شمانیوز
شما نیوز

واریز مبلغ 3.4 میلیارد تومان برای کمک به مددجویان آسیب دیده از سیل

رئیس سازمان بهزیستی گفت: تاکنون مبلغ سه میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان به حساب مددجویان آسیب دیده از سیل واریز شده است که در روزهای آتی مبالغ دیگری هم افزوده خواهد شد.

واریز مبلغ 3.4 میلیارد تومان برای کمک به مددجویان آسیب دیده از سیل

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از فارس : وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی، بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان به شهرستان های آسیب دیده از سیل استان اشاره کرد و گفت: بر روی کارت بانکی ۵ هزارو۵۰۰خانوار روستایی در این شهرستان ها که مددجوی سازمان بهزیستی هستند، مبلغی معادل دوماه مستمری شارژ شده که از ۳میلیون و ۵۰۰هزار ریال تا ۱۰میلیون و ۷۰۰هزار ریال و بر اساس بعد خانوار، تعیین شده است و قابل برداشت است.

قبادی دانا همچنین از برقراری مستمری برای ۲۷۰۰ خانوار پشت نوبت ساکن در مناطق درگیر سیل استان خبر داد و افزود: این خانوارها علاوه بر شارژ شدن مبلغ معادل دوماه مستمری، از دی ماه امسال مشمول دریافت مستمری ماهانه خواهند شد و این در حالی است که ۷۸درصد از این خانوارها در دهک۱درآمدی قرار دارند و از فقیرترین اقشار جامعه محسوب می شوند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، همچنین از کمک بلاعوض سازمان بهزیستی به مددجویان سرپرست خانوار که منزل آنها دچار تخریب کامل شده است، خبر داد و افزود: علاوه بر کمک‌های دولتی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مبلغ ۱۵۰میلیون ریال در مناطق روستایی و ۲۰۰میلیون ریال در مناطق شهری از سوی سازمان بهزیستی و به عنوان کمک بلاعوض برای ساخت مسکن مددجویانی که منزلشان به طور کامل تخریب شده است، پرداخت خواهد شد.

به گفته قبادی دانا بر اساس گزارش‌های اعلام شده وسایل کمک توانبخشی ۳۰۰ خانوار از مددجویان سازمان بهزیستی، در جریان سیل اخیر از بین رفته است، که در اسرع وقت تامین و جایگزین خواهد شد.

تاسیس مراکز جدید بهزیستی در استان سیستان و بلوچستان

رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تخریب مراکز زیر ساختی بهزیستی در مناطق آسیب دیده از سیل، گفت:با توجه به آسیب دیدگی برخی مراکز بهزیستی استان، در خصوص ساخت یک مرکز شبانه روزی سالمندان در شهرستان چابهار و یک مرکز شبانه روزی بیماران روانی مزمن در شهرستان ایرانشهر، رایزنی و تصمیم هایی اخذ شده است.

وی همچنین به فعالیت های مستمر و شبانه روزی تیم های محب و اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی در مناطق آسیب دیده از سیل اشاره کرد و افزود:این تیم ها متشکل از مددکاران اجتماعی و روانشناسانی است که به صورت داوطلبانه، به مددجویان وافراد آسیب دیده از سیل خدمات حمایتی، روانی و اجتماعی می دهند.

دکتر قبادی دانا در ادامه صحبت هایش خاطر نشان کرد:تا به حال و به طور کلی مبلغ ۳میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان بر روی کارت بانکی مددجویان آسیب دیده از سیل شارژ شده است که در روزهای آتی مبالغ دیگری هم افزوده خواهد شد.

وی افزود: همچنین اقلام غیر نقدی شامل۲هزار تخته پتو، ۳هزار قلم پوشاک گرم، ۴هزار متر مربع موکت، ۴۲۰عدد چادر، ۴۰۰وسیله گرمایشی، ۷هزار بسته مواد غذایی، ۲۰ هزار قوطی کنسرو، ۲۰هزار بسته بهداشتی، ۴هزار بسته پوشینه برای افراد دچارضایعه نخاعی، ۹۰۰عدد فانوس، در حدود ۲۰هزار کیلوگرم برنج، ۳۹۰۰کیلوگرم روغن و همچنین بسته های حاوی گوشت مرغ، قند، خرما، شیرخشک و... در میان عزیزان آسیب دیده از سیل توزیع شده است.

‌قبادی دانا افزود: مجموع کمک‌های غیر نقدی توزیع شده در میان افراد آسیب دیده از سیل را مبلغی معادل ۲میلیارد و ۴۷۰میلیون تومان برآورد شده است.  

وی با اشاره به مشکلاتی که در اثر فقر در این مناطق به وجود آمده است، اظهار امیدواری کرد با کمک و یاری تمامی نهادها، دولت و مردم در زمینه رفع این مشکلات کوشا باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied