شمانیوز
شما نیوز

یوسف‌نژاد در گفتگو با شمانیوز:

شرایط اقتصادی بر افزایش قیمت مسکن تأثیرگذار است/ قیمت کنونی مسکن حباب دارد

عضو هیئت رئیسه مجلس دهم تأکید کرد که شرایط امروزه حاکم بر اقتصاد کشور در افزایش قیمت مسکن تأثیرگذار بوده است.

شرایط اقتصادی بر افزایش قیمت مسکن تأثیرگذار است/ قیمت کنونی مسکن حباب دارد

علی‌اصغر یوسف‌نژاد، عضو عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، اظهار کرد: شرایط اقتصادی مردم و نقدینگی موجود در دست آنها به حدی نیست که بتوانند مسکن خریداری کنند یا حتی به راحتی توان اجاره یا رهن یک واحد مسکونی را ندارند و اگر بخواهند خانه‌ای رهن یا اجاره کنند باید این کار را با مشقت انجام دهند.

 

وی با بیان اینکه شرایط اقتصادی کشور غیرقابل پیش بینی بوده و تمام بازارها دچار التهاب هستند، خاطرنشان کرد: بازار مسکن نیز همانند بازارهای دیگر در این شرایط دچار التهاب شده است.

 

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی معتقد است که رکود شدیدی بر بازار مسکن حاکم است و سپس تأکید کرد: یکی از راهکارهای خروج این بازار از رکود اعطای تسهیلات ارزان‌ قیمت به متقاضیان خرید مسکن و وضع مالیات بر خانه‌های خالی و نیز وضع مالیات برای مالکانی که چندین خانه در اختیار دارند.

 

شهریاری با بیان اینکه در بازار مسکن، شرایط کنونی اقتصاد کشور به تشدید قیمت‌ها دامن زده است، یادآور شد: در این وضعیت خریداران مسکن الزاماً متقاضیان مصرفی مسکن نیستند، بلکه آن‌هایی هستند که می‌خواهند سرمایه خود را به دارایی تبدیل کنند.

 

وی در همین رابطه ادامه داد: این مسئله موجب غیرشفاف شدن عرضه و تقاضا در بازار شده و معلوم نیست افرادی که به‌دنبال خرید مسکن هستند، آیا خریداران واقعی بوده یا اینکه خریداران مسکن سرمایه هستند.

 

این نماینده مجلس دهم قیمت کنونی مسکن را حباب دانست و گفت: قیمت کنونی مسکن حباب دارد و البته میزان حباب قیمتی بازار آ‌نقدر چشمگیر نیست؛ زیرا در شرایط کنونی با افزایش قیمت مصالح ساختمانی، افزایش حقوق کارگر، افزایش قیمت زمین، افزایش نرخ ارز و افزایش عوارض ساختمانی عملاً قیمت تمام شده مسکن بسیار بالا تمام می‌شود و سازنده مجبور است که قیمت فروش را بالاتر اعلام کند.

 

یوسف‌نژاد خاطرنشان کرد: دولت باید طرح‌های ویژه‌ای را برای حمایت از بازار مسکن انجام دهد و نگذارد سوداگری در این بازار موج بزند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied