شمانیوز
شما نیوز

نشست خبری «دشمنان» برگزار شد

برخلاف اخبار منتشر شده درباره کمک مالی فارابی به فیلم سینمایی «دشمنان» تهیه‌کننده این فیلم این موضوع را رد کرد.

نشست خبری «دشمنان» برگزار شد

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از تسنیم : نشست خبری فیلم دشمنان که با حواشی همراه بود در سینما ملت برگزار شد.

در ابتدای این نشست درخشنده کارگردان این فیلم سینمایی درباره رابطه نوع همسایه‌ها با زهره و تحیلیل آن گفت که شهرک اکباتان شهرک قدیمی است که همه نوع انسانی در آن پیدا می‌شود. بسیاری همدیگر را نمی شناسند و این امر طبیعی است. تحلیل من درباره روابط میان هماسیگان در این فیلم آسیب شناسانه است.

مجید برزگر تهیه کننده این فیلم درباره اکران و فروش فیلم گفت که همانطور که گفتم که این فیلم از فروش خوبی برخوردار نخواهد بود. امیدوارم بتوانیم برای بازگشت سرمایه از الگوهای خاصی که داریم بتوانیم استفاده کنیم. قطعاً به این موضوع فکر کردیم که مارکت و فروش این فیلم از روش خاصی برخوردار باشد که بتواند سرمایه‌اش را برگرداند.

درخشنده درباره علت حالات منفی در زهره گفت که در حقیقت او خود را عامل مرگ پسر خود می‌داند و برای همین دچار افسردگی شده است. می‌خواهد نفرت را علیه خودش ایجاد کند به خاطر این موضوع است که شب نامه علیه خود منتشر می‌کند.

برزگر در باره فیلم گفت که شاید فیلم نسخه زنانه فیلم پرویز باشد. من فیلمنامه را واقعا دوست داشتم و خواستم شرایطی را فراهم کنم تا علی درخشنده به آسودگی فیلم را بسازد. درخشنده برخلاف برزگر گفت که من این فیلم را نسخه زنانه پرویز نمی‌دانم.  زمانی که فیلم قبلی آقای برزگر را دیدم به ایشان گفتم که دوست دارم با شما کار کنم.

منتقد سینما در این جلسه درباره موضوع فروش فیلم ها در سینما گفت که بدانیم بسیاری از فیلم های در حال اکران که هزینه‌های میلیاردی شده است به برگشت سرمایه هم نمی‌رسد په برسد به سوددهی و این فیلم تنهاترین فیلمی نیست که برای فروشش نگرانی‌هایی داشته باشد.

به نظرم زمان فیلم بسیار بالا است و احتمالا مخاطب سینمای قصه گو را خسته می‌کند. دشمنان که نام این فیلم است در حقیقت همان افراد پیرامونی زهره‌اند.

کاراکتر شیوا دختر زهره، همان جوانی مادر است که دقیقا در آینه رابطه مادر با مادربزرگ نیز دیده شده است.

درخشندهدرباره بازیگران فیلم گفت که دوست داشتم که در فیلمم آقای آرمند بازی کنند. کاراکتر کامران برای من بسیار عجیب بود. سینوهه دیگر بازیگر فیلم نیز درباره کاراکترش گفت که خیلی خوب است که همیشه دور همدیگر باشیم و جان کلام جامعه دست شما خبرنگاران است. از بعد فیلم احتمال باران اسیدی و آمدن احمد برای بازی فاصله داشتم تا این فیلم.

بار قبلی دیدم که نامی از من میان عوامل نیست اما این بار من را شناختنند و از آقای فرزاد حسنی تشکر می‌کنم. کامران کاراکتر بسیار تنهایی است و محصول روابط علی و معلولی در میان جامعه است.

آرمند دیگر بازیگر فیلم نیز درباره گیشه و سرمایه فیلم نیز گفت که با منتقد فیلم موافقم؛ ما واقعاً فیلم‌مان مستقل است و با قرض و فروش طلای همسر هزینه‌اش ایجاد می‌شود. همینطور وی از شخصیت لئون یاد کرد که در فیلم پرویز حضور داشته است.

درخشنده درباره جعبه‌های اتفاق گفت که همه این ها وسایل شیوا و جهیزیه است. سادیسم یا مازوخیسم یک روان رنجوری است شاید مازوخیسم یا سادیسم است که درگیر یک خودآزاری می‌‌شود.  

بادروج فیلمبردار فیلم درباره فیلمبرداری گفت که مسأله فیلم فقدان است. نمی‌دانم که چقدر به چیزهایی که در زندگی از دست داده‌اید فکر کرده‌اید. فقدانی که در جامعه بوجود می‌آید باعث می‌شود که رویکردها و حالات مختلفی برای ما بوجود آید.

وی درباره اتمسفر فیلم گفت که با همکاری طراح و صحنه لباس خانم نقدی بری به یک جمع بندی در فضا و ایجاد اتمسفر مورد نظر رسیدیم. فکر می‌کنم که فیلم توانسته است به فضای مورد نظر خود برسد.

تهیه کننده در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت که من تأثیر زیادی روی فیلم و کارگردان نگذاشتم.

درخنشده درباره تگاه نوی در فیلم گفت که نگاه نو و تازه نیاوردم زیرا نگاه نو آوردن سخت است و ادعایی در این زمینه ندارم.

نقدی بری طراح لباس گفت که بعد از نشست خبری فیلم ابر بارانش گرفته حالم خیلی بد است. آن روز اشاره کردم و گفتم که فیلم من مستقل است و فارابی به اشتباه اعلام کردنه که فیلم ما مورد حمایت واقع شده اما مطلقا حمایت نشده و تمام سرمایه را خودمان پرداخت کردیم و با شرایط سخت کار کردیم و با قدرت می‌گویم که هیچ حمایتی نشدیم.

ور در ادامه گفت که هیچ وقت نه ناراحت شدم از اینکه فیلم را تایید یا تقبیح کنند. برای من عجیب بود و نمی‌گوم که نباید همه فیلم ما را دوست داشته باشند. در جلسه قبل عموم افرادی که بودند از عکاس‌ها بودند و تقریباً تعداد کمی از خبرنگارانا بودند که حتی بیابند و بگویند که از فیلم بدشان بیاید.

90برزگر درباره فروش فیلم در سینمای ما گفت کهاز 100 تا فیلم 90 تا به نیت فروش ساخته می‌شود  که 10 تای آن هم به فروش مورد نظر خود نمی‌رسند.

یک ریال از فارابی کمک نگرفیتم. قرار بر دادن وام بود که وظیفه فاربی است و حق من است که از آن بخواهم کمک بگیرم. فارابی باید کمک کند. با رفت آمد تقاضای وام کردم و موافقت شده و بنده به بانکی معرفی شدم اما آنقدر شرایط سخت بود که صرف نظر کردم.

فارابی هم با هیچ قصدی اعلام نکرده است که به ما کمک شده اما خبر اشتباه منتشر شده است.

وی در پساخ به سوالی درباره امعنای فیلم مستقل گفت که فیلم ما مستقل از نظر مالی، فکری و ایدئولوژی و... است. اگر فیلم کوتاه در اروپا می‌سازند واقعاً مستقل است. در اروپا موظفند که فیلم‌ها پرفروش مالیات بدهند تا با آن بشود فیلم مستقل ساخته شود اما در این سال ها اصلاً به این نتیجه در کشور نرسیده‌ایم.

جبرائیلی درباره انتخاب نقش خود گفت که خودم از این نقش بسیار دورم اما برایم مهم بود. رابطه این فیلم با مادر رابطه مخدوشی است که عموما در واقع عاطفی  است. رابطه دختر و مادر پیچیده است و برایم جالب بود.

عکاس این فیلم درباره روش عکاسی خود در سینما و تجربیاتش گفت که عکاسی سینما و عکاسی هنری نمی‌دانم که چگونه باید تعریف شود. سال‌ها تجربه عکاسی در مطبوعات را داشتم  و بعد از دوره‌ای کار قرار شد تا در سینما نیز عکاسی کنم.

آنقدر هم مجبور به کار در سینما نیستم و جزو معدودی آدم‌هایی‌ام که فیلمنامه را می‌خوانم. اگر دوست داشتم کار می‌کنم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied