شمانیوز
شما نیوز

پوستر نمایش «تااون» منتشر شد

در آستانه آغاز پیش‌فروش بلیت، پوستر نمایش «تااون» به نویسندگی و کارگردانی هادی حوری منتشر شد.

پوستر نمایش «تااون» منتشر شد

 

 

 

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از مهر :  پوستر نمایش «تااون» به نویسندگی و کارگردانی هادی حوری منتشر شد. در این مراسم که با حضور جمعی از هنرمندان و اصحاب رسانه در جمع گروه نمایش «آدمک» برگزار شد هادی حوری گفت: نمایش «تااون» از تابیدن نور دانش و خرد در تاریکی می‌گوید.

«تااون» عنوان تازه‌ترین نمایش از گروه آدمک به کارگردانی هادی حوری است که از اول اسفند هر شب در تماشاخانه دیوار چهارم به صحنه می‌رود. در مراسمی که به‌منظور رونمایی از پوستر نمایش در تماشاخانه دیوار چهارم برگزار شد هادی حوری کارگردان «تااون» درباره ضرورت نگارش و به صحنه بردن این اثر گفت: من همیشه پیش از آنکه به شروع چیزی فکر کنم، به پایانش فکر کرده‌ام. به اینکه اگر نمایشی نوشته شود. نمایشی ساخته و اجرا شود، بازمانی که آن نمایش وجود نداشته، در جهان نبوده و خلق نشده، چه تفاوتی دارد. آیا اگر حرفی زده نشود، آیا اگر این اتفاق نیفتد، چه خواهد شد.

حوری افزود: هر اتفاق تلاشی است برای نزدیک‌تر شدن به حقیقت و تئاتر اتفاقی ست که هرگز از حرکت بازنمی‌ایستد. به عقب برنمی‌گردد و علیرغم آنکه قادر به تکرار شدن است، هرگز تکراری نخواهد شد.

این کارگردان خاطرنشان کرد: وقتی به نمایشنامه‌هایی که نوشته‌ام از این منظر نگاه می‌کنم به‌جز آن‌ها که غم نان آن‌ها را نوشته است جز چندتایی، بقیه‌شان را دوست می‌دارم و فکر می‌کنم نبودنشان در جهانی که پیرامون من است، قابل‌تصور نیست. این از خودخواهی من نیست که چنین حرفی را می‌زنم، بلکه از نیاز وافری ست که جهان من به تکرار بعضی حرف‌ها دارد و سکوتی که گاه بسیار تلخ و گزنده ست.

حوری که بیش از این نگارش بیش از ۳۰ اثر نمایشی را در کارنامه خود دارد افزود: نمایش «تااون» از تأثیر کتاب و خرد بر جامعه پیرامونی می‌گوید. از اینکه آگاهی پاک، چگونه می‌تواند بر دیگران تأثیر بگذارد و زندگی آن‌ها را تغییر دهد. از اینکه کتاب چگونه می‌تواند نور امید را حتی در مغاک آلوده و تاریک موش‌ها نیز بتاباند و روشن کند.

این کارگردان درباره درون‌مایه نمایش خود گفت: نمایش «تااون» از امید به ماندن و انتظار زایش بینایی. امید به چشم‌هایی که می‌بینند و دل‌هایی که شهامت پذیرفتن تغییر و آگاهی را دارند. نمایش تااون از تابیدن نور دانش و خرد در تاریکی می‌گوید.

وی افزود: و حالا من تمام این نگرانی‌ها، تردیدها و زیباییِ بزرگ زندگی در تئاتر را، در نمایشنامه‌ای به نام «تااون» با گروهی از جوانان خوش‌فکر و بازیگرانی خوش‌قریحه و پرتوان، شریک شده‌ام. دوستانی که اگرچه هرکدام درک متفاوتی از زندگی و تئاتر دارند اما همه‌شان در عشق به تئاتر و مردم، به یک اندازه عاشق‌اند.

حوری گفت: و حالا در آستان بلندِ مخاطبینی که باافتخار انتظارِ حضورشان را داریم، تمامی این دوستان را می‌توانم نام ببرم و با اعتماد بگویم که هرکدامشان برای رسیدن به نقشی که درصحنه می‌آفرینند، یا انجام امورِ دیگری که برای به صحنه رفتن این نمایش به عهده‌دارند، با تمام توان و عشقشان تلاش کرده‌اند و قطعاً لیاقت ایستادن در نور و روشنایی صحنه و منظر پرافتخار مردم را دارند.

حوری با اشاره به پوستر نمایش گفت: این پوستر که عنوان نمایش «تااون» را دارد در تمام مدتی که تمرین کردیم و در تمام شب‌هایی که در برابر چشمان مردم اجرا خواهیم کرد، به‌مثابه پرچم ماست و من از تمام شما دوستانم در گروه نمایش خواهش می‌کنم که مثل همیشه با مخاطب صادق باشیم و تلاش کنیم در کاری که انجام می‌دهیم، بهترین باشیم. تماشاچیان ما ولی‌نعمت‌های ما هستند و وظیفه تک‌تک ما این است که اعتماد آن‌ها به هنرمندان را حفظ کنیم.

حوری در خاتمه گفت: ما امروز با رونمایی از این پوستر اعلام می‌کنیم که روزها و شب‌های بسیاری را بدون خستگی و با عشق تمرین کرده‌ایم و حالا آماده‌ایم تا باجان و دل میزبان مردم فهیم و علاقه‌مندان فرهیخته تئاتر باشیم.

پس‌ از این مراسم به همت اعضاء گروه نمایش و گروه تبلیغات طبق یک سنت همیشگی برای گروه‌های تئاتری به‌صورت نمادین در گام اول بیش از ۱۵۰ پوستر چاپی در نقاط مختلف تهران بر دیوارها نصب شد.

بازیگران «تااون» عبارت‌اند از: هژیر سام احمدی، شیما پروهان، شیوا ترابی، سعید جاودان، علی رجایی، بهروز سروعلیشاهی، محمدمهدی کیان، عیسی محمدی، علیرضا موسوی، آیلار نوشهری، نساء یوسفی، ریحانه ادراکی، میثم پاکدامن، فاطمه حاجی‌حسنی، دیاکو حسامی، هلیا حمیدی، مریم شایسته، نگار شهبازی، مجید صدخسروی و مهدی مرتضوی.

مدیر گروه و طراح صحنه و لباس: هلیا میرهادی، مدیر اجرایی: علی روانبد، دستیار کارگردان: مهلا قدوسی، گریم و ساخت ماسک: زهره صمغ‌آبادی، عکاس: احسان زارع، پریسا کامیاب؛ ساخت تیز: علی روانبد، احسان زارع و مدیر روابط عمومی و تبلیغات: محمد لهاک.

پیش‌خرید بلیت «تااون» از روز دوشنبه ۲۸ بهمن ساعت ۱۴ در تیوال https://www.tiwall.com/p/taoun آغاز می‌شود.

«تااون» از اول اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۰ در تماشاخانه دیوار چهارم واقع در میدان فلسطین، خیابان طالقانی غربی، بین خیابان سرپرست و فریمان، پلاک ۵۴۴ روی صحنه‌ می‌رود. درگاه تهیه بلیت این نمایش به‌زودی در تیوال قابل‌ دسترس خواهد بود.

 
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied