شمانیوز
شما نیوز

حواشی جنجالی زندگی گلاب آدینه+بیوگرافی

گلاب آدینه بازیگر برجسته و معروف ایرانی است که در زمینه تلویزیون، سینما و تئاتر فعالیت دارد. در این مطلب با بیوگرافی گلاب آدینه و افتخارات این بازیگر بیشتر آشنا خواهیم شد.

حواشی جنجالی زندگی گلاب آدینه+بیوگرافی

به گزارش شما نیوز به نقل از بیتوته: در این مطلب با بیوگرافی گلاب آدینه و افتخارات این بازیگر بیشتر آشنا خواهیم شد.

 

بیوگرافی گلاب آدینه

نام اصلی: گلاب مستعان

تولد: ۲۲ آبان ۱۳۳۲

حرفه: بازیگر

سال‌های فعالیت: ۱۳۵۴ تا کنون

همسر(ها): مهدی هاشمی

فرزندان: نورا هاشمی

مدرک تحصیلی: لیسانس اقتصاد سیاسی

 

گلاب آدینه

گلاب آدینه بازیگر برجسته تلویزیون، تئاتر و سینما بوده که از سال 1354 فعالیت خود را در این زمینه  آغاز نموده است. این بازیگر فارغ التحصیل رشته اقتصاد سیاسی بوده که در زمینه تئاتر و سینما آثار متعددی داشته و جوایز و افتخارات زیادی نیز کسب نموده است.

 

بیوگرافی گلاب آدینه

گلاب آدینه جزو آن دسته از زنانی است که در سال هایی که زنان در خصوص فعالیت ‌های اجتماعی به ویژه در زمینه تئاتر و هنر با مشکل روبرو بودند، به بازیگری برجسته تبدیل شده است.

گلاب آدینه با گروه تئاتر دانشجویی پیاده در سال 1354 فعالیت خود را در تئاتر آغاز کرده که سرپرستی این گروه تئاتر، بر عهده مهدی هاشمی و داریوش فرهنگ بوده است.

نام اصلی آدینه، گلاب مستعان بوده که وی همسر مهدی هاشمی و مادر نورا هاشمی می باشد.

 

گلاب آدینه, بیوگرافی گلاب آدینه,زندگی نامه گلاب آدینه

 گلاب آدینه فارغ التحصیل رشته اقتصاد سیاسی است

 

گلاب آدینه در سال های ۱۳۶۷ الی ۱۳۷۶ به آموزش بازیگری برای گروه های سنی مختلف در موسسات و مدارس آموزشی همچون مدرسه هنر و ادبیات کودکان و نوجوانان پرداخت.

همچنین لازم است بدانید این بازیگر چند نمایشنامه از بهرام بیضایی از جمله مرگ یزدگرد و سلطان مار را بر صحنه برده است.

نخستین تجربه سینمایی گلاب آدینه با بازی و منشی گری در فیلم رسول پسر ابوالقاسم اثری از داریوش فرهنگ بوده است. لازم است بدانید این بازیگر همچنین فعالیت های هنری دیگری داشته که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

 

آثار سینمایی گلاب آدینه

گلاب آدینه همانطور که گفته شد جزو آن دسته از بازیگرانی است که دارای آثار متعددی از جمله آثار سینمایی، تلویزیونی و تئاتر می باشد.

لازم است بدانید آدینه در سال ۱۳۸۲ دوره پر تلاش در عرصه سینما و تلویزیون طی کرده و آثار مهمی را از خود به جا گذاشته است، به طوری که در این سال دو فیلم سینمایی مهم از جمله عروس افغان به کارگردانی ابوالقاسم طالبی و فیلم مهمان مامان به کارگردانی داریوش مهرجویی از مهمترین فیلم های ایشان می باشد.

 

گلاب آدینه, بیوگرافی گلاب آدینه,مهدی هاشمی و گلاب آدینه

 گلاب آدینه و مهدی هاشمی

 

در خصوص فیلم مهمانی مامان می توان گفت خانم آدینه در سن ۵۰ سالگی در سال ۱۳۸۲ توانست در این فیلم با مهارت خود نقش بسیار مهمی را ایفا نماید و با همکاری در کنار بازیگرانی چون امین حیایی، حسن پورشیرازی، پارسا‌ پیروزفر، و ژاله علو به تجارب خود بیفزاید.

درباره زندگی، دیگر فیلم سینمایی بوده که توسط رضا فهیمی در سال ۱۳۹۶ ساخته شده و جزو آثار گلاب آدینه به شمار می‌ رود.

از دیگر آثار سینمایی خانم آدینه می ‌توان به دروازه روز، آبجی، داستان خانواده فرشچی، آرامش در میان مردگان، وقتی همه خواب بودند، یک تکه نان، نغمه، گل یخ، زندان زنان، دوشیزه، زیر پوست شب، بانوی اردیبهشت، معجزه خنده، بهترین بابای دنیا، شکار خاموش، چوپانان کویر، فصل پنجم، زرد قناری و .. اشاره نمود.

 

فیلم ها و نمایش های تلویزیونی گلاب آدینه

یکی از مهمترین ویژگیهای کار خانم گلاب آدینه آن بوده که ایشان در مدت بازیگری خود علاوه بر آثار سینمایی، آثار تلویزیونی نیز به جا بگذارند. هرچند که حدود ۹۱ درصد آثار وی سینمایی است، اما باید توجه داشته باشید که بیش از ۹ درصد آثار گلاب آدینه آثار تلویزیونی بوده و می توان گفت این بازیگر در مجموع ۲۳ اثر در کارنامه خود داشته که ۲۱ اثر آن در سینما بوده و دو اثر تلویزیونی چون سریال فرستاده و سریال افسانه سلطان و شبان بازی کرد.

فیلم فرستاده که یکی از آثار تلویزیونی گلاب آدینه می باشد به کارگردانی جواد شمقدری بوده و بازیگران آن جعفر دهقان و محمدعلی کشاورز هستند که در کنار گلاب آدینه به ایفای نقش پرداخته اند.

 

دیگر اثر تلویزیون همانطور که گفته شد افسانه سلطان و شبان است که در سال ۱۳۶۳ ساخته شده و جزو فیلم های کمدی، تاریخی به شمار می رود.

این فیلم با کارگردانی داریوش فرهنگ و بازیگری محمد مطیع، مهدی هاشمی و خانم آدینه بر روی تلویزیون رفته است.

 

 

گلاب آدینه, نورا هاشمی دختر گلاب آدینه,بیوگرافی گلاب آدینه

مهدی هاشمی و دخترش نورا

 

حضور گلاب آدینه در صحنه تئاتر

علیرغم آنچه از آثار گلاب آدینه بیان شده لازم است بدانید این بازیگر در صحنه تئاتر نیز بسیار دیده شده است به طوری که از جمله مهمترین آثار وی می‌توان به آدم‌های ماشینی، داستانی نه تازه، دایره گچی قفقاز، مرگ یزدگرد، همشهری، خانمچه و مهتابی، سیندرلا و ... اشاره کرد. این بازیگر همچنین در تله تئاتر نامه و تله تئاتر آشتی‌ کنان به عنوان کارگردان ظاهر شده اند.

 

جوایز و افتخارات بازیگر

در خصوص افتخارات و جوایز خانم گلاب، لازم است بدانید که ایشان تاکنون توانسته موفقیت های زیادی در جشنواره های مختلف کسب کند. به طوری که در سال ۱۳۷۳ در ۴۱ سالگی برای بازیگری در فیلم روسری آبی، ایشان توانست در سیزدهمین جشنواره فیلم فجر جایزه سیمرغ بلورین نقش دوم زن در بخش سودای سیمرغ را از آن خود کند.

همچنین در ۴۴ سالگی و در سال ۱۳۷۶ گلاب آدینه برای فیلم بانوی اردیبهشت در شانزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر نیز نامزد جایزه سیمرغ بلورین نقش دوم زن شد. در سال ۱۳۹۳ خانم گلاب آدینه برای فیلم من دیه گو مارادونا هستم در سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر، توانست نامزد زن نقش اول سیمرغ بلورین شود.

باید توجه داشته باشید که ایشان در سال ۱۳۶۷ برای فیلم زرد قناری در هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ نامزد دریافت سیمرغ بلورین برای نقش اول زن شده است.

در سال ۱۳۹۶ نیز گلاب آدینه برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره بین المللی فیلم پکن برای فیلم آبجی شده است. دیگر افتخار گلاب آدینه، بازیگری در نقش اول زن جشنواره بین المللی فیلم خروس برای فیلم دوباره زندگی در سال ۱۳۹۷ می باشد.

 

ازدواج گلاب آدینه

در خصوص زندگی شخصی خانم گلاب آدینه لازم است بدانید ایشان در سال ۱۳۶۰ با مهدی هاشمی ازدواج کرده که حاصل آن یک فرزند دختر بوده که متولد سال ۱۳۶۲ است و تنها فرزند گلاب آدینه و مهدی هاشمی می باشد که توانست توسط والدینش قاب تلویزیون گذاشته اما کمی بعد به واسطه همسرش آقای سیاوش اسعدی که کارگردانی سینما را برعهده دارند وارد دنیای سینما شده و فیلم‌های سینمایی از جمله جیب بر خیابان جنوبی را بازدید کرد.

لازم است بدانید همسر خانم آدینه یعنی مهدی هاشمی متولد سال ۱۳۲۵ در لنگرود بوده که فیلمنامه نویس، تلویزیون بازیگر و کارگردان می باشد.

 

گلاب آدینه, عکس های گلاب آدینه,دختر گلاب آدینه

 نورا هاشمی دختر گلاب آدینه به همراه همسرش سیاوش اسعدی

 

حواشی زندگی گلاب آدینه

تیرماه سال 98 بود که  که نام مهدی هاشمی و گلاب آدینه بازیگران نامدار کشورمان به یکباره به صدر اخبار آمد.  مهنوش صادقی نویسنده و بازیگر سینما و تلویزیون ایران با انتشار ویدیویی کوتاه اعلام کرد که با مهدی هاشمی ازدواج کرده است.

 

پس از چند روز مهدی هاشمی نیز با انتشار فیلمی در فضای مجازی اعلام کرد که با مهنوش صادقی بازیگر و نویسنده ازدواج کرده است و مدت زیادی است که با خانم گلاب آدینه (همسر قانونی) خود هیچ گونه روابط عاطفی و زناشویی ندارد.

این فیلم که سر و صدای زیادی به راه انداخت، باعث شد تا برخی مهدی هاشمی که همه ما او را در فیلم دکتر قریب بیش از پیش به یاد داریم را فردی بی اخلاق و دو زنه بنامند، مسئله‌ای که خود او تاکید دارد اینچنین نیست و او تنها یک همسر دارد و او هم مهنوش صادقی است.

مهدی هاشمی در بخشی از یادداشت خود درباره حواشی پیش آمده درباره ازدواجش می‌گوید: «ما یعنی من و خانم آدینه سال‌هاست که با توافق جدا از هم زندگی می‌کنیم، زیرا بدلیل عدم تفاهم فکری که با هم داشتیم نمی‌شد زیر یک سقف ماند، و همچنین هیچ رابطه عاطفی هم بین ما نبود که بشود اسمش را ارتباط زناشویی گذاشت، اما به دلایل شخصی و همچنین محدودیت‌هایی که شغلمان برایمان ایجاد می‌کند ترجیح دادیم به این جدایی رسمیت نبخشیم.»

 

گلاب آدینه,همسر گلاب آدینه,همسر دوم مهدی هاشمی

 مهدی هاشمی و همسر دومش مهنوش صادقی

 

فعالیت گلاب آدینه در شبکه های اجتماعی

یکی از راه های ارتباطی گلاب آدینه با مخاطبان از طریق اینستاگرام می باشد به طوری که ایشان تاکنون پست های زیادی بارگذاری کرده اند و فعالیت خود را در اینستاگرام از تاریخ ۲۸ ۱۲۹۶ آغاز نموده و شاید برایتان جالب باشد بدانید یکی از پر لایک ترین و محبوب ترین پست های اینستاگرامی متعلق به خانم آدینه است.

افراد می توانند جهت آشنایی بیشتر با بیوگرافی ایشان به صفحه اینستاگرام ایشان سر بزنند.

خصوص تجربه کاری خانم آدینه لازم است بدانید ایشان در سال های بازیگری، با هنرمندان زیادی کار کرده اما در این میان فاطمه معتمد آریا، بابک‌ حمیدیان، اکبر دودکار، باران کوثری و مهدی هاشمی از جمله با تجربه ترین بازیگرانی هستند که بیشترین همکاری را با آدینه داشته اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied