شمانیوز
شما نیوز

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با شمانیوز:

حقوق کارکنان دولت برای سال جدید 20 درصد افزایش می‌یابد/ روش پلکانی افزایش حقوق دیگر اجرا نمی‌شود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: درصد افزایش حقوق کارکنان دولت برای سال آینده به طور متوسط حدود 20 درصد است و این رقم اعمال خواهد شد.

حقوق کارکنان دولت برای سال جدید 20 درصد افزایش می‌یابد/ روش پلکانی افزایش حقوق دیگر اجرا نمی‌شود

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، درباره میزان حقوق و مزایای کارگران و کارمندان در سال 99 اظهار کرد: میزان حقوق کارگران در منابع بوجه‌ای قید نمی‌شود و این مسئله اصلاً به بودجه کشور ارتباط ندارد.

 

وی افزود: حقوق کارگران توسط مجموعه سازمان تأمین اجتماعی و شورای عالی کار مشخص می‌شود؛ یعنی نمایندگان این نهادها همه‌ساله در جلساتی که با هم دارند، میزان حقوق کارگر را تصویب می‌کنند.

 

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: چون اکثریت کارگران به بخش خصوص وابسته هستند، باید سازمان تأمین اجتماعی و شورای عالی کار در این رابطه تصمیم‌گیری کنند و نمی‌توان در بوجه عمومی کشور در این خصوص تصمیم‌گیری کرد.

 

پورابراهیمی ادامه داد: اما کسانی که به صورت شرکت‌های وابسته به دولت کار می‌کنند و در قالب همان قراردادهای پیمانکاری خدمات ارائه می‌دادند، پرداخت‌ها از طریق بودجه عمومی خواهد بود، البته در این خصوص، دولت عددی را در نظر نمی‌گیرد، بلکه بابت خدماتشان یک عددی را مطرح می‌کند و براساس حداقل شرکت‌های پیمانکاری آن را پرداخت می‌کند.

به گفته او؛ در بودجه عمومی کشور بابت حقوق و مزایای بخش کارگری تصمیم‌گیری نمی‌شود.

 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره حقوق و مزایای کارمندان دولت گفت: حقوق و مزایای کارمندان دولت براساس آنچه که دولت مشخص کرده، افزایش خواهد یافت.

پورابراهیمی میزان افزایش حقوق کارمندان دولت را این‌گونه تشریح کرد: درصد افزایش حقوق کارکنان دولت برای سال آینده به طور متوسط حدود 20 درصد است و این رقم اعمال خواهد شد.

 

وی گفت: پیشنها دولت برای افزایش حقوق کارکنانش، 15 درصد بود، اما گزارش کمیسیون تلفیق بر این اساس است که 15 درصد رقم کمی است و تلاش شده تا از روش میانگین برای افزایش حقوق کارکنان دولت استفاده شود؛ یعنی کسانی که حقوق بالا دریافت می‌کنند، کمتر افزایش حقوق داشته باشند و کسانی حقوقشان پایین است، افزایش حقوق بیشتری برای آنها اعمال شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد که روش افزایش حقوق پلکانی مانند سال 98 دیگر در سال 99 اجرا نخواهد شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۸۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied