شمانیوز
شما نیوز

در این شب گواردیولا سرنوشت مسی را تغییر داد + عکس

لیونل مسی، ستاره آرژانتینی بارسلونا خاطرات جالبی از روزهای ابتدایی حضور در بارسلونا نقل کرد.

در این شب گواردیولا سرنوشت مسی را تغییر داد + عکس

به گزارش شمانیوز به نقل از ورزش سه، لیونل مسی که در یک دهه اخیر تبدیل به بهترین گلزن تاریخ بارسلونا شده، در روزهای ابتدایی حضور در این تیم حضور در پست های مختلفی را تجربه کرد. حالا کاپیتان بارسلونا در مصاحبه با DAZN، از تغییرات و روند پیشرفت زیر نظر مربیانی چون فرانک رایکارد و پپ گواردیولا سخن گفته است.

 

 

لیونل مسی گفت: "وقتی کوچکتر بودم در آرژانتین بازی می کردم، پستم بازیکن بازیساز بود و وقتی وارد بارسلونا شدم، سیستم بازی این تیم 3-4-3 بود که برایم مشکل بود، زیرا من در قسمت بالایی الماس بازی می کردم. از زمان بچگی عادت داشتم در پست بازیساز بازی کرده و در زمین آزاد باشم، البته گاهی اوقات نیز به عنوان وینگر بازی می کردم.

 

 

 

 

فرانک ریکارد من را در سمت راست بازی داد که پست کاملا جدیدی برای من بود و من در گذشته هرگز در این پست بازی نکردم. من مجبور شدم این کار را انجام دهم و کم کم به پست جدیدم عادت کردم. من راضی بودم زیرا در ترکیب قرار می گرفتم و آنچه شما می خواهید این است که در هر پستی که باشد بازی کنید، هر کجا که باشد. من آرام آرام به این شرایط علاقمند شدم.

 

 

من واقعا به شرایط جدید عادت کردم، زیرا بازی کردن در سمت پای مخالف به معنای این بود که توپ هنگام ورودم به عمق روی پای قوی ترم قرار می گرفت. در آن مقطع بازیکنانی چون لودویک ژولی، رونالدینیو و ساموئول اتوئو در بارسلونا بودند و من به مرور به مرکز میدان منتقل شدم."

 

 

یکی از مهم ترین تغییرات در سبک بازی مسی، زمانی بود که پپ گواردیولا پیش از یک ال کلاسیکو از او خواست در پست شماره نه کاذب در میدان ظاهر شود و مسی بارها در ادامه در این پست بازی های فوق العاده ای ارائه داد.

 

 

لیونل مسی در این رابطه گفت: "به یاد دارم که این اتفاق برای من غافلگیر کننده بود  زیرا یک روز قبل از بازی با من تماس گرفتند و قرار شد به دفتر گواردیولا بروم. او به من گفت بارها بازی های مادرید را تماشا کرده است، البته او در مورد هر رقیبی اینگونه بود. او با تیتو ویلانووا صحبت کرده بود و آنها به این نتیجه رسیدند من در پست شماره نه کاذب بازی کنم. گواردیولا قصد داشت ساموئل و تیری آنری را کناره ها قرار داده و من نیز در مرکز در این پست به میدان بروم تا مدافعان رئال مادرید درگیر یارگیری از من شوند.

 

 

در واقع یکی از گل های تیری آنری اینگونه به ثمر رسید. این موضوع هم برای ما و هم بازیکنان رئال مادرید تعجب آور بود. ما بیشتر مالک توپ بوده و همیشه در وسط میدان یک بازیکن اضافی داشتیم.

 

 

 

 

من در سال های اخیر عادت کرده ام کمی بیشتر در عمق بازی کرده، توپ گیری کرده و به هافبک ها اضافه شوم تا مالکیت بیشتری داشته باشیم. ما دیگر ژاوی یا آندرس اینیستا را در اختیار نداریم و به همین دلیل این تغییر رخ داده است.

 

 

من اخیرا کمتر و کمتر به گل زدن فکر می کنم و بیشتر می خواهم خالق موقعیت باشم تا تمام کننده آن. بدیهی است که من گلزنی را دوست دارم و اگر فرصتی داشته باشم از آن استفاده می کنم، اما هر از گاهی راهی میدان می شوم، کمتر به گلزنی توجه کرده و بیشتر روی بازی تمرکز می کنم. من هرگز روی گلزنی وسواس نداشته ام.

 

 

در مقاطعی نمی توانستم خیلی در گلزنی موفق باشم. من همیشه در لباس آرژانتین و تیم جوانان بارسلونا موفق به گلزنی می شدم، اما در چند سال اول گاهی اشتباه می کردم و بدشانس بودم. گاهی شانس های زیادی داشتم اما نمی توانستم دروازه حریفان را باز کنم. در خاطر دارم روزی ساموئل اتو به من گفت که روزی که شروع به گلزنی کنی، هرگز متوقف نخواهی شد."

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied