شمانیوز
شما نیوز

واکنش جالب کانون مربیان به انتخاب سرمربی جدید تیم ملی

کانون مربیان فوتبال ایران پس از انتخاب دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی ایران بیانیه‌ای را صادر کرد.

واکنش جالب کانون مربیان به انتخاب سرمربی جدید تیم ملی

به گزارش شمانیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، کانون مربیان فوتبال ایران پس از انتخاب دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان بیانیه ای را صادر کرد.

 

متن این بیانیه به شرح زیر است: 

 

نمایندگی حقوق و منافع مشروع مربیان کشور در ارگان‌های داخلی و بین المللی به عنوان نخستین هدف در اساسنامه کانون مربیان فوتبال ایران قید گردیده است و بر این اساس تلاش کانون مربیان انتقال و انعکاس دغدغه‌ها و تفکرات اعضا در اتفاقات مهم فوتبال کشور می‌باشد.

 

در آخرین بیانیه کانون مربیان در تاریخ ۲۳ آذرماه ۱۳۹۸ و پس از بررسی‌های کارشناسی، پیشنهاداتی به شرح زیر جهت بهبود شرایط ارائه گردید:

 

  • - تشکیل کمیته فنی متشکل از بزرگان و کارشناسان خبره فوتبال کشور.
  • شفافیت در نحوه تصمیم گیری و انتخاب مربیان و احترام و تمکین از تصمیمات کمیته فنی.
  • انتخاب سرمربی ایرانی برای تیم ملی فوتبال بزرگسالان کشورمان و انجام حمایت همه جانبه از او.

 

اما در روز پنج شنبه ۱۷ بهمن ماه ۱۳۹۸ و در حالیکه نام برخی مربیان داخلی برای هدایت تیم ملی بزرگسالان مطرح بود، رسانه‌ها در خبری قطعی  اسکوچیچ را به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران معرفی نمودند. خبری ناگهانی و بهت آور که بیش از هر چیز از افراط و تفریط و سیاه و سپید دیدن تصمیم گیران فوتبالی حکایت می‌کند، نه به آن دست و دلبازی‌های کی روشی و ویلموتسی و هزینه‌های افسانه‌ای آن‌ها و نه به این ناخن خشکی‌های کرواتی که البته کانون مربیان هردو روش را معقول و منطقی نمی‌بیند.

 

از سوی دیگر گویی تصمیم گیران در انتخاب اخیر تنها دل به چشمان آبی و موی روشن منتخب شان، خوش کرده اند وتساهلی در نگاه و انتخاب شان بعنوان امری بی اهمیت مشهود است که جای بسی تعجب دارد. سرمربی جدید تیم ملی، کار در تیم باشگاهی را به علت مشکلات قلبی و جسمانی نیمه کاره رها کرده اند، آیا مشکلات قلبی ایشان مرتفع شده است؟ آیا فشار ذهنی و روانی در تیم ملی کمتر از تیم باشگاهی است؟

 

در هر صورت به نظر می‌رسد در این مهم همه جوانب فوتبالی مدنظر قرار نگرفته و شرایط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جدای از فوتبال، الویت‌های این انتخاب بوده است. طبیعی است که اگر فوتبال در این برهه، در لایه‌های چندم اهمیت است، پس انتخاب سرمربی تیم ملی آن نیز، از لایه چهارم و پنجم طبقه بندی مربیان انتخاب شود.

 

در نهایت سوالات ذیل برای جامعه و نهاد‌های فوتبالی کشور بی پاسخ مانده است:

 

۱-کمیته فنی فدراسیون فوتبال ازچه کسانی تشکیل شده است؟
۲- آیا سرمربی جدید تیم ملی، توسط اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال انتخاب شده است؟
۳- دلایل انتخاب چه بوده است؟
۴-وقتی وزیر محترم ورزش و جوانان، کانون مربیان فوتبال را بهترین اتاق فکر جهت مشورت فدراسیون اعلام نمودند آیا کانون در این مهم نباید مرجع مشورت قرار می‌گرفت؟

 

به امید روزی که فوتبال بتواند به عنوان ابزاری درجه اول جهت وفاق ملی و سرافرازی کشور بکار گرفته شود و تیم ملی کشورمان با همین استطاعت هم به جام جهانی راه پیدا نماید. در پایان کانون مربیان فوتبال ایران با تمام توان و ظرفیت‌های موجود، خود را ملزم به همکاری و تلاش برای توسعه فوتبال کشور می‌داند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied