شمانیوز
شما نیوز

حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با شمانیوز:

یارانه و بسته معیشتی در سال 99 همانند سال 98 پرداخت می‌شود/ برای دولت شب پرداخت یارانه دیگر شب عزا نیست

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در سال آینده یارانه و بسته کمک معیشتی از یکدیگر تفکیک نخواهند شد و همانند سال 98 پرداخت می‌شوند.

یارانه و بسته معیشتی در سال 99 همانند سال 98 پرداخت می‌شود/ برای دولت شب پرداخت یارانه دیگر شب عزا نیست

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، درباره سرنوشت یارانه‌ها و بسته کمک معیشتی در سال 99 اظهار کرد: در ابتدا دولت خواهان تفکیک یارانه و بسته کمک معیشتی از یکدیگر بود، اما کمیسیون تلفیق در پیشنهادی خواستار ادغام این دو بود که با اجرای این پیشنهاد یارانه معیشتی به ازای هر فرد، 27 هزار تومان کاهش پیدا می‌کرد.

 

وی افزود: در جلسه دیروز کمیسیون تلفیق و با دفاعی که از تفکیک یارانه و بسته کمک معیشتی صورت گرفت، در سال آینده، این دو از یکدیگر تفکیک نخواهند شد و همانند سال 98 یارانه و بسته کمک معیشتی پرداخت می‌شوند و نه مبلغی اضافه خواهد شد و نه مبلغی کاهش می‌یابد؛ یعنی لایحه دولت مورد تأیید قرار گرفت.

 

نماینده مردم شاهین شهر با بیان اینکه میزان درآمد دولت از سوی افزایش حامل‌های انرژی بیش از مبلغ پرداختی به عنوان یارانه و بسته کمک معیشتی است، گفت: دولت در سال 98 باید 30 هزار میلیارد تومان به یارانه پرداختی اضافه می‌کرد، اما این کار را انجام نداد.

 

حاجی دلیگانی ادامه داد: در قانون بودجه سال 98، حدود 140 هزار ملیارد تومان به عنوان مبلغ درآمدهای حاصل از افزایش قیمت حامل‌های انرژی در نظر گرفته شده بود و برابر قانون هدفمندی یارانه‌ها، حداقل 50 درصد این مبلغ باید به حساب مردم واریز می‌شد، اما در حال حاضر از این عدد تنها 41 هزار میلیارد تومان به عنوان یارانه پرداخت می‌شود.

 

وی گفت: پس با این اوصاف دولت حدود 29 هزار میلیارد تومان از کف حداقلی به مردم بدهکار است؛ لذا از این بابت دولت دیگر نمی‌تواند بگوید شب پرداخت یارانه‌ها، شب عزای اوست، بلکه شب خوشحالی دولت است؛ چون هم 29 هزار میلیارد تومانی که باید واریز کند را واریز نمی‌کند و هم 70 هزار میلیارد تومان دیگر در جیب دولت باقی مانده است که مجموعاً دولت 100 هزار میلیارد تومان از افزایش قیمت حامل‌های انرژی سود کسب کرده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied