شمانیوز
شما نیوز

7 ممنوعیت برای مهمانان مراسم سالانه مُد نیویورک: از سلفی تا خوردن سیر و پیاز

مهمانانی که در مراسم سالانه مُد موزه نیویورک (مت گالا) دعوت می شوند در صورت رعایت نکردن هفت قانون مهم این مراسم ، از فهرست مدعوین سال بعد خط زده می شوند.

7 ممنوعیت برای مهمانان مراسم سالانه مُد نیویورک: از سلفی تا خوردن سیر و پیاز

به گزارش اختصاصی شمانیوز به نقل از نیویورک پست، "مت گالا" یکی از مراسم پر زرق و برق در تقوم مد است که به منظور جمع‌آوری کمک‌های مالی برای انستیتو طراحی لباس (Costume Institute ) هر ساله در اولین دوشنبه ماه می با حضور خوانندگان، سلبریتی ها، طراحان دنیای مد، افراد ثروتمند و گاهی نیز سیاستمداران، در موزه متروپولتین شهر نیویورک برگزار می شود. مهمانان این جشن خیریه توسط آنا وینتور (سردبیر مجله ووگ) انتخاب و تایید می شوند.

اما به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا در ماه مارس اعلام شد که این مراسم تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده است. با اینحال از سال 2018 قوانین جدیدی برای حضور در مت گالا تعیین شد که در صورت برگزاری این مراسم در آینده، مهمانان باید با احترام به قوانین جدید در مراسم حضور یابند.

3

هفت قانون نانوشته که مهمانان باید در مراسم سالانه مُد موزه نیویورک رعایت کنند:

1- سلفی گرفتن ممنوع

سلفی گرفتن به ویژه در مراسمهای خاص یکی از عادی‌ترین اتفاقات این روزهاست که بسیاری از افراد با گوشی خود لحظات به یادماندنی را ثبت می کنند اما بر اساس قوانین جدید "مت گالا" استفاده از تلفن همراه برای عکاسی و همچنین انتشار فیلم و عکس در رسانه‌های اجتماعی، در داخل میهمانی ممنوع است و در صور مشاهده به مهمان مورد نظر تذکر داده می شود.

2- ممنوعیت ورود زیر ۱۸ساله‌ها

در سال ۲۰۱۸ "مت گالا" یک محدودیت سنی جدید وضع کرد و بر اساس آن ورود افراد زیر 18 سال به این مراسم ممنوع اعلام شد. به طوریکه حتی "مدی زیگلر"، مدل و رقصنده ۱۶ ساله نیز از حضور در مراسم سال گذشته محروم شد.

11 - Copy

3- سیگارکشیدن در داخل موزه ممنوع

با وجود قوانین ممنوعیت سیگار کشیدن در فضاهای داخلی شهر و در اماکنی بسته مانند اداره ها،بارها و سالن های سینما که سال 2003 توسط "مایکل بلومبرگ" شهردار وقت نیویورک وضع شد با اینحال چهره های سرشناسی چون "بلا حدید"، "داکوتا جانسون" و "مارک جیکوبز" در مراسم مت گالای 2017 در حال سیگار کشیدن در دستشویی مشاهده شدند که باعث خشم اعضای هیات مدیره شد. به دنبال این ماجرا، در مراسم مت گالای ۲۰۱۸ ممنوعیت سیگار کشیدن در دعوتنامه این مراسم قید شد.

4- ورود به همراه پارتنر ممنوع؛ حتی با همسر

حضور همسر یا پارتنر به این مراسم ممنوع است و در صورت بروز چنین اتفاقی آنها خیلی دور از هم خواهند نشست. به گفته "سیلویانا وارد دورت"، مدیر پروژه‌های مخصوص وگ، تمام هدف این مراسم ملاقات با افراد جدید و استفاده از تجربیات و آشنایی با علاقه‌مندیهای آنان است. اگر بیایید اینجا و فقط با شوهرتان معاشرت کنید چه لطفی دارد؟ خب در خانه خود نشسته بودید و نیازی به آمدن به این مراسم نبود.

11

5- سرو سیر و پیاز ممنوع

به نوشته نیویورک پست، برخی خوراکی‌ها از جمله جعفری، سیر و پیاز به درخواست شخص "وینتور" از منوی شام این مراسم حذف شدند. ممنوع شدن سرو جعفری در غذاها به دلیل  گیر کردن این سبزی در لای دندان افراد است که قطعا منظره خوشایندی نخواهد بود. همچنین  با حذف سیر و پیاز نیز در این مراسم هرگونه خطر مربوط به بوی بد دهان از بین می‌رود.

6- رد دعوت ممنوع

بر اساس این قوانین اگر شما پس از دریافت کارت دعوت، به هر دلیلی از رفتن به مراسم خودداری کنید قطعا سال بعد جزو مدعوین نخواهید بود.

 

;v_kh

 

7- تبلیغات ممنوع

افراد مشهور اجازه تبلیغ ندارند، چه بر روی فرش قرمز چه داخل سالن. این یعنی ستارگانی که عادت دارند عکاس و خبرنگار مخصوصشان در اینگونه مراسمها همراهشان باشد مجبورند به تنهایی در این مراسم شرکت کنند.

گقتنی است تم مراسم "مت گالا"  هر سال ۶ ماه پیش از تاریخ برگزاری این مراسم، از طرف موسسه طراحی لباس تعیین و اعلام می‌شود و میهمانان با لباس هایی متناسب با تم اعلام شده آن سال در فرش قرمز این مراسم شرکت می کنند اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعویق این مراسم هنوز تم خاصی برای مراسم جدید معرفی نشده است و پیش بینی می شود تم جدید بی‌ارتباط به ویروس کرونا و ماسک و لباسهای محافظتی نباشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied