شمانیوز
شما نیوز

سرنوشت 5 ستاره پرسپولیس به دست یحیی گل محمدی + عکس

کنار رفتن گابریل کالدرون و جایگزینی یحیی گل محمدی، به اضافه خریدهای تازه پرسپولیس روی سرنوشت 5 بازیکن تاثیر مستقیم می گذارد.

سرنوشت 5 ستاره پرسپولیس به دست یحیی گل محمدی   + عکس

به گزارش شمانیوز به نقل از ورزش سه گابریل کالدرون در اوایل حضورش در ایران، تقریباً در هر بازی ترکیب متفاوتی را به زمین می فرستاد و درحالی که هنوز هفته های ابتدایی لیگ را پشت سر نگذاشته بودیم، از 19 بازیکن در ترکیب تیمش استفاده کرد. اما این تغییر و تحولات دامنه دار، به مرور کمتر شد و در بازی های آخری که کالدرون نیمکت پرسپولیس را در اختیار داشت، در 8-9 پست به نفرات ایده آل خود رسیده بود.


واقعیت این است که در پرسپولیس چند مهره غیرقابل جانشین وجود دارد که انتخاب اول کالدرون، گل محمدی یا هر مربی دیگری خواهند بود اما با ورود کادر فنی جدید، هیچ تضمینی نیست همان نفراتی که در دوره کالدرون صاحب حاشیه امنیت شده بودند، همچنان جایگاه خودشان در ترکیب اصلی را حفظ کنند. ضمن اینکه بعضی از مهره های عمدتاً ذخیره، با ورود مربی جدید این فرصت را دارند که جایگاه خودشان را در تیم بهبود بدهند.  


نکته دیگری که در سرنوشت بازیکنان پرسپولیس در نیم فصل دوم موثر است، خرید دو مهاجم خارجی است که قاعدتاً برای گرم کردن نیمکت ذخیره ها خریده نشده اند. اوساگوآنا و آنتونی استوکس دو خرید تازه سرخ پوشان، قطعاً ترکیب اصلی پرسپولیس را دستخوش تغییر خواهند کرد.


در ادامه 5 بازیکنی که به طور مشخص می توانند با این تغییر و تحولات، سرنوشت متفاوتی پیدا کنند را بررسی می کنیم: 


* امید عالیشاه. 8 بازی 346 دقیقه


هافبک- وینگر پرسپولیس در دوره کالدرون 4 بازی به ترکیب اصلی راه پیدا کرد و 4 بار هم به عنوان بازیکن جانشین وارد زمین شد. عالیشاه در اوایل فصل در خط هافبک پرترافیک پرسپولیس، به تناوب بازی می کرد اما یک درگیری با سیامک نعمتی در تمرین، عالیشاه را برای مدتی حتی از لیست 18 نفره هم خارج کرد. شاید اگر کالدرون در نیم فصل دوم هم مربی پرسپولیس بود، عالیشاه تبدیل به یکی از نقل و انتقالات مهم بازار زمستانی لیگ می شد اما با ورود یحیی، جایگاهش در پرسپولیس تثبیت شد. عالیشاه در 346 دقیقه ای که در لیگ فرصت بازی پیدا کرد، 2 پاس گل داد.

 

 

*سیامک نعمتی 12 بازی 583 دقیقه


یکی از چند پُسته های پرسپولیس، زیرنظر برانکو موقعیت به مراتب بهتری نسبت به دوره کالدرون داشت. سیامک در لیگ 5 بار به عنوان بازیکن اصلی و 6 بار به عنوان بازیکن ذخیره وارد زمین شد و درحالی که هیچ گل و پاس گلی ثبت نکرد، 4 کارت زرد دریافت کرد. نعمتی در جام حذفی 90 دقیقه مقابل شهرداری ماهشهر به زمین رفت و یک پاس گل هم داد. او هم یکی دیگر از بازیکنانی بود که مشمول تنبیه انضباطی کالدرون شد و مدتی حتی نامش در لیست 18 نفره دیده نمی شد. آیا گل محمدی، بیشتر از کالدرون از سیامک استفاده خواهد کرد؟

 

 

*محمد نادری 13 بازی، 890 دقیقه


مدافع چپ ملی پوش پرسپولیس، در اوایل فصل یکی از مهره های مورد اعتماد کالدرون بود و حتی در چند بازی به عنوان هافبک چپ هم به زمین رفت اما در هفته های آخر، پست دفاع چپ را به محمد انصاری واگذار کرد و جایی هم در خط میانی پیدا نکرد تا به نیمکت ذخیره ها منتقل شود. نادری در 10 دیدار لیگ بازیکن اصلی و 2 مرتبه بازیکن ذخیره بود و در تنها دیدار جام حذفی هم یک نیمه به زمین رفت. در تیم پرمهره پرسپولیس این آمار 890 دقیقه برای نیم فصل، آمار خوبی محسوب می شود اما روند تصمیم های کالدرون به شکلی بود که به نظر می رسید در نیم فصل دوم، نادری دقایق کمتری بازی کند. 

 


*علی علیپور 17 بازی 1470 دقیقه


مورد علیپور با دیگران کمی متفاوت است. او از همان ابتدای فصل یکی از مردان مورد اعتماد کالدرون بود و در 15 بازی لیگ، به عنوان مهاجم اصلی پرسپولیس رفت و در یک بازی دیگر هم در نیمه دوم وارد زمین شد تا آمار 5 گل و 3 پاس گل را ثبت کند. او در جام حذفی هم 90 دقیقه در زمین حاضر بود و هر دو گل پرسپولیس را به ثمر رساند. علیپور در نیم فصل اول یکی از 3 بازیکنی بود که بیشترین دقایق حضور در زمین را ثبت کرده اند اما حالا با اضافه شدن کریستین اوساگوآنا و آنتونی استوکس به خط حمله پرسپولیس، به نظر می رسد این مهاجم گاهی طعم نیمکت نشینی و تعویض را بچشد. 

* امیر روستایی 3 بازی 129 دقیقه


مهاجمی که در زمان کرانچار یک مهره فیکس در خط حمله تیم ملی امید بود، در نیم فصل فقط 1 بار در ترکیب اصلی پرسپولیس حاضر شد و در 2 بازی هم دقایق کوتاهی فرصت بازی پیدا کرد تا در مجموع فقط 129 دقیقه بازی کرده باشد. روستایی که در دور نهایی مسابقات امید، مهاجم نیمکت نشین تیم ملی بود و حتی یک دقیقه هم فرصت بازی پیدا نکرد، درحالی نیم فصل دوم را با یحیی گل محمدی آغاز می کند که خط حمله پرسپولیس خیلی شلوغ تر از قبل شده. آیا یحیی گل محمدی فرصت بیشتری به روستایی خواهد داد؟

 
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied