شمانیوز
شما نیوز

وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی + جزئیات

سخنگوی فدراسیون فوتبال آخرین وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال را تشریح و اعلام کرد ظرف 8 یا 9 روز آینده و با جمع‌بندی نهایی سرمربی جدید تیم‌ملی اعلام خواهد دشد.

 وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی + جزئیات

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از خبرانلاین : خبرگزاری خبرآنلاین؛ امیر مهدی علوی درباره آخرین وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال، گفت: در جلسات هیات رئیسه فدراسیون فوتبال بحث گزارش کمیته فنی درباره سرمربی تیم ملی به استحضار اعضا رسید. در این موارد مدیریت اقتضایی هم در هیات رئیسه بررسی می‌شود. ان شاءالله ظرف ۸ یا ۹ روز آینده جمع بندی خواهیم داشت و تیم ملی کارش را برای بازی با هنگ کنگ و کامبوج و سپس عراق و بحرین آغاز می‌کند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا سرمربی تیم ملی توسط هیات رئیسه انتخاب می‌شود؟ انتخاب سرمربی ابتدا در کمیته‌های تخصصی بررسی و سپس نتایجش به هیات رئیسه ارسال می‌شود.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در خصوص مطرح شدن نام یحیی گل محمدی، علی دایی و امیر قلعه نویی برای تیم ملی فوتبال، یادآور شد: این اسامی سرمایه‌های فوتبال کشورمان هستند و باید از آن‌ها با احترام یاد کنیم. یحیی گل محمدی نسل جدیدی از فوتبال را به نمایش می‌گذارد. امیر قلعه نویی پرافتخارترین مربی باشگاهی ما است. علی دایی اسطوره فوتبال کشورمان است. اجازه بدهید اسمی را مطرح نکنیم. این جلسات ادامه دارد. روز گذشته هم نشست‌هایی بود.

علوی درباره اینکه برانکو ایوانکوویچ در گفتگویی اعلام کرده که نامش از میان گزینه‌های هدایت تیم ملی فوتبال ایران حذف شده است، یادآور شد: گفتگوی برانکو را دیدم که گفته بود مذاکرات متوقف شده است. از میان گزینه‌های داخلی و گزینه‌های خارجی بهترین تصمیم گرفته می‌شود.

وی در پاسخ به این سئوال که چرخش فدراسیون فوتبال به سمت مربیان داخلی به خاطر مسائل اقتصادی است یا راهبردی؟ گفت: اردیبهشت ماه بود که زلاتکو کرانچار سرمربی تیم امید کنار رفت که یکی از مباحثش تامین منابع مالی بود. بعد از آن بود که شرایط ادامه کار برای دیگر مربیان خارجی فراهم نشد. مدیریت اقتضایی و سنجش شرایط فعلی یکی از مهمترین مواردی است که در تصمیمات موثر است. وقتی مربی خارجی حقش را می‌خواهد و قراردادش را فسخ می‌کند، مشکل افزایش می‌یابد. به عنوان یک راهبرد نه، اما فدراسیون همواره بر استفاده از دانش روز مربیان خارجی تاکید دارد. آرسن ونگر سرمربی سابق آرسنال و رئیس توسعه فوتبال فیفا برای برگزاری یک دوره پیشرفته مربیگری به ایران دعوت شده است، ولی شرایط انتخاب سرمربی تیم ملی هم در این موضوع دخیل است و باید جزئیاتش بررسی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied