شمانیوز
شما نیوز

علت واقعی جدایی استراماچونی فاش شد

عضو سابق کمیته فنی استقلال بعد از حدود 4 ماه از ترک ایران توسط آندره آ استراماچونی پرده از رازی بزرگ برداشت و در مورد علت جدایی او صحبت های جذابی را به زبان آورد.

علت واقعی جدایی استراماچونی فاش شد

به گزارش شمانیوز به نقل از ورزش سه : امید روانخواه در این باره گفت: استقلال با استراماچونی شرایطی داشت که اگر بخواهیم تاریخ استقلال بعد از انقلاب را به سه قسمت تقسیم کنیم و در مورد سه دوره طلایی صحبت کنیم، اگر بخواهیم از نظر کیفیت تیمی سه دوره طلایی را در نظر بگیریم مطمئنا استقلال استراماچونی آن شرایط را داشت ولی هیچ وقت نپرسید چرا این اتفاق افتاد.

او ادامه داد: زمانی که من در کمیته فنی بودم راجع به استراماچونی صحبت کردم، نقش خطیر و ارتباطی که در اروپا داشت در این انتقال خیلی مهم بود. باور کنید کسی استراماچونی را نمی شناخت، حتی مخالفش هم بودند. من دلیلی که برای انتخاب استراماچونی آوردم این بود که در یک باشگاه عوامل مختلفی کار می کنند، مثل کادرفنی، مدیرعامل هیئت مدیره، گروه پزشکی، کمیته فنی و بازیکنان تیم ولی مهم ترین فرد در یک باشگاه سرمربی تیم است، یک سرمربی تیم را به کمال می رساند و یک مربی باشگاه را به فرش می رساند. ما می توانیم با یک انتخاب درست تمام نواقص باشگاه را پشت آن انتخاب درست پنهان کنیم و برویم باشگاه را درست کنیم.

وی افزود: من دقیقا این جمله را گفتم که شما نمی توانید ملاک انتخاب سرمربی استقلال را کارنامه قرار بدهید، ملاک باید کیفیت و دانش آن سرمربی باشد. گفتم شاید بروید یک مربی اروپای شرقی بیاورید یا یک سرمربی که در لیگ حوزه خلیج فارس کار کرده و حتی قهرمانی هم دارد ولی آن مربی خودش تمرین را سازماندهی نمی کند و صرفا قهرمان شده است چون باشگاهش باشگاه بوده است. ما مشکلاتی داریم و مربی می خواهیم که پای کار باشد و خودش تیم را سازماندهی کند. من همان زمان به بازیکنان گفتم شاید این مربی نتواند تیم را قهرمان کند ولی من قول می دهم تمام مشکلات تمرین شما را حل کند.لیگ ما لیگ تاکتیکی نیست و اگر یک مربی بتواند خوب تمرین بدهد و تمام نیازهای بازیکنان را در تمرین تامین کند می تواند موفق شود و اسم استقلال موفقیت را راحت تر می کند. 

هافبک سابق استقلال در مورد انتقادهایی که از او بابت آوردن استراماچونی می شد هم گفت: چقدر به من انتقاد می کردند اما از همان اول بازیکنان راضی بودند و وقتی با آنها صحبت می کردم از همه چیز راضی بودند، تنها مسائل مالی و مدیریتی راضی کننده نبود که همیشه با استقلال بوده است. همان موقع هم همین وزارت ورزش را داشتیم و این سوال پیش می آید چطور استقلال از هم پاشیده شد؟  اگر بگذارند جوان های خوب و مستعد چه در بخش فنی و چه مدیریت کار کنند، مطمئنا اتفاق های خوبی رقم می خورد. 

روانخواه در مورد اینکه گفته می شود وزارت ورزش و جوانان مقصر رفتن استراماچونی  بود هم گفت: اینکه استراماچونی فرار کرد، همه اش به وزارت ورزش و جوانان بر نمی گردد. من خودم منتقد وزارت ورزش و جوانان هستم در بحث استقلال ولی بخشی از آن هم به خود پیشکسوتان برمی گردد و ضعف مدیریت، یک قانون ساده است، وقتی چند ماه به بازیکن و مربی پول نمی دهی همین اتفاق رخ می دهد. یک وقت است پول نبوده و نداده اند که قابل تحمل است ولی من می دانم آن زمان پول در باشگاه وجود داشت. 

او  در مورد انتشار قرارداد استراماچونی می گوید: چرا وقتی قرار است استراماچونی با استقلال پای میز مذاکزه بنشیند قراردادش منتشر شد؟  به چه شکل منتشر شد و چه کسی این کار را کرد؟ قرارداد استراماچونی خط قرمزش بود چون رقمش پایین بود، متاسفانه این به مارکت او در اروپا لطمه می زد و در باشگاه می دانستند قرارداد او خط قرمزش است. برای فراری دادن استراماچونی اول خطیر را فراری دادند و یک جوری بود که شرایطش را برعلیه اش کردند که استعفا کرد و رفت و بعد از آن شرایط برای استراماچونی سخت شد و او هم رفت. وقتی شانس کمی برای بازگشت او بود قراردادش را منتشر کردند، انتشار قرارداد او توسط وزارت ورزش انجام نشد.

هافبک سابق استقلال در مورد نقش وزارت ورزش و جوانان در اتفاق های استقلال می گوید: اینکه وزارت ورزش و جوانان نتایج را مهندسی می کند خیلی پیچیده و سخت است و از سواد افرادی که در فوتبال هستند خارج است. با این حال می شود در استقلال سوء مدیریت را کاملا دید، وقتی قرار است تغییری مدیریتی در استقلال بشود کلی اسم مطرح می شود اما برای پرسپولیس خیلی سکرت این کار انجام می شود.این مسائل جای سوال دارد، مشکلات مالی و انضباطی پرسپولیس خیلی ساده حل می شود ولی مشکلات استقلال خیلی پیچیده حل می شود. این ها سوال هایی است در ذهن مردم هستند، وقتی وزارت ورزش متولی دو باشگاه است این سوال به وجود می آید چرا سرمربی یک تیم موفق خیلی راحت به پرسپولیس می آید اما برای استقلال اسکوچیچ سرمربی نمی شود؟ مردم وقتی این پازل ها را کنار هم می چینند احساس می کنند لیگ دارد مهندسی می شود. 

او می گوید در انتخاب سرمربی برای استقلال حساسیت وجود ندارد: من می گویم وقتی قرار ست سرمربی انتخاب شود در استقلال هیچ حساسیتی وجود ندارد. ما باید بدانیم که مربیگری در استقلال کار سختی است، هم باید نیازهای تمرینی بازیکنان را بدانی و هم با توجه به شرایط مالی بتوانی تیم را مدیریت کنی، هم زیبا بازی کنی و هم خوب نتیجه بگیری و این ها از سختی های کار در باشگاه بزرگی مثل استقلال است.

روانخواه در مورد فروش بازیکن در استقلال هم گفت: اتفاقا من فکر می کنم این اتفاق بدی نیست، استقلال باید بازیکنانش را با قیمت خوب بفروشد و بعد آن پول را هزینه کند. اگر یک اللهیار صیادمنش به قیمت یک میلیون دلار یا یورو فروخته می شود، از پول آن باید 4 اللهیار صیادمنش به وجود بیاید، مثل اتفاقی که در برزیل و آرژانتین رخ می دهد. اگر برنامه وجود داشت خیلی از اتفاق های مثبت می توانست در استقلال رخ بدهد، من خیلی امیدوار بودم ولی همه ما فرار کردیم به خاطر اینکه همه به فکر پول و منافع خودشان بودند در حالی که وقتی راه تو درست باشد پول را هم با خود می آورد. 

رونخواه در مورد رای بازی سپاهان- پرسپولیس هم گفت: نمی خواهم کار باشگاه سپاهان را تایید کنم ولی فکر نمی کنید مسائل عجیبی رخ داد؟ مگر می شود یک باشگاه نخواهد بازی کند؟ واقعا لیگ در شرایط حساسی بود و اتفاق های عجیبی در بیرون از ورزشگاه رخ داده بود. آن بازی اصلا نباید به خاطر کرونا برگزار می شد، نه اینکه بدون تماشاگر شود. خود سازمان لیگ در اتفاق های آن بازی دخیل بود و نباید فقط سپاهان متضرر شود. این مسائل شک برانگیز است، بازی سپاهان و پرسپولیس در کل لیگ تاثیرگذاشت و با این نتیجه شرایط و سرنوشت بازی ها تغییر کرد و تیم های مدعی امیدشان خیلی کمتر شد. 

هافبک سابق استقلال در پایان گفت: من نمی خواهم در مورد فردی صحبت کنم ولی همین آقا به صبا آمده نیمه کاراین تیم را رها کرده و  در استقلال خوزستان هم همین کار را تکرار کرده است. با این سابقه چرا اجازه داده اند ایشان به استقلال بیاید؟ یعنی یکی نباید این مسائل را رصد کند؟ باید مشخص شود یک نفر از کجا پول می آورد و چطور آن را قرض می دهد. این مسائل خیلی مهم است. نمی دانم داستان هایی که گفته می شود چقدر صحت دارد ولی گوش ما به این اتفاق های مدیریتی در استقلال آشنا است. این مسائل مشکلات اصلی استقلال است و این است که برای هواداران این سوال  به وجود می آورد که چرا وزارت ورزش دقت بیشتری روی انتخاب مدیران این باشگاه ندارد؟ با اینکه همیشه مدعی در این سمت زیاد است ولی وزارت ورزش هیچوقت در این باره انتخاب درستی نداشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۵ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied