شمانیوز
شما نیوز

بورس

پیش بینی بورس فردا 1 آذر | بورس صعودی می شود؟

امروز (یکشنبه 30 آبان ماه) بورس با رشد بیش از 3 هزار واحدی روبرو شد و آیا روند بازار سرمایه در پایان معاملات فردا (دوشنبه 1 آذرماه) صعودی خواهد بود؟!

پیش بینی بورس فردا 1 آذر | بورس صعودی می شود؟

به گزارش شما نیوز: امروز (یکشنبه 30 آبان ماه) شاخص کل بورس در پایان معاملات بازار سرمایه با رشد 3 هزار و 480 واحدی روبرو شد و در ارتفاع 1 میلیون و 386 هزار و 972 واحدی قرار گرفت. در پایان معاملات امروز، شاخص کل هم وزن بورس با افت 199 واحدی روبرو شد و در ارتفاع 383 هزار و 327 واحدی قرار گرفت. در حال حاضر، بورس در شرایط مطلوبی قرار ندارد و این عوامل، موجب نگرانی سهامداران بورس را فراهم کرده است و آیا در روزهای آینده، وضعیت بورس بهتر می شود؟!
شاخص کل امروز (یکشنبه 30 آبان) را با روند نزولی آغاز کرد و سپس سری به ناحیه سبز زد و دوباره با کاهش ارتفاع به ناحیه قرمزرنگ بازگشت.
در دقایق پایانی بازار با به صف خرید نشستن شستا، شاهد ورود یک موج تقاضا به بازار بودیم و همین امر موجب شد تا امروز شاخص کل در نهایت با سبزپوشی به کار خود پایان دهد. شاخص کل در روز جاری ۰.۲۵ درصد رشد کرد و شاخص کل هموزن، اما با کاهش اندک ۰.۰۵ درصدی به کار خود پایان داد. ارزش معاملات در بورس حدودا به همان ۴ هزار میلیارد تومان رسید و خروج پول حقیقی هم ۸۶ میلیارد تومان بود که در مقایسه با روز گذشته بسیار کمتر بود.  

پیش بینی بورس فردا دوشنبه 1 آذر 

«مهشید داداش زاده» تحلیلگر و کارشناس بازار سرمایه درخصوص وضعیت بورس، گفت: بورس امروز دو نیمه متفاوت را سپری کرد. در نیمه اول بازار شاخص کل منفی بود و اغلب نمادها حول دامنه صفر تا منفی ۵ نوسان داشتند و در نیمه دوم همانطور که از تایم لپس امروز بازار مشخص است تقاضا افزایش یافت و شاهد سبزپوشی در نمادها بودیم تا جایی که با ۳۴۸۰ واحد مثبت بکار خود پایان داد.
وی افزود: امروز ارزش معاملات کل بورس و فرابورس نیز حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان بود که مشخصا ارزش بسیار پایینی است و نشان از عدم ورود نقدینگی به بازار می باشد. با این حال سرمایه گذاران همچنان با نگاه کوتاه مدتی و نوسانی اقدام به سرمایه گذاری کرده اند.
این تحلیلگر بازار سرمایه، گفت: در دو هفته اخیر گروه صنایع غذایی بدلیل سودآوری بیشتر مورد توجه بازار بود و اکثر نمادهای این گروه رشدی تا مقاومتهای کوتاه مدتی داشته اند.
وی ادامه داد: با توجه به اصلاحها و حمایت های مهم، در گروه دارویی انتظار روندی مثبت طی یک هفته آتی داریم در سایر گروه ها نیز نوسان های کوتاه مدتی خواهیم داشت تا مگر فاکتورهای مهم مانند نرخ بهره و نتایج مذاکرات و نرخ دلار تغییرات محسوسی داشته باشند.
داداش زاده در پایان، گفت: همینطور نرخ جهانی کامودیتی ها همچنان اگر در مسیر صعودی باشند می توانند تاثیر خود را روی گروه ها منعکس کنند مانند اوره که بر صنایع شیمیایی تاثیر می گذارد.

عامل تاثیر گذار بر روند بورس هفته جاری

مهمترین فاکتور خبری برای هفته جاری، اخبار مربوط به بودجه است که می‌تواند بر بازار اثرگذار باشد. این طور که شنیده می‌شود تصمیم بر آن شده که دلار در بودجه با نرخ ۲۲ الی ۲۳ هزار تومان در نظر گرفته شود و این یعنی نرخ دلار نیمایی به عنوان مرجع رسمی قیمت دلار در نظر گرفته خواهد شد که این هم باز به نفع بازار سرمایه و سیگنال مثبتی برای کلیت بازار است.
در هفته گذشته، شاهد شاهد خروج 120 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بازار بودیم اما در صندوق‌های بادرآمد ثابت هم هیجان ورود پول حقیقی نداشتیم که این نشان از انتظارات تورمی افراد حقیقی است که با رشد قیمت دلار ترجیج می‌دهند سرمایه‌هایشان را کمتر به‌صورت ریال نگه دارند. این ریزش های روزهای اخیر بازار با سال گذشته تفاوت معناداری دارد. در سال گذشته پی بر ایی کلیت بازار بالا بود ولی امروز پی بر ایی بازار به اعداد جذابی رسیده است و کم نیستند سهم هایی که به لحاظ بنیادی در وضعیت خوبی قرار گرفته است و بدین جهت است که می‌توانیم بگوییم بازار سهام یکی از ارزانترین بازارها در شرایط فعلی است و برای کسانی که قصد سرمایه‌گذاری با دید میان‌مدت و بلندمدت دارند می‌تواند جذاب باشد.
اما نکته جالب و راهبردی برای معاملات هفته آینده، نسبت تغییرات شاخص هم‌وزن به شاخص‌کل است. در طی دو سه ماه اخیر وضعیت شاخص‌کل نسبت به شاخص هم‌وزن بهتر بود یعنی در روزهای مثبت شاخص‌کل رشد بیشتر و در روزهای منفی درصد منفی کمتری را تجربه می‌کرد. اما در هفته گذشته شاهد بهبود نسبی شاخص‌کل هم‌وزن به شاخص‌کل هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied