شمانیوز
شما نیوز

حواشی حضور وزیر آموزش و پرورش در جشنواره تئاتر فجر

وزیر آموزش و پرورش همزمان با حضور در سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر، اعلام کرد که این وزارت‌خانه به تئاتر و فعالیت‌های نمایشی اهمیت بسیاری می‌دهد.

حواشی حضور وزیر آموزش و پرورش در جشنواره تئاتر فجر

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از ایسنا : محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش شامگاه جمعه ۱۸ بهمن، همزمان با نهمین روز سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، برای تماشای نمایش «بیگانه در خانه» به کارگردانی محمد مساوات در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر حضور پیدا کرد.

او درباره کم‌توجهی وزارت آموزش و پرورش به تئاتر، در حالی‌که این وزارت‌خانه نقش بسزایی در تربیت نسل جدید و فرهنگ‌سازی برای آنان دارد، گفت: اتفاقا آموزش و پرورش خیلی به موضوع تئاتر اهمیت می‌دهد و در حال حاضر همزمان در همه مدارس متوسطه ما جشنواره تئاتر و سرود برقرار است و اصولا معلمان ما، کسانی که با این تکنیک و فن آشنا باشند، قطعا کارکرد بهتری دارند.

حاجی میرزایی درباره مقطعی بودن تئاتر در وزارت آموزش و پرورش و در پاسخ به این پرسش که چرا این فعالیت‌ها شکل روتین و مستمر ندارد؟ توضیح داد: هفته تئاتر دانش‌آموزی تجلی کاری است که در طول سال تحصیلی انجام می‌شود زیرا برای انجام یک کار تئاتر، چند ماه زمان برای تمرین نیاز هست.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امروز تلفیق قابلیت‌های مختلف معلمان برای انتقال مفاهیم فوق‌العاده اهمیت دارد و یکی از این روش‌ها استفاده از فنون و ظرفیت‌های بالای تئاتر است.

حاجی میرزایی درباره همکاری بیشتر میان وزارت‌خانه‌های آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی برای انجام فعالیت‌های نمایشی تأکید کرد: ما از هر حرکتی که به توسعه همکاری‌ها منجر شود، استقبال می‌کنیم.

وی درباره این‌که چرا وزارت آموزش و پرورش با وزارت ارشاد همکاری نمی‌کند تا دانش آموزان فرصت تماشای تئاتر را به صورت مستمر داشته باشند؟ گفت: قطعا یکی از ظرفیت‌هایی که در دانش‌آموزان توسعه پیدا می‌کند، از طریق تماشای تئاتر است. زیرا تئاتر بر کسانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند و همچنین کسانی که به تماشای آن می‌نشینند، تأثیرگذار است. دانش‌آموزان هم با نقش‌آفرینی در تئاتر و هم با تماشای تئاتر می‌توانند ظرفیت‌های خود را افزایش دهند.

 

 

حضور محسن حاجی میرزایی در جشنواره تئاتر فجر، حاشیه‌هایی نیز به همراه داشت.

ابتدا اعلام شد وزیر آموزش و پرورش ساعت ۱۸:۳۰ روز جمعه ۱۸ بهمن در مجموعه تئاتر شهر حاضر می‌شود و راس ساعت ۱۹ با حضور در تالار اصلی این مجموعه، به تماشای آخرین اجرای نمایش" بیگانه در خانه" کار محمد مساوات می‌نشیند.

قرار بود در فاصله سی دقیقه‌ای که میان حضور وزیر و اجرای نمایش بود، خبرنگاران تئاتر پرسش‌های خود را از وزیر بپرسند.

با این حال وزیر آموزش و پرورش ده دقیقه بعد از ساعت ۱۹ به تئاتر شهر رسید و نمایش نیز با چند دقیقه تاخیر آغاز شد.

از آنجاکه اجرای جمعه شب، آخرین نوبت اجرای نمایش مساوات بود، تماشاگران بسیاری برای دیدن این نمایش به تئاتر شهر آمده بودند که در میان آنان هنرمندانی مانند حامد بهداد، فریبا کامران، محمدصادق ملک، رضا حداد و ... نیز دیده می‌شدند.

نکته دیگر این بود که جمعیت بسیاری نیز بیرون تئاتر شهر و پشت در مانده بودند و با هل و فشار، قصد ورود به این مجموعه را داشتند. به همین دلیل کارکنان تئاتر شهر ناچار شدند درهای ورودی این مجموعه را ببندند ولی حضور دیرهنگام وزیر سبب شد ناچار شوند در را باز کنند و عده‌ای دیگر نیز همراه با او وارد مجموعه شدند.

 نمایش " بیگانه در خانه" نوشته و کار سیدمحمد مساوات در وضعیتی آخرین اجرای خود را در تالار اصلی تئاتر شهر با گنجایش ۵۷۹ صندلی به صحنه برد که، نه تنها در طبقه همکف تالار اصلی تعداد زیادی روی زمین نشستند که در بالکن نیز تماشاگران زیادی بدون صندلی مانده بودند و روی زمین به تماشای این نمایش نشستند.

این اثر نمایشی به مدت ۷ شب در سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه رفت و در هر اجراء با استقبال تماشاگران روبه‌رو شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied