شمانیوز
شما نیوز

مسئولیت اجتماعی امروز یک اولویت بزرگ در اقتصاد و اجتماع ایران است

مراسم اختتامیه سومین جایزه مسئولیت اجتماعی و توسعه پایدار بنگاه های اقتصادی ایران روز گذشته با حضور محمدشریعتمداری وزیر کار، رفاه و تعاون اجتماعی در سالن تلاش این وزارتخانه برگزار شد.

مسئولیت اجتماعی امروز یک اولویت بزرگ در اقتصاد و اجتماع ایران است

سیدمصطفایی، دبیر سومین جایزه مسئولیت اجتماعی و توسعه پایدار بنگاه های اقتصادی ایران:

در این مراسم تایماز سیدمصطفایی دبیر همایش طی سخنانی با اشاره به اینکه هر یک از ما در اجتماع دارای مسئولیت اجتماعی فردی هستیم و برای زندگی بهتر باید این وظیفه و نقش را مانند وظایف اخلاقی ایفا کنیم خاطرنشان کرد: سازمان ها و نهادها نیز بنا بر فعالیت خود تاثیرات و عواقبی را در جامعه و افراد اجتماع دارند و براین اساس موظف هستند تا در کنار فعالیت های اصلی خود که همان فعالیت های اقتصادی است، و بر آثاری که بر جامعه و محیط زیست به جای می گذارند توجه ویژه ای داشته باشند و خود را در قبال تک تک ذینفعان مسئول بدانند.

وی با تاکید براینکه مسئولیت اجتماعی شرکتی یک مفهوم نوین مدیریتی است که اهداف اجتماعی کردن بنگاه‌های اقتصادی را دنبال می کند گفت: صد البته اینکه این رویکرد در دین اسلام و شرعیت ما وجود داشته است و در آیات مبارکه قرآن کریم ، احادیث و فرمایشات پیامبران و علی الخصوص نهج البلاغه حضرت علی (ع) بارها اشاره شده است. یکی از ویژگی های فضای کسب و کار امروز ما، لزوم پاسخگویی شفاف به انتظارات گسترده و متنوع گروه های مختلف ذینفعان از شرکت هایی است که انتظار پاسخگویی مسئولانه نسبت به جامعه و محیط زیست را دارند و شرکتها در تلاش هستند در مسیر تحقق این انتظارات که در حوزه مسئولیت اجتماعی قرار می گیرد، گام بردارند و در نتیجه بتوانند مشارکتی مسئولانه در توسعه پایدار اجتماع، اقتصاد و محیط زیست داشته باشند.

دبیر سومین جایزه مسئولیت اجتماعی و توسعه پایدار بنگاه های اقتصادی ایران ادامه داد: پس مسئولیت اجتماعی شرکتی فراتر از سطح قوانین و الزامات حقوقی یک شرکت و کسب و کار است که موجب به پاسخگویی به همه ذینفعان م شود که البته این موضوع  ایجاد نام نیک و ماندگار برای آن شرکت، ایجاد بازارهای جدید،کاهش هزینه و مدیریت قرینه را در پی خواهد داشت. در مجموع به رغم آنکه شمار روز افزونی از شرکت ها مشمول فرهنگ مسئولیت اجتماعی شرکت ها می شوند و رویکردهای گسترده و متفاوتی نسبت به مسئولیت اجتماعی شرکتی وجود دارد، اما توافق گسترده‌ای درباره ویژگی‌های اصلی آن وجود دارد.اما توافق گسترده ای درباره ویژگی های اصلی آن وجود دارد.

سیدمصطفایی همچنین به لزوم توجه شرکت ها به این مقوله مه اشاره کرد و یادآور شد: لازم می بینم از شرکتهای وابسته به تمام وزارتخانه ها و شرکت های اقتصادی بخواهم که از همین امروز با تشکیل کمیته مسئولیت اجتماعی شرکتی و شناسایی موارد پر اهمیت در راستای استراتژیهای خود ضمن پیاده سازی آن در مجموعه خود، نسبت به تنظیم و انتشار شفاف گزارش مسئولیت اجتماعی طبق استانداردهای جاری و بین الملل اقدام و آنرا از طرق مختلف در اختیار دیگران قرار دهند. شما مدیران و صاحبان کسب و کاری خصوصی و دولتی که نسبت به انتشار این گزارش اقدام می کنیذ نیز حتما با تهیه الزامات قانونی را مورد توجه این وزارتخانه قرار گرفته و تلاش خواهیم کرد حداکثر مشوق های قانونی را برای شما، ارائه نماییم.     

وی درپایان گفت: حضور در این جایزه نشانگر توجه شما به مسئولیت اجتماعی و زیست محیطی است که بار دیگر از تلاشهای سازندتان قدر دانی می نمایم.    

گفتنی است در پایان این مراسم «شرکت گاز استان هرمزگان»، «شرکت گاز استان تهران»، «شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد»، «شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان»، «شرکت نستله»، «شرکت اروند پیشرو» و «شرکت فولاد زرند ایرانیان» موفق با کسب تندیس سرآمدی شدند و شرکت «پودر شیر مشهد» نیز جایزه ویژه را به دست آورد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied