شمانیوز
شما نیوز

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | چهار شنبه 8 اردیبهشت | 1400/2/8

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو در روز چهار شنبه را در این صفحه می خوانید .....

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | چهار شنبه 8 اردیبهشت | 1400/2/8

 

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | چهار شنبه 8 اردیبهشت | 1400/2/8

 

 

بیشتر بخوانید : نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | پنجشنبه 9 اردیبهشت | 1400/2/9

 

 

قیمت دلار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ چقدر شد؟

اولین قیمت‌های اعلام شده در صرافی‌ملی‌، بازار آزاد، بازار متشکل ارزی و سامانه سنا صبح روز چهارشنبه کاهشی شد.

صبح روز چهارشنبه اولین قیمت معاملاتی دلار در بازار آزاد ۲۳ هزار و ۶۵۰ تومان گزارش شد. درحالی که در ساعات پایانی معاملات روز گذشته کاری نیز نرخ این ارز ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان بود.

صرافی ملی هم قیمت دلار را با با ۲۳ تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز قبل، ۲۳ هزار و ۲۳۷ تومان برای فروش و ۲۲ هزار و ۷۷۷ تومان برای خرید اعلام کرد.

نخستین معاملات دلار در بازار متشکل ارزی نیز با ۴۲ تومان افزایش نسبت به آخرین قیمت روز کاری گذشته، با نرخ ۲۳ هزار و ۷۲ تومان آغاز شد.

نرخ اسکناس آمریکایی در سامانه سنا که پایان روز سه‌شنبه ۲۳ هزار و ۲۶۰ تومان بود، صبح امروز نیز ۲۳ هزار و ۲۳۷ تومان اعلام شد.

همچنین آخرین نرخ اعلام شده برای معاملات در سامانه نیما تا این ساعت به ۲۲ هزار و ۹۰۴ تومان برای خرید و ۲۳ هزار و ۹۵ تومان برای فروش رسیده است.

 

 

پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰/ سکه ۹ میلیون تومان می‌شود؟

بهای هر اونس طلا در بازار جهان امروز سه دلار افزایش یافت اما در بازار ایران هر گرم طلای ۱۸ عیار نسبت به روز گذشته با ۱۱ هزار تومان کاهش به ۹۸۵ هزار تومان رسید. رئیس اول اتحادیه طلا با اشاره به رکود بازار پیش‌بینی می‌کند که طلا فردا اندکی ارزان می‌شود اما سکه دیگر ۹ میلیون تومان نمی‌شود.

هر اونس طلا امروز با سه دلار افزایش در کانال یک هزار و ۷۸۱ دلار معامله شد. همچنین قیمت دلار در بازار ایران اندکی افزایشی بود. با وجود این و برخلاف قاعده، هر گرم طلا در بازار تهران امروز کاهش قیمت داشت. فروشندگان طلا می‌گویند کاهش قیمت طلا سه دلیل دارد: کاهش میزان تقاضا، انتظار کاهش قیمت دلار و افزایش تولید واکسن کرونا بازار طلا را تحت تاثیر قرار داده است.

ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلای تهران گفت: نزدیک شدن به مذاکرات تاثیر زیادی در ثبات قیمت طلا داشته است و انتظار فعالان بازار طلا هم تداوم روند کاهشی قیمت‌هاست.

طلا بخریم یا نخریم؟

حالا برخی فروشندگان معتقدند که شرایط فعلی زمان مناسبی برای خرید طلاست اما عده دیگری به مذاکرات هسته‌ای خوشبین هستند و بر این باور هستند که طلا و سکه ارزان‌تر می‌شود. به گفته محمدولی، طلا دیگر گران نمی‌شود اما قیمت سکه هم  به کانال ۹ میلیون تومان برنمی‌گردد. هرچند که ممکن است سکه به صورت مقطعی و کوتاه مدت در کانال ۹ میلیون تومان نوسان داشته باشد اما در این قیمت ثابت نمی‌ماند.

گفتنی است امروز  هر گرم طلا ۱۸ عیار با ۱۱ هزار تومان کاهش به ۹۸۵ هزار تومان رسید. سکه طرح جدید با یکهزار تومان کاهش با قیمت ۱۰ میلیون و ۹ هزار تومان معامله شد. همچنین نیم سکه با ۵۰ هزار تومان افزایش به قیمت پنج میلیون و ۵۵۰ تومان فروخته شد. ربع سکه بدون تغییر ماند و با قیمت سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه یک گرمی اما ۵۰ هزار تومان ارزان و با قیمت دو میلیون تومان معامله شد.

روز گذشته مسعود یزدانی، نایب رئیس اول اتحادیه طلا پیش‌بینی کرده بود که امروز (فردا) قیمت‌ها تغییر چندانی ندارد.

 

 

جزئیات قیمت‌ها در بازار طلا و سکه / قیمت دلار و یورو دیروز ۱۴۰۰/۲/۷

قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف افت بهای طلای جهانی، افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به ده میلیون و ۴۷ هزار تومان رسید.

قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر قوی شدن ارزش دلار با کاهش روبرو شد.

 بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۷۷۷ دلار و ۹۳ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، بهای هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۷۷۸ دلار و ۱۰ سنت رسید.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی فارکس درباره روند بازار گفت: در معاملات روز جاری دلار آمریکا و بازده اوراق قرضه اندکی افزایش پیدا کرده اند و این عامل تاثیرگذار بر قیمت طلا بوده است.

شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب افزایش یافت و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر کرد. بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا نزدیک به سطح ۱.۵۷۰ درصد ایستاد.

فعالان بازار اکنون منتظر سیاست پولی دو روزه بانک مرکزی آمریکا هستند که روز چهارشنبه به پایان می رسد و اگرچه تغییر سیاست پولی عمده‌ای پیش‌بینی نمی‌شود اما سرمایه گذاران به اظهارات جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا درباره اقتصاد توجه دقیقی خواهند داشت.

 بانک مرکزی ژاپن سیاست پولی خود را بدون تغییر حفظ کرد و همزمان محدودیت‌های جدید برای مقابله با افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ چشم‌انداز احیای اقتصادی شکننده این کشور را تیره کرد.

در این بین، هند روز دوشنبه به نیروهای ارتش دستور داد به کمک برای مقابله با افزایش موارد ابتلا به کووید۱۹ بروند و کشورها قول دادند به هند کمک پزشکی فوری بفرستند تا وضعیت اضطراری فعلی را کنترل کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۲۹۲۰ دلار و ۷۸ سنت رسید. بهای این فلز ارزشمند روز دوشنبه تا مرز ۲۹۴۱ دلار صعود کرده بود.

بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، ۲۶ دلار و ۱۲ سنت معامله شد. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، به ۱۲۳۸ دلار و ۵۷ سنت رسید.

قیمت دلار در بازار آزاد امروز ‌سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ساعت ۱۹، با ۱۳ تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۲۳،۲۶۳ هزار تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز ‌سه‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۳ هزار و ۲۶۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۲ هزار و ۷۹۹ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ساعت ۱۹، با ۱۰۱ تومان افزایش نسبت به روز گذشته ۲۷،۹۷۸ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۷ هزار و ۹۷۷ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۷ هزار و ۴۲۳ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم نُه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ده میلیون و ۴۷ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۹۹۸ هزار و ۳۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۵ میلیون و ۵۹۵ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و دو میلیون تومان است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied