شمانیوز
شما نیوز

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | سه شنبه 7 اردیبهشت | 1400/2/7

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو در روز سه شنبه 7 اردیبهشت را در این صفحه دنبال کنید ....

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | سه شنبه 7 اردیبهشت | 1400/2/7

 

 

 

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | سه شنبه 7 اردیبهشت | 1400/2/7

 

 

 

بیشتر بخوانید : نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | چهار شنبه 8 اردیبهشت | 1400/2/8

 

 

آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰

در جریان بازار طلا و سکه دیروز (دوشنبه) قیمت سکه طرح جدید با رشد ۸۰ هزار تومانی به قیمت ۱۰ میلیون و ۸۰ هزار تومان رسید. آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ چقدر بود؟

در جریان بازار طلای دیروز (دوشنبه) با یک روند افزایشی، به قیمت ۱۷۷۹ دلار رسید. اما در بازار داخلی قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار کاهش پیدا کرد و به قیمت یک میلیون و پنج هزار تومان رسید. قیمت سکه طرح جدید با رشد ۸۰ هزار تومانی به قیمت ۱۰ میلیون و ۸۰ هزار تومان رسید.

همچنین دنیای اقتصاد نوشت: روز گذشته طلا همچنان سوار بر موج کاهش ارزش دلار توانست ارزش خود را در نزدیکی مرز ۱۷۸۰ دلاری حفظ کند؛ روز گذشته طلا نوسان کمی داشت. بالاترین قیمتی نیز که به ثبت رساند و قیمت ۱۷۸۳ دلار بود. طلا سه هفته متوالی است که روندی صعودی دارد و سرمایه‌گذاران امیدوارند که فلز زرد بتواند این روند را ادامه دهد و به بالای مرز ۱۸۰۰ دلار برسد.

سکه در کف ۱۰۰ روزه

سکه پس از نزدیک به ۱۰۰ روز، مرز حمایتی ۱۰میلیون تومانی را از دست داد. روز دوشنبه سکه نتوانست در برابر نزول قیمت دلار به زیر ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان مقاومت کند تا یک رقم از ارزش خود را از دست بدهد. از نگاه فعالان، تثبیت سکه زیر محدوده ۹میلیون و ۸۰۰هزار تومان، می‌تواند زمینه‌ساز ریزش بیشتری در بازار شود.

عاملی که در روز دوشنبه زمینه‌ساز ریزش سکه شد، عدم افزایش بهای طلا در بازارهای جهانی بود. طلا تا ساعت ۲۰ بعدازظهر سیگنال افزایشی خاصی را از خود بروز نداد و از ۱۷۷۹ دلار فراتر رفت. این در حالی بود که در روز یکشنبه بسیاری از تحلیلگران و سکه‌بازان اعتقاد داشتند که طلا هفته جاری را افزایشی آغاز خواهد کرد. توقف اونس در شروع کاری بازارهای جهانی، ضربه کاهشی دیگری بود که به معامله‌گران بازار سکه وارد شد.

 

 

پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰/ کاهش قیمت طلا ادامه دارد؟

بهای هر اونس طلا در بازار جهان امروز یک دلار افزایش یافت اما در بازار ایران هر گرم طلای ۱۸ عیار نسبت به روز گذشته با ۱۲ هزار تومان کاهش به ۹۹۶ هزار تومان رسید. نایب رئیس اول اتحادیه طلا با اشاره به رکود بازار پیش‌بینی می‌کند که فردا هم قیمت‌ها تغییر چندانی ندارد.

اونس جهانی طلا امروز با یک دلار افزایش در کانال یک هزار و ۷۷۸ دلار معامله شد اما ثبات قیمت دلار در بازار داخلی موجب شد که قیمت طلا و سکه تغییر چندانی نداشته باشد و تنها به کاهش جزیی قیمت بسنده کند.

نایب رئیس اول اتحادیه طلای تهران به تجارت‌نیوز گفت: در نگاه بلند مدت با آزادسازی احتمالی پول‌های بلوکه شده و پیشرفت مذاکرات، دلار و طلا ارزان خواهد شد و البته در حال حاضر به دلیل تعطیلی واحدهای صنفی پیش‌بینی می‌شود فردا بهای طلا و سکه نسبت به امروز تغییری خاصی نداشته باشد.

این در حالی است که برخی فروشندگان طلا معتقد هستند با رفع محدودیت‌های کرونایی و بازگشایی واحدهای صنفی ممکن است طلا دوباره روند صعودی به خود بگیرد.

مسعود یزدانی، نایب رئیس اول اتحادیه طلای تهران اما در واکنش به این موضوع گفت: با رفع ممنوعیت‌های کرونایی طلا گران نمی‌شود؛ چرا که بانک مرکزی وضعیت ارز را مدیریت کرده است. بنابراین چنانچه در مذاکرات هم روند مثبتی دیده شود طلا گران نمی‌شود.

او معتقد است: این روزها مردم قدرت خرید پایینی دارند و بیشتر به فکر تامین مایحتاج زندگی خود هستند. بنابراین تمایلی به خرید طلا ندارند.

گفتنی است امروز طلای ۱۸ عیار با ۱۲ هزار تومان کاهش به زیر یک میلیون تومان یعنی ۹۹۶ هزار تومان رسید. سکه طرح جدید با ۱۴۰ هزار تومان کاهش با قیمت ۱۰ میلیون و ۱۰ هزار تومان معامله شد.

نیم سکه با ۱۰۰ هزار تومان کاهش با قیمت پنج میلیون و ۵۰۰ تومان فروخته شد. ربع سکه بدون تغییر ماند و با قیمت سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی اما ۵۰ هزار تومان افزایش یافت و با قیمت دو میلیون و ۵۰ هزار تومان معامله شد.

 

 

سکه وارد کانال ۹ میلیون تومانی شد / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۲/۶

قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف رشد بهای طلای جهانی و پیروی از افت نرخ ارز، کاهش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به ده میلیون و ۹۸۸ هزار تومان رسید.

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر رشد موارد ابتلا به کووید ۱۹ که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را تقویت کرد، افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۷۸۱ دلار و ۹۷ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۷۸۱ دلار و ۹۰ سنت رسید.

مارگارت یانگ، استراتژیست ارشد شرکت دیلی فارکس درباره روند روز جاری بازار گفت: وضعیت کووید ۱۹ در هند و ژاپن وخیمتر شده است. بنابراین تقاضا برای دارایی امن افزایش پیدا کرده و به بالاتر رفتن قیمت طلا منتهی شده است. دلار ضعیفتر هم از قیمت طلا پشتیبانی کرده است. از سوی دیگر سرمایه‌گذاران به آمار اقتصادی بسیار قوی که روز جمعه در آمریکا منتشر شد نگاه می‌کنند و بازده بالاتر اوراق قرضه مانع رشد قیمت طلا می‌شود.

آمار جدید ابتلا در هند رکورد زد و ژاپن هم روز جمعه برای توکیو، اوساکو و دو منطقه دیگر برای مهار شیوع بیماری وضعیت اضطراری اعلام کرد.

کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا روز جمعه اعلام کرد سفته‌بازان قراردادهای خرید در بازار طلای کامکس را در هفته منتهی به ۲۰ آوریل افزایش دادند.

فعالان بازار اکنون منتظر نشست سیاست پولی دو روزه بانک مرکزی آمریکا هستند که از صبح سه‌شنبه آغاز می‌شود. اگرچه انتظار نمی‌رود تغییری در سیاست پولی روی دهد اما سرمایه‌گذاران منتظر شنیدن اظهارات جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا هستند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۲۸۵۸ دلار و ۷۶ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۲ درصد صعود کرد و در ۲۶ دلار و چهار سنت ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۲۳۴ دلار و ۴۲ سنت رسید.

قیمت دلار در بازار آزاد امروز ‌دوشنبه ۶ اردیبهشت ساعت ۱۹، با ۶۲ تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۲۳،۲۷۷ هزار تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز ‌دوشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۳ هزار و ۲۸۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۲ هزار و ۸۱۹ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز دوشنبه ۶ اردیبهشت ساعت ۱۹، با ۳ تومان افزایش نسبت به روز گذشته ۲۷،۸۷۷ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۷ هزار و ۸۷۶ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۷ هزار و ۳۲۴ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم نُه میلیون و ۷۹۸ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید نُه میلیون و ۹۸۸ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۹۹۵ هزار و ۳۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۳ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان است.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied