شمانیوز
شما نیوز

مهدی یراحی دوباره ممنوع‌ الکار شد

مهدی یراحی در اینستاگرام خود نوشت همه کنسرت هایش در تهران و شهرستان‌ها لغو شده است.

مهدی یراحی دوباره ممنوع‌ الکار شد

به گزارش خبرنگار شما نیوز : مهدی یراحی، خواننده پاپ در اینستاگرام خود نوشت همه کنسرت هایش در تهران و شهرستان‌ها لغو شده است.

mehdi-yarahi-2

یراحی نوشت: اینجانب مهدی یراحی، توسطِ مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى (این بار به سبب گفته‌هایم در کنسرت‌هاى اهواز و کرج و… اساساً به جهت سیاق و نگرشم) تا اطلاع ثانوى عملاً از کار در سرزمینم ممنوع شده‌ام

 

به‌همین دلیل روند اخذ مجوز براى اجراهاى من در تمامى کنسرت‌هاى تهران و شهرستان‌ها مسدود و مجوزهاى از پیش صادر شده لغو گردید.

 

او گفت که از “محدودیت‌ها و ناملایمات تحمیل شده سال گذشته” چیزی نگفته اما اگر لازم شود درباره این مسائل هم خواهد نوشت.

 

پیشتر نیز مهدی یراحی خواننده به خاطر ویدیو کلیپ “پاره سنگ” ممنوع الفعالیت شده بود.

hhe686

 

بیو گرافی مهدی یراحی 

مهدی یراحی خواننده و آهنگساز و نوازنده پاپ در ۲۳ آبان سال ۶۰ در اهواز به دنیا آمده است‌.

در رشته کارگردانی تحصیل کرده و دارای مدرک رشته کارگردانی می باشد.

 

نحوه فعالیت در موسیقی

وی علاقه به موسیقی را از مسابقه قرآن پیدا کرد.زمانی که ۱۰ ساله بود در مسابقات قرآنی شرکت و جذب آیه های قرآن شد و به موسیقی آهنگ نهفته در بطن آیه علاقه مند شد.

وی بعد از دوران تحصیلی راهنمایی نزد علی کسرائی هنر موسیقی را آموخته و در نواختن سازهای گیتار و پیانو مهارت کامل دارد و به صورت حرفه ای این سازها را می نوازد.

 

شکست در آلبوم های اولیه

یراحی بعد از کوچ از اهواز به تهران آلبوم هجرت را منتشر کرد که به دلیل نداشتن مجوز دیده نشد. سپس در سال ۸۵ دو آلبوم دیگر روانه بازار کرد که به سرنوشت اولی دچار شد و مجوز نگرفت.خواننده مشهور با آلبوم من رها کن اوج گرفت و با خواندن در تیتراز ماه عسل به قله های شهرت رسید.

 

دوستان و رفقای صمیمی

از دوستان خوب و نزدیک وی میتوان به احسان علیخانی، آرون حسینی، هومن نامداری، رضا تاجبخش، امیر علی بهادری و روزبه بمانی ،علی لهراسبی، سعید شهروز، بهروز صفاریان، مهدی یغمایی و … اشاره کرد

hhe684

 

امپراتور هم سبک آلبوم قبلی​ات را دارد یا از آن قالب خارج شدی؟

من تنوع در موسیقی را خیلی دوست دارم، درواقع برای همین هست که موسیقی پاپ را انتخاب کردم و در آلبوم جدید شدیدا در سبک خواندن و موسیقی خودم ساختارشکنی کردم. شاید خیلی‌ها شگفت‌زده شوند، شاید هم خیلی از کارها را پس بزنند چون این کارها خیلی متفاوت‌تر از آهنگ‌هایی است که تا به حال از مهدی یراحی شنیدید.

 

منتظر اتفاقات خیلی خوبی هستم

مدت زیادی از انتشار آلبوم قبلی‌ات می​گذرد وقول آلبوم تازه‌ات را خیلی وقت پیش داده بودی پس چرا اینقدر طولانی شد؟

 

طولانی شدن این روند بیشتر به دلیل این بود که می​خواستیم کارها را همان‌طور که ایده‌آل‌مان است، تهیه کنیم و از جهتی برای من خیلی مهم بود که در آلبوم دوم اتفاق‌های تازه و خیلی خوبی بیفتد و بهتر از کارهای قبل باشد و مخاطبان جدیدی به مخاطبانم اضافه کنم. مجموعه این عوامل باعث تاخیر در انتشار آلبوم شد اما بی‌حرف پیش این آلبوم به همت موسسه اکسیر نوین، تهیه کننده آلبوم تا اواسط شهریورماه در بازار منتشر می‌‌شود.

 

در آلبوم امپراتور از آهنگسازی دوستان هنرمندم بیشتر استفاده کردم اگرچه ۸۰درصد آلبوم کارهای خودم هست ولی دوستان زیادی به جمع این آلبوم تازه اضافه شدند که شامل ۱۲قطعه است.

 

hhe683

 

 

سقف آرزوهای مهدی یراحی کجاست؟

سقف آرزوهای من ماندنم است، اینکه ۴۰سال دیگر مخاطب امروز و حتی بیشتر را نگه دارم.

 

آلبوم‌های مهدی یراحی

۱۳۹۰  منو رها کن

۱۳۹۲  امپراتور

۱۳۹۴  مثل مجسمه

۱۳۹۵  آینه قدی    

۱۳۹۷  سه گانه اجتماعی اول  

 

جوایز مهدی یراحی :

• برندهٔ تندیس بهترین آلبوم موسیقی پاپ (برای آلبوم «امپراتور»)، بخش کارشناسی، از دومین جشنوارهٔ سالانهٔ موسیقی‌ما در سال ۱۳۹۲

• برندهٔ تندیس بهترین قطعهٔ موسیقی پاپ (برای قطعهٔ «امپراتور»)، بخش کارشناسی، از دومین جشنوارهٔ سالانهٔ موسیقی‌ما در سال ۱۳۹۲ 

 

منبع: بیتوته ، مجله حرف تازه، اینستاگرام مهدی یراحی 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied