و در حال حاضر صاحب یک دختر بنام غزل 19 ساله و یک پسر بنام علی 27 ساله می باشد. همسرش را حضور خدا در کنارش می داند و می گوید همسرم همیشه برایم نمونه ای خوب از صبر و ایثار است که برای زندگیمان تمام توانش را گذاشته است.

بیوگرافی رضا ایرانمنش

رضا ایرانمنش با تجربه 17 بار کما

 

4 سال پیش هم یک بار مرگ مغزی شدم، شاید باورتان نشود اما من 4 ساعت کاملاً مرده بودم. مرا به سردخانه بردند و بعد از 4 ساعت دوباره برگشتم. او زمانی که فقط 14 سال داشت، عازم جبهه شد تا از دین و میهنش دفاع کند، در بیشتر عملیات بزرگی چون والفجر مقدماتی، والفجر 3، والفجر 4، کربلای 1، کربلای 2، کربلای 4، مرصاد و فاو شرکت داشت

 

 عکسهای رضا ایرانمنش

 

علت کم کاری رضا ایرانمنش چیست؟

مدت بسیاری است که بیکارم. در دو سال اخیر پیشنهادهایی داشتم که قابل کار کردن نبود. وی ادامه داد:تنها راه امرار معاش من از طریق بازیگری است؛ هیچ کار دیگری بلد نیستم. البته ناشکری نمی کنم چون خداوند است که روزی را فراهم می کند.

رضا ایرانمنش هم دوره اصغر فرهادی

من و اصغر فرهادی، سعید آقا خانی، حمید فرخ نژاد همگی در دانشگاه تهران هم کلاس بودیم. زمانی که اصغر شروع به کار کرد، از بچه های دانشگاه دعوت به همکاری نمود.

رضا ایرانمنش

 رضا ایرانمنش و زنده یاد ناصر عبدالهی در سالهای دور

 

کاندیدا شدن برای فیلم سجاده های آتش

من برای فیلم سجاده های آتش کاندیدای دریافت سیمرغ بهترین بازیگر شدم. آن سال رقبای من استاد انتظامی، اکبر عبدی، مرحوم خسرو شکیبایی بودند و برای من باعث افتخار بود کنار این عزیزان قرار بگیرم.

متاسفانه هنرمندان ما خیلی کم توانستند فضای جنگ واقعی را نشان بدهند؛ البته کارهای خوب هم داشتیم. کارگردان هایی که خود در جبهه های نبرد حضور داشتند، توانستند تصویر باورپذیری را به مخاطب ارائه کنند. من از همین جا دست تک تک جانبازان را می بوسم؛ اسم جانباز روی من گذاشتند اما همیشه گفتم که من فقط این عنوان را یدک می کشم.

 رضا ایرانمنش کما

حال و هوای این روزهای رضا ایرانمنش

قبل از سال 95 بیماری و بیکاری به من غلبه کرد. وضعیت جسمی و روحی خوبی نداشتم. از 26 فروردین 95 خداوند نیروی دوباره ای به من داد و عصا را کنار گذاشتم. اکنون با قدرت پیگیر کارهایم هستم.

دوست دارم به دوران کما برگردم

ده سال پیش به کما رفتم؛ فضای خیلی خوبی بود. نمی دانم برزخ بود واقعا! اینقدر حس خوب و سبکی داشتم که انگار روی ابرها بودم. در فیلم هایی که بچه ها از زمان برگشت من به حالت احیا در آی سی یو گرفتند، من با اصرار گریه می کنم در آن فضا بمانم. اگر زمانی را بخواهم انتخاب کنم، دوست دارم به همان لحظات برگردم.

رضا ایرانمنش بازیگر سینما و تلویزیون در روزهای پایانی فروردین ماه 1391 به کما رفت. این خبر بسیاری را متأثر کرد، اما خوشبختانه 25 فروردین به هوش آمد.

رضا ایرانمنش

 

ماجرای جانباز شدن رضا ایرانمنش

ما در عملیات والفجر 4 در منطقه پنج زین عراق تپه هایی را تصرف کردیم. یک جایی سنگر می کندیم که ما را غافلگیر کردند و من در آن اوضاع تیر خوردم؛ اما متوجه نشدم تا اینکه یکی از بچه ها بهم گفت تیر خوردی. من گفتم نه؛ دیدم خون و خاک با هم مخلوط شده. روی شلوارم مثل گل شده بود و زمانی که آن لحظه را دیدم افتادم و دیگر نتوانستم حرکت کنم (خنده). یکی از دوستانم من را با خود به منطقه امن برد.

رضا ایرانمنش در تلویزیون

موج و صخره (1390)

ستایش (1389)

وفا (1385)

توپ گرد (1381)

خبرنگار خارجی (1377)

پرونده های مجهول (1380 )

مردان آنجلس(1377)

فیلم های سینمایی رضا ایرانمنش

تلفن (1378)

ترور (1376)

کمین (1375)

دکل (1374)

آخرین شناسایی (1372)

سجاده آتش (1372)

افتخارات

کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم سجاده آتش (دوره 12 جشنواره فیلم فجر، سال 1372)

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • دریا

    دمتون گرم.از ته قلبم میگم دوستتان دارم

  • ناشناس

    ای کاش میدونستیم کدوم بیمارستان بستری شدن بریم ملاقات جانباز نمونه