شمانیوز
شما نیوز

سقوط ۸ درصدی طلای سیاه در هفته گذشته

قیمت نفت که هفته گذشته تحت تاثیر تنش‌های خاورمیانه رشد کرده بود، ‌در روزهای پایانی هفته و با کاهش تنش بین ایران و آمریکا با افتی ۸ درصدی به کار خود پایان داد.

سقوط ۸ درصدی طلای سیاه در هفته گذشته

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از ایرنا : هفته پر فراز و فرود نفت سرانجام با کاهش خطر جنگ در خاورمیانه با افت قیمت به پایان رسید تا باز هم رویای نفت ۱۰۰ دلاری حداقل برای کوتاه مدت فراموش شود.

بعد از اقدام ایران برای مقابله با ترور سپهبد قاسم سلیمانی و حمله موشکی به پایگاه هوایی عین الاسد،‌ عقب‌نشینی آمریکا از ادامه ماجراجویی در خاورمیانه باعث شد تا بازار نفت از ریسک‌های سیاسی فاصله گرفته و دوباره بر موضوعات اقتصادی مانند افزایش ذخیره‌سازی نفت آمریکا و همچنین خطر افزایش عرضه متمرکز شود که این موضوع کاهش قیمت را در بازار طلای سیاه به دنبال داشت. تا آنجا که نفت شاخص آمریکا با سقوطی ۸ درصدی نسبت به ابتدای هفته، معاملات روز جمعه را به پایان برساند.

نفت شاخص آمریکا که هفته را با قیمت ۶۳ دلار و ۷۸ سنت آغاز کرده بود،‌ با افتی بیش از ۴.۵ دلاری، به ۵۹ دلار و ۴ سنت در روز جمعه رسید.

نفت برنت نیز که ۶.۷ درصد نسبت به روز دوشنبه ارزان شده بود بر روی قیمت ۶۴ دلار و ۹۸ سنت به تعطیلات آخر هفته رفت.

با توجه به کاهش تنش در خاورمیانه، اکنون این حس ایجاد شده که عرضه نفت کاملا در امان است، اما با وضع تحریم‌ها و گزارشی درباره رفتار خصمانه یک کشتی روس در برابر یک کشتی آمریکایی، کمی نگرانی به بازار بازگشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied