شمانیوز
شما نیوز

ابوترابی در گفت‌وگو با شمانیوز مطرح کرد؛

مدیریت کاخ‌نشینی روحانی از سعدآباد برای مقابله با کرونا/ دولت کشور را رها کرده است

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت که مدیریت کاخ‌نشینی روحانی از سعدآباد برای مقابله با کرونا یک نمره منفی در کارنامه دولت او به‌جا می‌گذارد.

مدیریت کاخ‌نشینی روحانی از سعدآباد برای مقابله با کرونا/ دولت کشور را رها کرده است

ابوالفضل ابوترابی، عضو کمیسیون شوارها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، درباره عملکرد دولت در مقابله با کرونا اظهار کرد: در امر مقابله با بیماری کرونا نباید برای دولت موفقیتی در نظر گرفت؛ بلکه در اینجا باید میان اقدامات دولت و واقدامات مردمی تفکیک قائل شد.

وی با بیان اینکه باید پذیرفت دولت در مهار کرونا بدترین وجه مدیریت را از خود نشان داد، گفت: ضعف و سستی‌های مکرر از سوی دولت، همچون مانعی بر سرراه عزم ملی در زمینه مقابله با کرونا به حساب می‌آید.

 

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس دهم اعلام دیرهنگام در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را یکی از اشکالات عمده دولت در عرصه مدیریت بحران به وجود آمده ناشی از کرونا عنوان کرد و گفت: ایام تعطیلات نوروز و روزهای منتهی به پایان سال 98 فرصت طلایی‌ای بود که دولت با افزایش محدودیت‌ها و ممنوعیت سفرهای نوروزی، به راحتی می‌توانست زنجیره شیوع کرونا را قطع کند، اما دولت با تعلل بیش از حد این فرصت طلایی را زائل کرد.

 

ابوترابی با اشاره به اینکه ضعف و تعلل دولت در مواجه و مقابله به‌جا با بیماری کرونا صدای رئیس مجلس را هم در آورد، یادآور شد: آقای لاریجانی از رهبر معظم انقلاب تقاضا کرد تا رئیس ستاد ملی مقابله با کرونا تغییر کند و یا حتی اوضاع آن‌چنان وخیم شده بود که میان وزیر بهداشت و وزیر صنعت مشاجره صورت گرفته بود یا نامه‌های تند علیه یکدیگر نوشته شد؛ در صورتی‌که اگر رئیس‌جمهور از همان ابتدا ستاد مقابله با کرونا را مدیریت می‌کرد و تصمیمات بجا و اصولی در پیش می‌گرفت، شاهد چنین رفتارهایی از سوی مقامات نبودیم.

 

وی با انتقاد از نحوه مدیریت امورات جاری کشور توسط روحانی از کاخ سعدآباد گفت: مدیریت کاخ‌نشینی از راه دور آقای روحانی، عدم حضور او در میان مردم، عدم توجه به نظرات کارشناسی و نیز عدم توجه او به نامه پنج وزیر پیشین بهداشت نمره صفر و حتی منفی در کارنامه مدیریتی دولت به‌جا گذاشت.

 

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس دهم دستور رهبر معظم انقلاب به نیروهای مسلح برای تشکیل یک قرارگاه بهداشتی و درمانی را پرکننده خلأها و ضعف‌های تصمیمات دولتی عنوان کرد و در همین رابطه افزود: این دستور رهبر انقلاب سرآغاز اتفاقات مبارکی بود که سبب شد تا نیروهای بسیج و نیروهای مسلح منسجم و متحد پا به عرصه جهاد بگذارند و به مقابله با ویروس کرونا بشتابند؛ لذا در همین راستا شاهد هستیم که با ورود نیروهای مسلح و بسیج تولید ماسک و اقلام بهداشتی و ضدعفونی‌کننده چند ده برابر شد یا پیش از این کیت تشخیص کرونا در کشور وجود نداشت که امروز به مرحله صادرات آن دست یافته‌ایم و کمبود تجهیزات بیمارستانی جبران شده است.

ابوترابی گفت: پس باید گفت اقدامات دولت در زمینه مقابله با کرونا منفی، اما اقدامات مردمی، بسیج و نیروهای مسلح مثبت بوده است.

 

وی با بیان اینکه دولت برای پساکرونا هیچ برنامه اقتصادی ندارد، خاطرنشان کرد: اساساً این دولت هیچ برنامه‌ای برای حل مشکلات ندارد و اگر هم داشته همچون مسکن کوتاه‌مدت عمل کرده است؛ چون دولت دوازدهم آن‌قدر ضعیف و فشل شده که کشور را به طور کلی رها کرده و تا زمانی که آقای روحانی در مسند ریاست جمهوری باقی است، نباید انتظار داشت که کارهای بزرگ انجام شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied