شمانیوز
شما نیوز

سکوت عجیب نهادهای ناظر وضعیت بازار خودرو

علیرغم رشد عجیب قیمت خودرو در بازار، وزارت صمت در مقابل اتفاقات بازار خودرو سکوت کرده و سازمان حمایت هم که گویا به نهادی تشریفاتی تبدیل شده، تمایلی به حوزه نظارت بر بازار خودرو ندارد. واقعا مسئول نظارت بر بازار خودرو کیست و باید یقه چه کسی را گرفت؟

 سکوت عجیب نهادهای ناظر وضعیت بازار خودرو

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از تسنیم : هفته گذشته بازار خودرو با رشد قابل توجهی در قیمت انواع خودروهای داخلی روبه رو شد، به نحوی  که  رشد قیمت ها از 3 تا 23 میلیون تومان بوده است. در این شرایط باز هم مسئولان نظارت بر بازار سکوت کرده وخبری از سیاست روشن آنها برای مدیریت بازار خودرو آنهم در شب عید نیست.

در حال حاضر مشخص نیست ما با کدام مرجع برای بررسی بازار خودرو طرف هستیم تا چگونگی ساماندهی بازار را از آن  جویا شویم. گویا در شرایط پایانی سال که نیاز مردم در خرید کالا از جمله خودرو افزایش پیدا می کند  بازار رها شده و کسی هم حاضر به پاسخگویی نیست. 

در اینجا باید پرسید، چرا وزارت صنعت در مقابل اتفاقات بازار خودرو سکوت می کند و چرا سازمان حمایت که گویا به نهادی تشریفاتی تبدیل شده تمایلی به حوزه نظارت بر بازار خودرو ندارد و این موضوع را به بخش های دیگری محول می کند.

سکوت دستگاه ها در بلاتکلیفی بازار خودرو در حالی ادامه دارد که سمند ال ایکس در طول یک هفته اخیر از 93 میلیون تومان به 96 میلیون تومان، دنا با رشد 6 میلیون تومانی از 136 میلیون تومان به 142 میلیون تومان، پژو 206 تیپ 2 از 98 میلیون تومان با رشد 4 میلیون تومانی به 102 میلیون تومان، دنا پلاس توربو از 187 میلیون تومان با رشد 5 میلیون تومانی به قیمت 192 میلیون تومان، پژو 2008 از 410 میلیون تومان با رشد 20 میلیون تومانی به قیمت 430 میلیون تومان رسیده است.

 در بخش خودروهای سایپا نیز بازار در هفته گذشته با شوک افزایش قیمت پراید 111 روبه رو بود چراکه قیمت این محصول از 62 میلیون تومان به 65 میلیون و 500 هزار تومان رسیده است. علاوه بر این ساینا از 73 میلیون تومان با رشد 4 میلیون تومانی به قیمت 77 میلیون تومان، چانگان از 227 میلیون تومان با رشد 23 میلیون تومانی به قیمت 250 میلیون تومان و سراتو از 370 میلیون تومان به 393 میلیون تومان رسیده است.

 
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied