شمانیوز
شما نیوز

۲۵ هزار میلیارد تومان بودجه پیشنهادی سال ۹۹ شهرداری تهران

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد که برای سال آینده ،‌ بودجه پیشنهادی شهرداری ، ۲۵ هزار میلیارد تومان تعریف شده است .

 ۲۵ هزار میلیارد تومان بودجه پیشنهادی سال ۹۹ شهرداری تهران

به گزارش خبرنگار شمانیوز به نقل از ایسنا :   رئیس شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد که برای سال آینده ،‌ بودجه پیشنهادی شهرداری ، ۲۵ هزار میلیارد تومان تعریف شده است .

 

محسن هاشمی روز سه شنبه در یکصد و هشتادمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران افزود:سیاست های بودجه ریزی سال آینده در کمیسیون های تخصصی در حال بررسی است و پیشنهادات زیادی در این خصوص مطرح شده است.

وی تاکید کرد: اولویت ما دراین امر توسعه حمل‌ و نقل عمومی و «تی او دی» است.

منشا بوی بد در پایتخت مشخص نیست

هاشمی همچنین در خصوص بوی نامطبوع که در برخی از مناطق تهارن استشمام می شود گفت که هنوز منشا آن مشخص نیست و البته تاکید کرد که در این ارتباط حرف آخر را استاندار تهران می زند.

به گفته رییس شورای شهر تهران، شرکت آب و فاضلاب هم در خصوص این موضوع مسئولیتی قبول نکرده است.

هاشمی در ادامه به طنز گفت که دیشب یک فردی به شوخی گفته یک گندی زده اید ،‌ الان بوی آن در آمده ، مثل این که قضیه امنیتی شده است.

عصر دیروز بوی نامطبوعی در برخی نقاط تهران پیچید که در این رابطه استاندار تهران از تحت بررسی بودن علت آن توسط کارشناسان خبر داد.

باید صدای نارضایتی و مشکلات مردم را بشنویم

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به روز قانون اساسی و یادآوری ناآرامی های اخیر گفت که اگر می خواهیم نظام و ایران اسلامی بماند باید صدای نارضایتی و مشکلات مردم را بشنویم و فراتر از تظاهر و تبلیغات به آن توجه کنیم، از تضییع حقوق عمومی که تنفس هوای پاک یکی از نخستین مصادیق آن است بپرهیزیم و با مردم صادق و در برابر آنها متواضع باشیم.

هاشمی در یکصد و هشتادمین جلسه شورا با اشاره به روز قانون اساسی توضیح داد ؛‌ ۴۰ سال از تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی در سال ۱۳۵۸ می گذرد، قانون اساسی یک میثاق ملی است و بالاترین سندی است که میان ملت و حاکمیت برای تحقق اهداف نظام و وظایف و اختیارات حکومت و اجزای آن منعقد می شود و قانون اساسی ایران، با وجود برخی انتقادات جزئی، چه در زمان تصویب و چه امروز در مجموع متنی مترقی و دربردارنده حقوق اساسی ملت است.

وی گفت: اگر با دقت و درستی قانون اساسی اجرا شود بسیاری از مشکلات امروز جامعه ما در حوزه معیشت، بهداشت، آموزش، آزادی های مدنی و سیاسی تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: امروزه دو جریان افراطی و تفریطی، قصد تضعیف قانون اساسی را دارند، یک جریان می خواهد با حذف و تضعیف ارکان مترقی قانون اساسی، کشور را به سوی تحجر و انحطاط ببرد و جریان دیگر می خواهد با حذف قیود اسلامی، جامعه را بسوی درگیری و تضعیف استقلال و حاکمیت ملی سوق بدهد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران  تاکید کرد: همه شهروندان و جریانات سیاسی باید بپذیرند که اجرای بی کم و کاست قانون اساسی فعلی، می تواند تامین کننده امنیت، آزادی و حقوق ملت و حاکمیت باشد و اگر جایگاه همه ارکان قانون اساسی در همان حد که در این سند میثاق ملی تصریح شده است، پاس داشته شود، توازن و تعادل در مدیریت کشور برقرار می شود.

هاشمی افزود: در قانون اساسی ملت و حاکمیت حقوقی مشخص دارند و بین اجزای حاکمیت از مقام رهبری تا قوای سه گانه و سایر دستگاههای اجرایی، نظامی و نظارتی روابطی منظم و مهندسی شده وجود دارد که باید حق و وظیفه هر جایگاه بدرستی تبیین و اجرا شود، از جمله شوراها که فصل هفتم قانون اساسی به آنها اختصاص یافته و متاسفانه با سپری شدن چهل سال، تنها یک چهارم وظایف قانونی به شوراها تفویض شده است.

وی تصریح کرد: ناآرامی های اخیر نشان داد که اگر از قانون اساسی تنازل و به مفاد آن بی توجهی کنیم، فصل مشترک و جای دیگری برای ایجاد یک میثاق وتوافق ملی باقی نمی ماند و بخش عمده نارضایتی و مشکلات امروز مردم به پاس داشته نشدن حقوق آنها در قانون اساسی بازمی گردد، حقوقی که برای هر شهروند ایرانی از نظر آموزش، بهداشت، معیشت، اشتغال، مسکن و فعالیت های مدنی و سیاسی در فصول و اصول مختلف قانون اساسی تصریح شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied