شمانیوز
شما نیوز

ارزش روز سهام عدالت چقدر است ؟ + عکس

ارزش روز ترکیب دارایی‌های سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی به بیش از ۱۰ میلیون و ۶۸۳ هزار تومان رسید.

ارزش روز سهام عدالت چقدر است ؟ + عکس

سهام عدالت که در سال ۸۴ بر اساس سیاست‌های کلی اصل ۴۴ در راستای عدالت اجتماعی و توزیع ثروت بین طبقات کم درآمد و پایین جامعه بین ۴۹ میلیون و ۱۲۱ هزار و ۵۷۱ نفر توزیع شد، بعد از ۱۴ سال در تاریخ ۱۰ اردیبهشت امسال آزاد شد و مردم از طریق سامانه سهام عدالت در سازمان خصوصی‌سازی نسبت به انتخاب دو روش مدیریت مستقیم و غیرمستقیم انتخاب کردند و انتخاب گزینه تا ۲۹ خرداد ۹۹ ادامه داشت.سهام عدالت مرکب از سهام ۳۶ شرکت بورسی و ۱۳ شرکت غیربورسی است که ارزش کل پرتفو (ترکیب دارایی‌ها) که در سال ۸۴ به مردم واگذار شد، در مجموع حدود ۲۶ هزار میلیارد تومان بود که بعداز ۱۴ سال ارزش آن به ۵۸۸ هزار میلیارد تومان رسیده است.

به طور میانگین ارزش هر سهم عدالت ۲۲.۶ برابر شده، بنابر این سهام عدالت یک میلیون تومانی تبدیل به ۲۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان سهام ۵۳۲ هزار تومانی که عمده سهامداران عدالت از این سهام دارند به ارزش امروز ۱۰ میلیون و ۶۸۳ هزار و ۹۲۲ تومان رسیده است. همچنین ارزش سهام ۴۹۲ هزار تومانی به حدود ۱۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

اکثر کارشناسان و مسؤولان مرتبط با سهام عدالت بار‌ها تأکید کردند سهام عدالت یک دارایی با ارزش است و گر چه دارندگان آن عمدتاً از طبقات کم درآمد جامعه و یا با درآمد متوسط هستند و ممکن است نیاز مالی داشته باشند، اما توصیه فراوان شده است که از فروش این سهام خودداری کنند و به جای آن از سود سالانه این سهام استفاده کنند.

در گام اول کسانی که روش مدیریت مستقیم سهام عدالت را انتخاب کرده بودند قادرند تا ۳۰ درصد از پرتفوی سهام خود را با دادن وکالت به بانکی که شماره شبا آن‌ها برای دریافت سود اعلام شده به فروش برسانند که برخی از شهروندان از خرید ناچیز این سهام توسط بانک‌ها انتقاد کردند گرچه وزارت امور اقتصادی و دارایی این مسأله را رد می‌کند و معتقد است بانک‌ها به قیمت روز سهام آن‌ها را به فروش می‌رسانند.

گر چه در این اطلاعیه نیز تأکید شده است مردم به منظور جلوگیری از سوء استفاده عده‌ای دلال مراقب سهام ارزشمند خود باشند و جز در موارد ضروری به فروش سهام عدالت خود اقدام ننمایند.

قرار بود بعد از پایان زمان انتخاب گزینه مدیریت مستقیم و غیرمستقیم سهام عدالت باقیمانده افراد که روش مدیریت غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی وارد بورس شوند، اما با گذشت ۵ روز هنوز هیچ خبری نشده و سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت هم تمایل چندانی به پاسخگویی در این زمینه ندارد.

 هنوز پرتفوی سهام عدالت برای دارندگان کد بورسی در پنل پرتفوی آن‌ها قابل مشاهده نیست و برای مشاهده پرتفوی سهام عدالت باید از طریق سامانه سهام عدالت https://panel.sahamedalat.ir/ وارد شوند.

 
ارزش روز سهام عدالت ۱۰.۶ میلیون تومان شد

ارزش پرتفوی سهام عدالت ۴ تیر

 

منبع:فارس

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲۷ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اکبر صفری سوداگر

    عالی بود ممنون