شمانیوز
شما نیوز

حسن‌نژاد در گفت‌وگو با شمانیوز:

دولت برای اینکه بسته کمک معیشتی را به همه مردم ندهد هزار نوع بازی از خود در می‌آورد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت اگر بخواهد بسته کمک معیشتی رت به همه مردم ارائه ندهد هزار نوع بازی از خود در می‌آورد یا شرط و شروط می‌گذارد تا مردم از فکر دریافت بسته معیشتی منصرف شوند.

دولت برای اینکه بسته کمک معیشتی را به همه مردم ندهد هزار نوع بازی از خود در می‌آورد

محمد حسن‌نژاد، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، اظهار کرد: اصلاً معلوم نیست که طرح بسته کمک معیشتی بر اساس کدام فرمول اجرایی شده است؛ چون اگر قرار است بنزین گران شود و درآمدهای حاصل از افزایش قیمت بنزین در قالب بسته کمک معیشتی به مردم اختصاص داده شود، پس چرا به همه تعلق نمی‌گیرد؟ مگر می‌شود 30 میلیون نفر این بسته را دریافت نکنند؟!

 

وی با بیان اینکه در طرح بسته کمک معیشتی ابهامات بسیاری وجود دارد، گفت: من احساس می‌کنم دولت اصلاً برنامه‌ای برای اختصاص بسته کمک معیشتی به مردم نداشت؛ وقتی که خبر افزایش قیمت بنزین رسانه‌ای شد و به تبع آن کشور دستخوس آشوب شد، دولت برای اینکه مردم معترض را آرام کند و از موج تظاهرات و آشوب‌ها و انتقادات به خود بکاهد، گفت دولت قرار است، درآمدهای ناشی از افزایش قیمت بنزین را به حساب مردم واریز کند و یک ریال از آن را برای خود برنخواهد داشت.

 

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه من فکر می‌کنم طرح کمک معیشتی ادامه‌دار نخواهد بود و دولت در نهایت اجرای آن را منتفی خواهد کرد، خاطرنشان کرد: وظیفه دولت افزایش رفاه مردم است نه اینکه برای دریافت بسته کمک معیشتی برای مردم شرط و شروط بگذارد.

 

حسن‌نژاد ادامه داد: دولت به خیال خودش سامانه‌ای را طراحی کرده که از آن طریق آنهایی که بسته کمک معیشتی دریافت نکرده‌اند، ثبت اعتراض کنند، اما وقتی وارد آن سامانه می‌شوند و اعتراض خود را ثبت می‌کنند، پس از مدتی با پیغامی با این مضمون روبه‌رو می‌شوند که چون شما دارای خانه و خودرو هستید مشمول این طرح نیست؛ در صورتی که خودروی آن فرد یک خودروی پراید است و خانه او به سختی به 300 یا 400 میلیون تومان آن هم در محلات پایین شهر تهران می‌رسد و اگر آن فرد بخواهد اصرار به دریافت بسته معیشتی کند، دولت می‌گوید پس ریز حسابتان را بررسی می‌کنم و اگر اثبات شود موجودی حساب شما بالاست، یارانه را هم قطع می‌کنیم.

 

وی افزود: این وضعیت نشان می‌دهد دولت اگر نخواهد این بسته را ارائه دهد هزار نوع بازی از خود در می‌آورد یا شرط و شروط می‌گذارد تا مردم از فکر دریافت بسته معیشتی منصرف شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: متأسفانه دولت در قضیه بسته کمک معیشتی مجلس را به حساب نیاورد و از آن مشورت دریافت نکرد و این مسئله یعنی اینکه مجلس در رأس امور نیست.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۷ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied