شمانیوز
شما نیوز

قطع گسترده برق در گیلان

هم‌اکنون ۵۴ اکیپ عملیاتی و اجرایی برق منطقه ای گیلان با استعداد ۱۹۵نفر نیروی انسانی در تلاشند تا هر چه سریع تر مشکلات و چالشها را حل کنند؛ در حالی که بیش از ۹۰ هزار خانواده گیلانی، در خاموشی به سر می برند.

قطع گسترده برق در گیلان

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از تسنیم : استان گیلان از روز گذشته شاهد بارش برف سنگین است، به طوری که در ساعات پایانی دیشب، خبر از قطع برق در 194 روستای این استان اعلام شد. عمده قطع برق ناشی از صدمه دیدگی تأسیسات و خطوط انتقال برق در بخش فوق توزیع بود.

 

همچنین صبح امروز، با از مدار خارج شدن برخی از پست‌های برق در استان، بر گستره خاموشی‌ها افزوده شد.

ظهر امروز، عظیم بلبل آبادی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان ضمن عذرخواهی از تمامی مشترکینی که برق آنها قطع شده است، در این خصوص گفت: پست های برق لاهیجان، لنگرود، رودسر، چمخاله، املش، رحیم آباد، سیاهکل و صومعه سرای 2 از ساعت 6 صبح امروز به علت بارش سنگین برف از مدار خارج شده اند. 

وی افزود: چهار خط 230 کیلوولت و یک خط 400 کیلوولت نیز به علت بارش سنگین برف از مدار خارج شده است که 54 اکیپ عملیاتی و اجرایی شرکت برق منطقه ای گیلان با استعداد 195نفر نیروی انسانی به صورت شبانه روزی از ساعت اولیه بارش برف در تلاشند تا هر چه سریع تر مشکلات و چالشها را حل کنند.

 بلبل آبادی در خصوص علت قطعی برق بیان داشت: بارش شدید برف و ایجاد پدیده گالوپینگ، همچنین برخورد خطوط فشار ضعیف با خطوط فشار قوی و برخورد درختان مجاور دکل های برق با سیم های خطوط برق موجب از مدار خارج شدن خطوط شده است که موجب قطع برق مشترکین شده است.

بلبل آبادی اضافه کرد: به منظور تسریع در خدمات دهی، از استان مازندران نیز درخواست کمک شده است که با ملحق شدن اکیپ های عملیاتی استان مازندران هر چه سریع تر بر مشکلات و چالشها غلبه کنیم.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: در حال حاضر از حدود یک میلیون و چهار صد هزار مشترک برق، برق حدود 90 هزار مشترک قطع می باشد که در اسرع وقت تلاش خواهیم کرد تا همه مشترکین از نعمت برق برخوردار شوند.  

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied