شمانیوز
شما نیوز

جزئیات حمایت شهرداری از جشنواره فیلم فجر

مدیرعامل موسسه تصویر شهر با ارائه گزارش عملکرد یک ساله خود از تجهیز و بهسازی سینماهای این موسسه و ایجاد سالن سینمای جدید به جای سالن های عروسی در پردیس رازی خبر داد.

جزئیات حمایت شهرداری از جشنواره فیلم فجر

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از ایسنا : هاشم میرزاخانی که یک سال قبل به عنوان  مدیرعامل و نایب رییس هیات مدیره در موسسه تصویر شهر مشغول به کار شده است، صبح سه‌شنبه، اول بهمن ماه در نشستی خبری به تشریح گزارش عملکرد و برنامه‌های خود پرداخت.

 

او با اشاره به فعالیت این موسسه به عنوان بازوی اجرایی سازمان سینمایی در شهرداری از سال ۸۳ گفت: این موسسه مدیریت پردیس‌های سینمایی شهرداری را هم برعهده دارد و از ابتدا بحث بالا بردن سطح موسسه درنظر بوده که این نیازمند ایجاد زیرساخت است.‌ از آنجا که عمر پردیس‌ها از ۱۲ سال بیشتر است، رسیدگی به زیرساخت‌ها، تعمیر، بهسازی، تجهیز فنی و ایجاد پردیس‌های جدید جزو برنامه‌های موسسه بوده و خواهد بود.

 

وی در این بخش از صحبت‌های خود جزئیاتی را درباره اقدامات فنی انجام شده از جمله نصب تجهیزات نوین در تمام پردیس‌های سینمایی زیرمجموعه موسسه تصویر شهر و وضعیت فروش فیلم و سود و زیان آنها ارائه کرد.

میرزاخانی درباره پردیس رازی توضیح داد که وضعیت فروش در آنجا خوب نبود و دو سالن این مجموعه به سالن عروسی تبدیل شده بودند و به خاطر تغییرات ساختاری صورت گرفته در آنها امکان سینما شدن ندارد. هر چند به گفته وی برای همان عروسی هم کمتر مورد استقبال هستند.

او افزود: با این حال برنامه‌هایی داریم که دو سالن دیگر افزوده شود و الان ۴۴درصد رشد درآمد در این مجموعه با استقبال مخاطب از فیلم‌ها رقم خورده است. در حالی که این پردیس در مقطعی کاملا زیان‌ده بوده و امیدواریم تا پایان سال رشد آن ها ادامه یابد.

وی در ادامه به پردیس ملت و ضعف‌های آن از جمله پارکینگ اشاره کرد و گفت: یک هکتار از مساحت زیر بزرگراه کردستان با مساعدت های انجام‌شده برای پارکینگ اختصاص داده شده و فود کورت با ظرفیت ۸۰۰ صندلی در مجموعه ایجاد کردیم. همچنین بررسی‌های جدی انجام شد که چهار پرده برای این مجموعه کم‌ است و باید افزایش یابد. برهمین اساس هفت سالن با ظرفیت های ۴۰ نفره و امکان پذیرایی تا سالن ۳۰۰ نفره اضافه شدند به همراه یک سالن آمفی تئاتر ۲۴۰ نفره که قابلیت اجرای همایش و تئاتر را هم دارد و نشست های خبری جشنواره فیلم فجر هم آنجا برگزار می‌شود. ضمن اینکه گالری آماده شده در پردیس ملت قابلیت برگزاری حراجی‌های حوزه تجسمی را هم دارد. 

به گفته مدیرعامل موسسه تصویر شهر سالن‌های تازه راه اندازی شده این پردیس، هفتم بهمن ماه قبل از شروع جشنواره افتتاح می‌شوند و توضیح داد: حدود ۱۹۰۰ صندلی در این مجموعه هست و الان دیگر هیچ فیلمی از چرخه اکران در پردیس ملت جا نمی‌ماند. با این تغییرات پردیس ملت به لحاظ ظرفیت، دومین سینه پلکس‌ کشور است.

میرزاخانی همچنین با اشاره به برنامه‌هایی که برای تولیدات تازه در این مجموعه تدارک دیده خواهد شد، درباره حمایت شهرداری از جشنواره فیلم فجر هم گفت: مبلغ اجاره سالن برج میلاد برای هر سانس رقم قابل توجهی است اما برای حمایت از جشنواره، پردیس ملت با رقم ناچیزی در اختیار این رویداد قرار می‌گیرد و در بخش های دیگر شهری هم از جشنواره حمایت خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied