شمانیوز
شما نیوز

شهرداری و شورای شهر به تئاتر ضربه می‌زنند

کارگردان نمایش «بوقلمون» با اشاره به تعرفه‌های قیمتی عجیب سازمان زیباسازی شهرداری تهران برای تبلیغ تئاتر، تصریح کرد که شهرداری و شورای شهر با تصمیمات خود به تئاتر ضربه می‌زنند.

شهرداری و شورای شهر به تئاتر ضربه می‌زنند

به گزارش خبرنگارشمانیوز وبه نقل از مهر :خیرالله تقیانی‌پور کارگردان نمایش «بوقلمون» که در تماشاخانه‌ ایرانشهر روی صحنه می‌رود، درباره وضعیت تبلیغات شهری این نمایش و شرایطی که سازمان زیباسازی شهرداری تهران برای تبلیغات شهری این اثر ایجاد کرده است، گفت: فقط بروکراسی و کاغذبازی برای گرفتن بیلبورد، حدود ۳ هفته زمان می‌برد و وای به حال گروهی که نتواند مجوز شورای نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی را دریافت کند تا بتواند به موقع وارد این بروکراسی شود! زیرا آغاز تبلیغات نمایش‌ها منوط به بازبینی و صدور مجوز از سوی شورای نظارت است که شورا هم نزدیک به تاریخ اجرا مجوز را صادر می‌کند.

وی ادامه داد: نمایش «بوقلمون» که ۴ سال پیش اجرا شده و از ۲ ماه قبل آماده تبلیغات بود به دلیل اینکه شورای نظارت نزدیک به تاریخ اجرا مجوز را صادر کرد، فرصت و زمان مناسبی برای تبلیغات در اختیار نداشت.

تقیانی پور با بیان اینکه وقتی گروه مجوز شورا را دریافت می‌کند تازه وارد هفت خوان سازمان زیباسازی شهرداری تهران می‌شود، یادآور شد: سازمان زیباسازی هم هفت‌خوانی ۳ هفته‌ای دارد که موافقت و مجوز بنرهای شهری را بدهد و بعد از اینکه مجوز صادر شد به گروه می‌گوید باید بابت هر بنر با ابعاد یک در ۲ مبلغ ۵۰۰ هزار تومان پرداخت شود.

این کارگردان تئاتر اظهار کرد: وقتی از سازمان زیباسازی شهرداری تهران می‌پرسیم که مگر هزینه بنر یک در ۲ چقدر است که باید بابت هر یک بنر ۵۰۰ هزار تومان پرداخت کنیم، پاسخ شان به ما این است که‌این هزینه برای پیمانکار است. تازه می‌گویند که به هر گروه بیشتر از ۶ بنر تعلق نمی‌گیرد و تازه معلوم نیست که‌این بنرها در چه جاهایی نصب می‌شوند.

کارگردان نمایش «بوقلمون» تصریح کرد: مگر قبلا آقای برزین ضرغامی در حوزه فرهنگ و ارشاد نبوده و وضعیت رو به موت تئاتر را نمی‌شناخته که حالا اینگونه به تئاتر ضربه می‌زند. چند درصد بنرهای سطح شهر تهران به تئاتر اختصاص پیدا می‌کنند؟ هزینه‌ای که سازمان زیباسازی شهرداری تهران بابت بنرهای کوچک خود از گروه‌ها می‌گیرد با هزینه بخش خصوصی برابری می‌کند و مشخص نیست این چه ساز و کاری است که شهرداری تهران دارد.

تقیانی‌پور متذکر شد: ما در تبلیغات تئاتر هر روز از سوی شورای نظارت و ارزشیابی و همچنین سازمان زیباسازی شهرداری تهران محدودتر می‌شویم و تنها تبلیغات فضای مجازی را داریم؛ سازمان صداوسیما هم که سالهاست نمی‌داند تئاتر چیست و چه شکل و شمایلی دارد.

این نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر با بیان اینکه صحبت من با اعضای شورای شهر تهران است که به تماشای تئاتر می‌آیند و با هنرمندان عکس می‌گیرند، افزود: دریغ از اینکه اعضای شورای شهر بخواهند یک قدم  برای تئاتر بردارند. این افراد فقط در مناسبت‌های خاص می‌آیند و با هنرمندان عکس می‌گیرند. بلاتکلیف ماندن طرح توسعه تماشاخانه سنگلج و تبدیل شدن محیط اطراف تئاتر شهر به چاله میدان نشانگر نبود اقدام درست برای تئاتر از سوی شورای شهر تهران است.

وی اظهار کرد: کاش مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر از ابتدا شعار فرهیختگی نمی‌دادند تا ما بدانیم که از حوزه تئاتر هیچ چیز نمی‌دانند. این افراد هر سال با اقداماتی که می‌کنند به پیکره نحیف تئاتر ضربه می‌زنند.

تقیانی‌پور در پایان سخنان تأکید کرد: روی صحبتم با آقای مسجد جامعی است که می‌دانم روزهای تعطیل به تماشای تئاتر می‌نشینند و تهران‌گردی می‌کنند؛ لطفا ببینند در بنرهای شهری چقدر تبلیغ تئاتر می‌شود؟ مگر گروه تئاتری چقدر توان مالی دارد که بخواهد برای بنر یک در دو متر مبلغ ۵۰۰ هزار تومان هزینه کند. خواهشم این است که بررسی کنند سازمان زیباسازی از کجا تعرفه‌های خود را در می‌آورد. چرا باید سازمان زیبازسازی شهرداری تهران همانقدر از ما پول بگیرد که بخش خصوصی می‌گیرد؟

عکس کنار خبر از بهاره اسدی است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied