شمانیوز
شما نیوز

بیوگرافی کلودیو براوو فوتبالیست اهل شیلی + تصاویر

بیوگرافی کلودیو براوو دروازه‌بان مطرح اهل شیلی را در ادامه این مطلب می خوانید با ما همراه باشید.

بیوگرافی کلودیو براوو فوتبالیست اهل شیلی + تصاویر

کلودیو براوو  (اسپانیایی: Claudio Bravo‎ زاده ۱۳ آوریل ۱۹۸۳ است کلودیو براوو در ویوکو استان مایپو شیلی) متلود شد کلودیو براوو یک دروازه‌بان اهل شیلی است. کلودیو براوو سابقه بازی در تیم های باشگاه فوتبال بارسلونا و منچستر سیتی را دارد. او توانسته از ضربه ایستگاهی گل بزند.

 

کلادیو براوو - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

تیم‌های باشگاهی

پدر براوو استعداد او را کشف کرد و او را به آکادمی جوانان تیم کولوکولو شیلی فرستاد تا اینکه در سال ۲۰۰۲ اولین بازی خود را برای تیم اصلی این باشگاه انجام داد.

بعد از مصدومیت ادواردو لابوس مربی آنها جیم پیزارو این فرصت را در اختیار براوو قرار داد تا بتواند شایستگی‌های خود را اثبات نماید، اما طولی نکشید که او هم مصدوم شد و کولو کولو مجبور به آوردن یک دروازه‌بان دیگر به نام جانی واکر شد. در اواسط فصل ۲۰۰۳ او به همراه ادواردو لابوس از بند مصدومیت رهایی یافتند.

در سال ۲۰۰۶ او اولین عنوان قهرمانی اش را به همراه کولو کولو در شیلی بدست آورد. کلودیو در مدت حضورش در کولو کولو ۱۲۳ بازی برای این تیم انجام داد.

 

کلودیو براوو :: ورزش سه

براوو در رئال سوسیداد اسپانیا

کلودیو در فصل ۲۰۰۶–۰۷ از کولوکولو جدا و با قرار دادی پنج ساله راهی رئال سوسیداد شد گزارش‌های حاکی از آن است که رقم این قرارداد چیزی در حدود یک میلیون دویست هزار یورو بوده‌است.

اولین بازی براوو برای سوسیداد در ۲۲ اکتبر ۲۰۰۶ مقابل مایورکا رقم خورد که نتیجه آن بازی ۰ – ۰ مساوی به پایان رسید.

یک اتفاق جالب برای براوو زدن گل بوده‌است او گلش را در یک ضربه آزاد به خیمناستیک تاراگونا در زمانی سوسیداد در لیگ دو اسپانیا بود زد.

حاصل کار براوو در رئال سوسیداد انجام ۲۲۹ بازی و ۱ گل بود؛ که یک اتفاق فوق‌العاده برای یک دروازه‌بان ساده بود.

 

براوو در بارسلونا اسپانیا

کلودیو در ۱۸ ژوئن ۲۰۱۴ برای ۴ سال به مبلغ ۱۲ میلیون یورو به بارسلونا پیوست.

براوو یک رکورد راه هم به نام خود ثبت کرد و آن ۷۵۴ دقیقه بسته نگه داشتن دروازه بوده‌است.

آمار ناامید کننده کلودیو براوو در منچسترسیتی - ایسنا

 

براوو در منچستر سیتی انگلیس

براوو در سال ۲۰۱۶ پس از دو فصل بسیار موفق بارسلونا و کسب ۹ جام به منچستر سیتی پیوست تا زیر نظر پپ گواردیولا کار کند. او اوایل در ترکیب اصلی منچستر سیتی حضور داشت اما رفته رفته جایگاهش را در ترکیب تیم از دست داد و تبدیل به دروازه‌بان دوم تیم شد و اکثر بازی‌های نیم فصل دوم لیگ جزیره را از روی نیمکت ذخیره نظاره گر بود.

اعتماد گواردیولا به وی در حدی بود که او جو هارت را به تورینو قرض داد. آخر سر پپ مجبور از ویلی کابایرو به عنوان دروازه‌بان اصلی استفاده کند. براوو در نخستین فصل حضورش در سیتی تنها سه سیو داشت.

 

cover_1440

کلادیو براوو در تیم ملی

براوو در تیم زیر ۱۷ سال زیر ۲۰ سال و زیر ۲۳ سال شیلی بازی کرده او همچنین اولین بازی خود را برای تیم ملی فوتبال شیلی در برابر پاراگوئه در کوپا آمریکا ۲۰۰۴ انجام داد. براوو در جام‌های جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی و ۲۰۱۴ برزیل بازی کرده و کاپیتان تیم ملی شیلی نیز بوده‌است.

براوو در نیمه نهایی جام کنفدراسیون‌ها سال ۲۰۱۷ روسیه، مقابل پرتغال قرار گرفت. پس از ۱۲۰ دقیقه بازی ۰–۰ و به ضربات پنالتی کشیده شد. در پایان ضربات، براوو با مهار ۳ پنالتی پی در پی، موجب پیروزی ۳–۰ شیلی در ضربات پنالتی شد و شیلی به فینال جام کنفدراسیون‌ها راه پیدا کرد.

 

منبع : ویکی پدیا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied