شمانیوز
شما نیوز

نتیجه بازی استقلال و نفت مسجد سلیمان + جزئیات و عکس

شاگردان مجیدی در دیداری نزدیک از سد نفت مسجدسلیمان عبور کردند و با پیروزی به استقلال بازی با پرسپولیس رفتند.

نتیجه بازی استقلال و نفت مسجد سلیمان + جزئیات و عکس

به گزارش شمانیوز به نقل از ورزش سه، استقلال که در دیدارهای اخیرش روند رو به رشدی طی کرده و شرایط بهتری نسبت به اوایل فصل داشت، پس از دو برد فوق‌العاده و روحیه‌بخش در دور پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا برابر الکویت کویت و الریان قطر، امروز با مصدومیت و تعویض زودهنگام شیخ دیاباته شوکه شد و لحظاتی بعد هم گل اول را دریافت کرد، اما پس از آن توسط امیرارسلان مطهری و در شروع نیمه دوم با پاس ریگی و ضربه مهدی قائدی گل دوم را به ثمر رساند تا در نهایت به برتری 2 بر یک ارزشمندی برسند و با شرایط خوبی به استقبال دربی برود.



هفته هجدهم لیگ برتر؛ شنبه 98/11/12 ؛ ساعت: 17


استادیوم: آزادی


داور: حمید حاج‌ملک؛ کمک‌ها: علیرضا ایلدروم و فرهاد مروجی؛ داور چهارم: عسگر محمدی؛ کمک داوران پشت دروازه: حسن اکرمی و محمدحسین ترابیان/ ناظر داوری: حسین نجاتی.

اخطار

صادق صادقی(32)،  حامد نورمحمدی(67) و مجید عیدی(85) از نفت مسجدسلیمان


استقلال تهران

سید حسین حسینی
روزبه چشمی
شاهین طاهرخانی
میلاد زکی‌پور(46- ویا غفوری)
هرویه میلیچ
فرشید باقری
علی کریمی
آرش رضاوند
علی دشتی(46- مسعود ریگی)
امیرارسلان مطهری
شیخ دیاباته(20- مهدی قائدی)
سرمربی: فرهاد مجیدی


 

نفت مسجدسلیمان

حبیب فرعباسی
حامد نورمحمدی
آرمان قاسمی
مجید عیدی
پیام ملکیان
میثم نقی‌زاده
علیرضا علیزاده
حسین ابراهیمی (64-مهدی زبیدی)
صادق صادقی(62- محمدعلی صفیا)
سجاد جعفری(79- امید سینگ)
میرهادی میرجوان
سرمربی: مهدی تارتار

شرح گل


استقلال صفر - نفت مسجدسلیمان 1 (دقیقه 20: آرمان قاسمی): ضربه ایستگاهی حسین ابراهیمی از کنار خط عرضی زمین به تیرک عمودی دروازه استقلال اصابت کرد و در میان غفلت استقلالی‌ها به آرمان قاسمی رسید تا او به راحتی گل اول نفت مسجدسلیمان را به ثمر رساند.

 

 

استقلال 1 - نفت مسجدسلیمان 1 (دقیقه 35: امیرارسلان مطهری): میلاد زکی‌پور بعد از یک- دو با علی کریمی، ارسال زمینی و کوتاهی از سمت چپ محوطه جریمه نفت مسجدسلیمان به مقابل محوطه 6 قدم فرستاد تا ارسلان مطهری بدون مکث توپ را تبدیل به گل کند.

 

 

استقلال 2 - نفت مسجدسلیمان 1 (دقیقه 51: مهدی قائدی): پاس در عمق علی کریمی در محوطه جریمه نفت به مسعود ریگی رسید که پاس کات‌بک او را مهدی قائدی با شوت بغل پای سرضرب تبدیل به گل دوم آبی‌ها کرد.

 

 

لحظات حساس

دقیقه 10: شوت محکم دیاباته دروازه نفت مسجدسلیمان را تهدید کرد، اما تبدیل به گل نشد.
دقیقه 14: پاس بلند زکی‌پور از زمین خودی را دیاباته با ضربه سر به مطهری رساند که شوت او در موقعیت آفساید را فرعباسی دفع کرد.

دقیقه 27: اشتباه مدافعان استقلال موجب شد تا سجاد جعفری توپ‌ربایی کند و موقعیت خطرناکی به وجود آورد که پاس او را صادق صادقی تا نزدیکی دروازه استقلال پیش برد و مجددا به جعفری پاس داد، اما ضربه محکم این بازیکن ثمری نداشت و به بیرون رفت.

دقیقه 37: شوت زمینی میرجوان در موقعیت آفساید را حسینی دراختیار گرفت.
دقیقه 37: قائدی در محوطه جریمه نفت مسجدسلیمان صاحب توپ شد که شوت پای چپ او را فرعباسی در دو مرحله جمع کرد.

دقیقه 43: دشتی توپ را دراختیار مطهری قرار داد که پاس او را علی کریمی بعد از یک سر توپ با شوت محکم پای چپ زد تا با برخورد توپ به مدافع و دفع فرعباسی، یک کرنر نصیب استقلال شود.
دقیقه 44: سانتر تند و تیز قائدی از روی کرنر را بازیکنان نفت دفع کردند.

 

 

دقیقه 49: شوت راه دور ملکیان دقت لازم را نداشت و از بالای دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه 56: پاس به عقب قائدی و ارسال رضاوند را مطهری با ضربه سر زد که توپ او با اختلاف اندک از کنار تیرک عمودی دروازه نفت مسجدسلیمان عبور کرد.

دقیقه 64: شوت پُرقدرت علی کریمی از پشت محوطه جریمه از بالای دروازه نفت مسجدسلیمان راهی اوت شد.

دقیقه 70: ضربه ایستگاهی خطرناک وریا غفوری با عبور از کنار دیوار دفاعی بازیکنان نفت مسجدسلیمان نزدیک بود تبدیل به گل شود که فرعباسی به زحمت توپ را دراختیار گرفت.

دقیقه 89: شوت محکم امید سینگ از روی ضربه ایستگاهی و فاصله‌ای حدودا 35 متری، در محوطه جریمه استقلال به زمین خورد و بعد از دفع حسین حسینی توسط علی کریمی به کرنر زده شد؛ البته در این صحنه بازیکنان نفت مسجدسلیمان اعتقاد به خطای روزبه چشمی روی نورمحمدی و پنالتی داشتند.

دقیقه 3+90: ارسال نقی‌زاده از روی ضربه ایستگاهی و ضربه پشت سر علیزاده از بالای دروازه استقلال به اوت رفت.

 

بهترین بازیکن


مهدی قائدی برخلاف بازی‌های قبل امروز کار را از روی نیمکت آغاز می‌کرد تا به نوعی فرهاد مجیدی به ستاره ریزنقش خود برای دربی پیش رو استراحت دهد، اما مصدومیت بدموقع شیخ دیاباته در دقیقه 15 موجب شد تا او در نیمه اول تعویض شود و با ورودش به زمین حملات آبی‌ها را بیشتر کند؛ قائدی بارها با فرارهای سریع و استفاده از تکنیک و پاس‌های خود خط دفاعی نفت مسجدسلیمان را آزار داد و یک گل ارزشمند که برتری تیمش را رقم زد هم به ثمر رساند و اگر بدشانس نبود هم می‌توانست یک پاس گل هم در این دیدار بدهد.
البته علی کریمی نیز در این مسابقه پُرتلاش ظاهر شد و روی یکی از دو گل استقلال نقش داشت و در کارهای دفاعی نیز به موقع شرکت کرد.

 

 

اتفاق ویژه


نفت مسجدسلیمان نزدیک بود در لحظات پایانی مسابقه صاحب یک ضربه پنالتی بخاطر ضربه چشمی به نورمحمدی شود، اما حمید حاج‌ملک و کمک‌های او چنین اعتقای نداشتند و با وجود اعتراض نفتی‌ها، به سود این تیم اعلام پنالتی نکردند تا در نهایت استقلال به یک برد مهم برسد و رکورد 100 درصد پیروزی خود مقابل نفت MIS در آزادی را حفظ کند.


در حاشیه


* محمد دانشگر، مدافع استقلال بخاطر محرومیت در لیست بازی با نفت مسجدسلیمان حضور ندارد.

* در دقیقه 15 دیاباته بعد از ضربه سری که زد و به مطهری پاس داد، مصدوم شد و نتوانست به بازی ادامه دهد تا با تشخیص کادر پزشکی از ترکیب استقلال خارج شود.

* در دقیقه 18 اعلام خطای روزبه چشمی روی صادقی، با اعتراض شدید مدافع استقلال همراه بود.
* مهدی قائدی که کار را از روی نیمکت آغاز می‌کرد، بعد از مصدومیت دیاباته جانشین او شد.

 

 

* خطایی که منجر به گل اول نفت مسجدسلیمان شد، با اعتراض شدید تماشاگران استقلال به داوری و شعار هواداران علیه او همراه بود.
* تعداد کمی از تماشاگران نفت مسجدسلیمان در ورزشگاه آزادی حضور دارند و مشغول تشویق این تیم هستند.

* ارسلان مطهری بعد از گلزنی شادی خود را با مجیدی تقسیم کرد.
* مجیدی در ابتدای دوم با اضافه کردن وریا غفوری و مسعود ریگی تا حدود زیادی ترکیب اصلی خود را مجددا شکل داد تا به برتری برسند.
* تماشاگران استقلال با شور و حرارت خاصی در تمام لحظات مسابقه این تیم را تشویق می‌کنند.
* بازیکنان استقلال چندین بار در نیمه دوم به دلیل مصدومیت از زمین خارج شدند و به بازی برگشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied