شمانیوز
شما نیوز

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با شمانیوز:

بازار خودرو دیگر گنجایش افزایش قیمت را ندارد/ خودروسازان مشتری‌مدار هستند یا طرفدار سوداگران؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: افزایش قیمت خودروهای داخلی با سرعت نور انجام پذیرفته؛ لذا بازار خودروهای داخلی گنجایش افزایش بیشتر قیمت را ندارد؛ چون توان خرید خودرو در مردم دیگر مشاهده نمی‌شود.

بازار خودرو دیگر گنجایش افزایش قیمت را ندارد/ خودروسازان مشتری‌مدار هستند یا طرفدار سوداگران؟

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ناصر موسوی لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، اظهار کرد: حقیقتاً با کیفیتی که خودروهای داخلی دارند و هرروز هم از کیفیت آن کاسته می‌شود و حتی شرم را زیر پا گذاشته‌اند و از ضروریات خودرو را به عنوان آپشن مطرح می‌کنند و برای نصب آن بر روی خودرو از مشتری پول اضافه دریافت می‌کنند.

وی افزود: افزایش قیمت خودروهای داخلی با سرعت نور انجام پذیرفته؛ لذا بازار خودروهای داخلی گنجایش افزایش بیشتر قیمت را ندارد؛ چون توان خرید خودرو در مردم دیگر مشاهده نمی‌شود.

نماینده مردم فلاورجان با بیان این پرسش از خودروسازان که چرا باید قیمت پراید به عنوان بی‌کیفیت‌ترین خودروی داخلی نزدیک به 60 میلیون تومان باشد؟ یادآور شد: اگر هرگونه افزایش قیمتی چه تا پایان سال یا چه در سال 99 صورت گیرد، قطعاً دیگر چیزی از تولید و بازار خودرو باقی نخواهد ماند و دیگر خریداری هم نخواهد داشت.

موسوی لارگانی با اشاره به این مطلب که سوداگران بازار خودرو مردم را تحت فشار قرار داده‌اند، گفت: سوداگران بازار خودرو از افزایش قیمت‌ها نهایت استفاده را می‌برند؛ چون افزایش قمیت خودرو باعث شده تا آنها خودروهایشان را به صورت اقساطی و با بهره بالا به افراد ضعیف و ناتوان بفروشند و چون برخی از این افراد توان پرداخت اقساط خودرو را ندارند، خودرویشان توقیف شده است و نه پول قبلی خود می‌رسند و نه به خودرو.

وی با بیان اینکه کمیسیون صنایع مجلس باید به مقوله افزایش قیمت خودرو وارد شود و مانع سوداگری‌ها و زیاده‌خواهی‌های خودروسازان شود، افزود: وزیر صمت هم بسیار ضعیف عمل کرده و در برخی مواقع تصمیماتی را در این زمینه می‌گیرد که این تصمیمات منطقی و عقلی نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی در همین رابطه ادامه داد: وزیر صمت زمانی اعلام کرد که قیمت خودروهای ایران خودرو و سایپا باید پنج درصد کمتر از قیمت بازار آزاد باشد و باید از او پرسید قیمت بازار آزاد را چه کسی تعیین می‌کند؟ در واقع سوداگران قیمت بازار آزاد را مشخص می‌کنند.

موسوی لارگانی با بیان اینکه خودروسازها و وزارت صمت هیچ توجهی به خودروسازان نمی‌کنند، گفت: خودروسازان برای اینکه به سود بیشتری دست یابند، غالباً اقداماتی مانند عدم تحویل به موقع خودروهای پیش‌خرید شده و عدم رعایت نوبت بین ثبت‌نام‌کنندگان را انجام می‌دهند و بیشتر خودروسازان به نفع سوداگران کار می‌کنند تا مشتریان.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied