شمانیوز
شما نیوز

دلیل غیبت سیمرغ‌داران ۹۷ در جشنواره فیلم فجر

حبیب مجیدی با اشاره به اینکه عکاسی ۹ فیلم سینمایی را برعهده داشته است از شرکت نکردن در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر خبر داد.

دلیل غیبت سیمرغ‌داران ۹۷ در جشنواره فیلم فجر

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از مهر : حبیب مجیدی عکاس سینما که سال گذشته در بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران سیمرغ بلورین بهترین عکس سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر را برای فیلم سینمایی «بمب؛ یک عاشقانه» به کارگردانی پیمان معادی دریافت کرده بود،گفت: با توجه به اینکه در سال جاری هیچکدام از آثاری که در آن همکاری داشته‌ام، اکران عمومی نشده است، نمی‌توانم در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشم.

وی با تاکید براینکه یکی از قوانین شرکت در بخش مسابقه تبلیغات این است که فیلم مورد نظر در ایران اکران عمومی شود، بیان کرد: از میان فیلم‌هایی که عکاسی کرده‌ام تعداد ۹ فیلم وجود دارد که همه آن‌ها مراحل پست پروداکشن خود را پشت سرگذاشته‌اند و آماده نمایش هستند و حتی اکران‌های جشنواره‌ای داخلی و خارجی هم داشته‌اند، اما متاسفانه بدلایل مختلف اکران عمومی نشده‌اند.

این عکاس سینما توضیح داد: از جمله این آثار می‌توان به فیلم‌هایی چون «مروارید»، «توچال»، «بن بست وثوق»، «بنفشه آفریقایی»، «موج اف‌ام ردیف ۴۸»، «جمشیدیه»، و دو فیلم منتخب فستیوال فیلم ونیز شامل «ناپدید شدن» و «همچنان که می‌مردم» اشاره کرد.

وی ادامه داد: هرکدام از این آثار فضاهای دراماتیک متنوع و خوبی داشتند و عکس‌های خوبی نیز گرفته شده که متاسفانه امکان شرکت برای هیچ‌کدام از آثار در بخش مواد تبلیغاتی جشنواره امسال وجود ندارد.

این هنرمند سینما توضیح داد: در سال جاری نیز تعدادی فیلم سینمایی کار کردم که مهمترین آن‌ها «عنکبوت» به کارگردانی ابراهیم ایرج‌زاد بود که متاسفانه و با کمال تعجب به جشنواره فیلم فجر راه پیدا نکرد.

مجیدی در پایان گفت: در حال حاضر نیز در پروژه «شِلتر هفت» به کارگردانی سیاوش سرمدی حضور دارم و که این فیلم نیز در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حضور ندارد. و همچنین مشغول عکاسی فیلم «خط فرضی» به کارگردانی فرنوش صمدی هستم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied