شمانیوز
شما نیوز

قادری در گفتگو با شمانیوز:

چشم‌انداز بورس امیدوارکننده است/ ضرورت پخش برنامه‌های آموزش بورس در صداوسیما

منتخب مردم شیراز در مجلس یازدهم اظهار امیدواری کرد که چشم‌انداز بازار سرمایه در ایران درخشان و امیدوارکننده است و اگر مردم از رفتارهای هیجانی دست بردارند قطعاً در این موفق می‌شوند.

چشم‌انداز بورس امیدوارکننده است/ ضرورت پخش برنامه‌های آموزش بورس در صداوسیما

جعفر قادری، منتخب مردم شیراز در مجلس یازدهم در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، با بیان اینکه در بورس شاهد رفتارهای هیجانی هستیم، اظهار کرد: این روزها مردم با رفتارهای هیجانی وارد بورس شده‌اند و بدون اطلاع سهام‌هایی را خریداری می‌کنند که شاید ارزشی ذاتی نداشته باشند؛ لذا ممکن است پس از مدتی متحمل ضرر شوند.

وی گفت: بورس جای افراد هیجان‌زده و بدون صبر نیست و یک شبه نمی‌توان راه 100 ساله را طی کرد، بلکه باید در بورس صبر داشت و مدام آموزش دید.

 

منتخب مردم شیراز در مجلس یازدهم با بیان این مطلب که دولت باید حمایت خود را بورس بیش از گذشته کند، عنوان کرد: البته با تأکیدات رهبر معظم انقلاب، دولت نگاه ویژه‌ای به بورس دارد و قطعاً هر ماه خبرهای خوبی از بورس به گوش خواهد رسید و شاهد عرضه سهام شرکت‌های بزرگ دولتی مانند شستا خواهیم بود، اما نباید فراموش کرد که حین اینکه بازار سرمایه سودساز هست، می‌توان زیان‌آور و مشکل‌ساز شود.

 

قادری ادامه داد: کاش دولت سازوکاری را می‌اندیشید تا پیش از اینکه مردم کد بورس داشته باشند و وارد فرآیند معاملات در بازار بورس شوند، به خوبی آموزش می‌دیدند و از الفبای بورس و خرید و فروش آگاهی به دست می‌آورند.

 

وی پیشنهاد کرد: حالا که شاهد این هستیم میلیون‌ها نفر کد بورسی دریافت کرده‌اند، بهتر است رسانه‌ها به خصوص رسانه ملی، برای مردم در زمان‌های پرمخاطب برنامه‌های آموزش بورس برگزار کند و به آنها فرآیند معاملات را آموزش دهد تا حداقل از بروز مشکلات احتمالی اجتماعی و امنیتی جلوگیری شود.

 

منتخب مردم شیراز در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه بورس در ایران از جذابیت و دامنه پیشرفت بالایی برخوردار است، گفت: اینکه مردم نقدینگی خود را وارد فرآیند سرمایه‌گذاری می‌کنند، چشم‌انداز بورس را امیدوارکنند می‌سازد و همین مسئله سبب شده تا بورس در کشورمان نسبت به بورس سایر کشورها جای پیشرفت داشته باشد؛ چون تا سال گذشته بورس کشورمان از پیشرفت باز مانده بود امسال جرقه پیشرفت آن زده شده؛ لذا با تدابیر و برنامه ریزی های مناسب امید می رود تا این روند افزایشی تا سالها ادامه یابد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied