شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز/

فتح قله دو هزار تریلیون ریالی در سپرده‌های بانک صادرات

اوضاع اقتصادی اگرچه در ظاهر، با سختی‌های بسیاری برای دارندگان سرمایه و عامه مدرم همراه است؛ اما در همین شرایط، هستند بنگاههای اقتصادی که با نوآوری و خلاقیت در رفتارهای اقتصادی خود، شرایط را به گونه‌ای پیش می‌برند که علاوه بر تحقق تراز عملیاتی مثبت، صورتهای مالی مناسبی را ارایه داده و در جذب سرمایه‌های سرگردان این روزهای اقتصاد ایران سرآمد می‌شوند.

فتح قله دو هزار تریلیون ریالی در سپرده‌های بانک صادرات

به گزارش خبرنگار شمانیوز؛ اوضاع اقتصادی اگرچه در ظاهر، با سختی‌های بسیاری برای دارندگان سرمایه و عامه مدرم همراه است؛  اما در همین شرایط، هستند بنگاههای اقتصادی که با نوآوری و خلاقیت در رفتارهای اقتصادی خود، شرایط را به گونه‌ای پیش می‌برند که علاوه بر تحقق تراز عملیاتی مثبت، صورتهای مالی مناسبی را ارایه داده و در جذب سرمایه‌های سرگردان این روزهای اقتصاد ایران سرآمد می‌شوند.

 

در این میان نظام بانکی علیرغم انتقادات بسیار گسترده‌ای که همواره با خود به همراه دارد، اما این روزها در واقعیت اقتصاد ایران حرکتی زیرپوستی را برای جذب منابع آغاز کرده و باز هم بعد از نوسانات گسترده ماههای اخیر بازار ارز، همه مردم را به این نتیجه رسانده است که یکی از راههای مطمئن حفظ موجودی و سرمایه‌ خود، سپرده‌گذاری در نظام بانکی است.

 

در واقع، این بانکها هستند که به دلیل چتر حمایتی بانک مرکزی و البته تدبیر هیات مدیره‌ها و مدیران ارشد، همواره محلی مطمئن برای نگهداری سرمایه‌های خرد و کلان مردم بوده تا علاوه بر اینکه آنها را در فعالیت‌های اقتصادی سودآور به کار بندد، سود مشتریان را نیز تضمین کرده و آنها را از درجه اهمیت مطلوب نسبت به عملکرد خود برخوردار سازد.

 

در این میان بانک صادرات ایران نیز از جمله بانکهایی است که طی ماههای گذشته توانسته، دستاوردهای مناسبی را برای سهامداران و سپرده‌گذاران خود از مجموعه فعالیت‌های اقتصادی داشته باشد؛ چه آنکه صورتهای مالی این بانک و مجموعه سودی که میان سهامداران تقسیم کرده، توانسته وضعیت مناسبی را برای خریداران سهام خود رقم زند و چه آنکه شرایط را به گونه‌ای پیش برده که صورتهای مالی آن، از شفافیت کامل برخوردار بوده و فضای رو به رشدی را رقم زند.

 

حال هم که خبر از رسیدن به قله دو هزار تریلیون ریالی در جذب سپرده‌های این بانک حادث شده و نقطه اتکایی شده است تا سپرده‌گذاران و مشتریان نظام بانکی، اقبال بیشتری نسبت به سپردن وکالت دارایی‌های خود به این بانک نشان دهند. این حرکت همانطور که توانسته شرایط باثباتی را در سوددهی به سپرده‌گذاران بانک صادرات فراهم آورد، زمینه‌ای را فراهم کرده تا شیرینی ورود به منطقه سوددهی این بانک را دوچندان نماید.

 

این همان پیامی است که حجت‌اله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات اعلام کرده و بر این نکته تاکید کرده است که گزارش‌های مالی سه ماهه و شش ماهه سال مالی جاری با سودآوری همراه بوده و البته صورت‌های مالی نهایی شده ۹ ماهه نیز با سود همراه خواهد بود.

نکته حائز اهمیت آن است که در بازاری که بسیاری به دنبال بازدهی بالا هستند، این بانک به گفته مدیران ارشد خود، توانسته منابع خود را به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش دهد که خود این موضوع می‌تواند نقش موثری در توسعه عملیات بانکی داشته باشد.

 

به موازات این رشدی که در بخش منابع مالی ریالی حادث شده، نباید از حوزه ارزی هم غافل بود. به این معنا که گزارشات رسمی نشانگر آن است که در حوزه ارزی نیز، وضعیت ارزی بانک صادرات در شرایط خوبی قرار گرفته و حتی برخی شعب خارجی بانک که در گذشته با برخی محدودیت‌ مواجه بوده‌اند، هم اکنون در شرایط خوبی قرار گرفتند. پس تمام این موارد حکایت از آن دارد که بانک صادرات به لحاظ بنیادی، در شرایط مطلوبی قرار گرفته و به گفته مدیران ارشد خود، در ماه گذشته، روند حرکت قیمت سهم نیز به نسبت سایر هم‌گروه‌هایی که بانک با آن‌ها مقایسه می‌شود، در شرایط مطلوبی بوده است؛ ضمن اینکه اکنون با توجه به متغیرهای موجود، می‌توان این امیدواری را داشت که سهام بانک می‌تواند ادامه مسیر صعودی خود را طی کند.

گزارش:معصومه افلاکی

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied