شمانیوز
شما نیوز

از ساعت 20:15 به وقت تهران؛

یوونتوس – لاتزیو؛ سوپرکاپ به زبان عربی!

امسال در ریاض سوپرجام بین یوونتوس و لاتزیو برگزار خواهد شد تا اولین قهرمان فصل فوتبال ایتالیا مشخص شود.

یوونتوس – لاتزیو؛ سوپرکاپ به زبان عربی!

به گزارش خبرنگار ورزشی شمانیوز و به نقل از ورزش سه ؛   توافق ایتالیایی‌ها و عربستانی‌ها، سوپرجام ایتالیا را از تابستان به پاییز یا زمستان منتقل کرده است. امسال در ریاض سوپرجام بین یوونتوس و لاتزیو برگزار خواهد شد تا اولین قهرمان فصل فوتبال ایتالیا مشخص شود.

یوونتوس؛ پرواز با کریس
آن پرواز و آن گل تماشایی از کریستیانو رونالدو باز هم او را بر سر زبان‌ها انداخت. آمادگی او در حالی که حدود ۲ ماه دیگر ۳۵ ساله خواهد شد ستودنی است. کریس دوست دارد جام بین‌المللی هم با یووه ببرد، اما هرچه بوده فعلاً جام‌های ایتالیایی بوده است. شاید این فصل برای هواداران یوونتوس از فصول گذشته هیجان‌انگیزتر بوده، چراکه در لیگ اینتر رقیب جدی‌شان است و لاتزیو هم پشت‌سرشان با فاصله کم حرکت می‌کند. برخی اعتقاد دارند قهرمانی در چنین شرایطی بیش از خیال راحت از هفته‌های قبل از پایان فصل لذت دارد. یووه می‌تواند مثل فصل پیش اولین جامش را در عربستان بگیرد. با این حال حریف‌شان سرسخت است و تنها تیمی که آن‌ها را برده. ساری هم در جست‌وجوی اولین جام با یووه است. او هیچ جامی در سطح اول فوتبال ایتالیا نبرده.

لاتزیو؛ تیم خطرناک
سیمونه اینزاگی همیشه برای لاتزیو یک نسخه خوب دارد. تیم او فصل پیش افت کرد و هشتم شد. حتی حرف از برکناری این مربی زده می‌شد. با این حال وقتی یووه و اینتر با یکدیگر بر سر صدرنشینی کلنجار می‌رفتند، لاتزیو با برد‌های متوالی خودش را به یک‌قدمی آن‌ها رسانده است. حالا لاتزیو که ۳ ماه اخیر اصلاً شکست نخورده و ۸ بازی متوالی را هم برده، هم به قهرمانی سری A فکر می‌کند و هم در سوپرجام خواهان جام است. اینزاگی طعم قهرمانی در این جام را با اینزاگی چشیده و تکرار این موفقیت برایش لذت‌بخش خواهد بود. تیمی که برترین خط حمله سری A را داشته و ۳ گل هم به یووه دو هفته پیش زده، برای بیانکونری خطرناک خواهد بود.

30

آخرین جدال
لاتزیو تنها تیمی است که این فصل یوونتوس را شکست داده. در بازی رفت دو تیم در سری A که دو هفته پیش برگزار شد، بیانکوچلسی ۳ بر یک بیانکونری را مغلوب کرد. فلیپه، میلنکوویچ ساویچ و کایسدو برای لاتزیو و رونالدو برای یووه گل زدند.

آمار بازی
۸) یوونتوس با ۸ قهرمانی پرافتخارترین تیم سوپرجام ایتالیا است، در حالی که لاتزیو با ۴ قهرمانی در رده چهارم قرار گرفته.
۷) این هشتمین سال متوالی است که یووه در دیدار سوپرجام حاضر می‌شود. در ۷ بازی قبلی ۴ مرتبه پیروز و قهرمان شده‌اند.
۲) از ۴ فینال قبلی، ۲ فینال بین یووه و لاتزیو بوده که یکی را تورینی‌ها برده‌اند و یکی دیگر به سود رمی‌ها خاتمه یافته است.
صفر) نکته جالب درباره سوپرجام ایتالیا این است که از سال ۱۹۸۸ که این دیدار برگزار شده، هیچ‌وقت بدون‌گل به پایان نرسیده است.
یک) یوونتوس این فصل فقط یک بازی در تمامی رقابت‌ها را باخته که نبردشان در سری A برابر لاتزیو بود.
۸) لاتزیو در ۸ بازی آخرش در سری A پیروز شده است.

مصدومان و محرومان
جورجو کیلینی و سامی خدیرا مصدومان بلندمدت یوونتوس هستند. وضعیت وویچخ شچسنی و الکس اندرو هم تا آستانه شروع سوپرجام مشخص نیست و شاید از ترکیب تیم خارج شوند. جردن لوکاکو، آدام ماروشیچ و پاتریک مصدومان لاتزیو هستند که به سوپرجام نخواهند رسید.

ترکیب احتمالی دو تیم
یوونتوس: شچسنی، کوادرادو، دمیرال، بونوچی، ساندرو، بنتانکور، پیانیچ، متوئیدی، دیبالا، ایگواین و رونالدو
لاتزیو: استراکوشا، فلیپه، آچربی، رادو، لادزاری، میلینکوویچ ساویچ، لیوا، آلبرتو، لولیچ، کورئا و ایموبیله

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied