شمانیوز
شما نیوز

ولی الله شیراندامی درگذشت + بیوگرافی و علت مرگ

«ولی‌الله شیراندامی بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون عصر امروز(جمعه ۱۱ بهمن) درگذشت.

ولی الله شیراندامی درگذشت + بیوگرافی و علت مرگ

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از برترین ها : «ولی‌الله شیراندامی بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون عصر امروز(جمعه ۱۱ بهمن) درگذشت.

شیراندامی متولد ۱۳۱۰ در شهر «مرو» است، تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی تئاتر در دانشگاه تهران، دانشکده هنرهای زیبا به پایان رساند و مدرک درجه یک کارگردانی (معادل دکترا) را از وزارت فرهنگ دریافت کرده است.

او در بیش از ۳۰ تئاتر بازی و کارگردانی کرده و در فیلم‌هایی همچون «جایی برای زندگی»، «خانه‌ای روی آب»، «بوی کافور عطر یاس»، «شازده احتجاب»، «شیر سنگی»، «شب دهم»، «روز باشکوه» و «وسوسه» هم بازی کرده است.

 ولی الله شیراندامی بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون ساعاتی پیش، پس از سال‌ها درگیری با بیماری در بیمارستان رسول اکرم(ص) دارفانی را وداع گفت. 

بیوگرافی  ولی الله شیراندامی

ولی‌الله شیراندامی (زاده ۳ فروردین ۱۳۱۰ در مرو) و همچنین برادر وی یدالله شیراندامی بازیگر قبل و بعد از انقلاب بود.. او یازدهم بهمن ماه 98 درگذشت

او دارای لیسانس تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا از دانشگاه تهران و همچنین دارای مدرک درجه یک کارگردانی از وزارت ارشاد ایران که معادل دکترا می‌باشد.

او در بیش از ۳۰ نمایش، بازیگری و کارگردانی کرده‌است. وی در تعدادی از سریالهای تلویزیونی مانند اشک تمساح (احمد نجیب‌زاده ۱۳۶۲) و مختارنامه (داود میرباقری ۱۳۸۳–۱۳۸۸) نیز نقش آفرینی کرده‌است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • افسانه

    خدا بیامرزدش

  • کاربر

    روحش شاد

  • فریبا

    خدارحمتشون کنه