شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی:

تولید بیش از ۶۲ میلیارد متر مکعب گاز در شرکت نفت مناطق مرکزی

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران از تولید ۶۲ میلیارد و ۶۵۸ میلیون مترمکعب گاز در این شرکت در ۱۱ ماه امسال خبر داد و در تشریح برنامه‌های عملیاتی و توسعه‌ای این شرکت، به برنامه‌ریزی برای افزایش ظرفیت تولید گاز در میدان آغار اشاره کرد.

تولید بیش از ۶۲ میلیارد متر مکعب گاز در شرکت نفت مناطق مرکزی

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران: رامین حاتمی در جلسه پیش‌بینی بهره‌دهی چاه‌های این شرکت برای نیمه اول سال ۹۹ در رابطه با جزئیات تولید نفت و گاز از سه شرکت تابع شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، اظهار کرد: در ۱۱ ماه امسال بالغ بر ۴۷ میلیارد و ۱۶۹ میلیون مترمکعب گاز و ۲ میلیون و ۳۷ هزار بشکه نفت در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی تولید شده است.

وی افزود: در این مدت در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون متر مکعب گاز تولید شده و در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب نیز در این مدت معادل یک میلیارد و ۶۹۰ میلیون مترمکعب گاز و ۳۳ میلیون بشکه نفت تولید شده است.

تشریح طرح‌های در دست اجرای شرکت نفت مناطق مرکزی

حاتمی همچنین درباره برخی از طرح‌های در دست اجرای شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: افزایش تولید میدان آغار به میزان ۲۰ میلیون متر مکعب در روز از برنامه‌های آینده شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی است. در این طرح توسعه بخش بالادست و پایین دست میدان و افزایش ظرفیت میدان از ۲۲ میلیون مترمکعب به ۴۲ میلیون مترمکعب در روز هدف‌گذاری شده که شامل حفاری چاه‌های جدید، توسعه مرکز تفکیک میدان آغار، احداث خط لوله انتقال و توسعه پالایشگاه فراشبند است.

وی ادامه داد: همچنین برای تثبیت تولید گاز در شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی، طرح بازآرایی ایستگاه تقویت فشار نار و احداث ایستگاه‌های تقویت فشار کنگان، وراوی، هما و سرخون برنامه‌ریزی شده است.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران از تزریق یک میلیارد و ۴۴۹ میلیون مترمکعب گاز به مخزن شوریجه D اشاره کرد و افزود: در هشت ماه اول امسال یک میلیارد و ۴۴۹ میلیون مترمکعب گاز تزریق شده و میزان بازتولید برای فصل سرد تاکنون یک میلیارد و ۳۰۳ میلیون مترمکعب بوده است.

حاتمی با قدردانی از همکاران ستادی و عملیاتی شرکت‌های تابع، نقش آنها را تامین و تضمین سوخت پایدار را مهم برشمرد و عنوان کرد: با وجود اینکه برداشت و تولید صیانتی از میدان‌های مشترک دغدغه اصلی مجموعه صنعت نفت است، بنابراین انجام تعهدات تکلیفی و تامین سوخت پایدار مرهون تلاش همکاران در ستاد تهران، ستاد شرکت‌های تابع و مناطق عملیاتی است و به نوبه خود از زحمات آنها قدردانی می‌کنم.

این مقام مسئول از انجام یکی از بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین طرح برداشت داده‌های لرزه‌نگاری دوبعدی و سه‌بعدی صنعت نفت در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران روی میدان‌های تنگ بیجار، دلاوران، باباگیر و بانکول در استان ایلام خبر داد و تصریح کرد: طرح برداشت داده‌های لرزه‌نگاری میدان‌های یادشده به وسعت یک هزار و ۵۶۰ کیلومتر مربع در بخش سه‌بعدی و بیش از ۸۰۰ کیلومتر در بخش دوبعدی در دست اقدام است.

حاتمی تصریح کرد: در حال حاضر در این پروژه حدود ۵۵۰ نفر مشغول به کار هستند که با پردازش و تفسیر هم‌زمان اطلاعات لرزه‌نگاری برداشت‌شده، برنامه‌ریزی توسعه آتی و تعیین موقعیت چاه‌های توسعه‌ای روی این میدان‌ها میسر می‌شود.

بر اساس این گزارش، تعداد میدان‌های تحت پوشش شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در آغاز فعالیت در سال ۱۳۷۸ شامل ۵ میدان نفتی و ۹ میدان گازی بوده که هم‌اکنون ۱۲ میدان گازی و ۱۳ میدان نفتی توسعه یافته در اختیار دارد و دو میدان نفتی و دو میدان گازی نیز در حال توسعه است. در مجموع مسئولیت توسعه، تولید، فرآورش و انتقال نفت و گاز بالغ بر ۸۴ میدان گازی و نفتی شناخته شده در بخش اعظمی از مناطق خشکی کشور را به‌عهده دارد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied