شمانیوز
شما نیوز

تمیز کردن | تمیز کردن مبل

سه راهکار پاک کردن لکه خودکار از روی مبل | با ترفند های زیر سه سوته مبلتو تمیز کن

پاک کردن و از بین بردن لکه مبل چیزی نیست که بتوان آن را در نظافت منزل نادیده گرفت. تمام اعضای خانواده بخشی قابل توجه از زمانی که در خانه هستند را روی مبلمان می‌گذرانند. اگر در خانه فرزند خردسال هم داشته باشید، آشنایی با روش‌های از بین بردن لکه مبل بیش از پیش برای شما ضروری خواهد بود. در مقاله زیر ما قصد داریم نحوه تمیز کردن لکه خودکار از روی مبل را به شما آموزش دهیم.

سه راهکار پاک کردن لکه خودکار از روی مبل | با ترفند های زیر سه سوته مبلتو تمیز کن

تمیز کردن مبل یکی از موارد ضروری در زمان نظافت منزل محسوب می گردد زیرا یکی از اصلیترین لوازم قابل استفاده در منزل، مبلمان است که تاثیر زیادی در طراحی دکوراسیون خانه دارد. قبل از تمیز کردن مبل به جنس آن دقت کنید.

تمیز کردن مبل

پاک کردن لکه خودکار از روی مبل با آب نمک

از بین بردن لکه مبل در اثر جای خودکار و جوهر آن یکی از سوالات مورد نظر افرادی‌ست که می‌پرسند چگونه لکه مبل را از بین ببریم؟ برای پاک کردن لکه خودکار از روی مبل پارچه ای ابتدا باید پارچه مبل را خیس کنید، روی آن نمک بپاشید و با پنبه تمیز کنید.

گزینه دیگر شما برای تمیز کردن لکه مبل در این حالت استفاده از مخلوط آمونیک و گلیسیرین است. بعد از استفاده از این ترکیب و پاک کردن لکه مبل، محل را با آب و پودر دستی شستشو دهید، در غیر این صورت ممکن است که رنگ پارچه مبل عوض شود.

پاک کردن لکه خودکار از روی مبل با استفاده از سرکه

سرکه را در یک نقطه نامشخص آزمایش کنید. سرکه روی لکه های جوهر معجزه می کند. سرکه حاوی اسید اسیتیک است که برای پاک کردن جوهر خودکار یا ماژیک بسیار موثر است. بعلاوه سرکه کاملاً بیخطر بوده و بدست و محیط زیست آسیب نمیزند. برای امواع مبلمان با جنس های گوناگون میتوانید از سرکه استفاده کنید. ولی بهتر است ابتدا آن را در محل نامشخصی از مبل تست کنید.

 پاک کردن لکه جوهر با استفاده از آب و صابون

مقداری صابون در آب بریزید. جهت پاک کردن جوهر خودکار روی انواع مبل مخمل، پارچه ای و چرمی میتوانید از این روش استفاده کنید. اگر لکه جوهر به تازگی ایجاد شده است ، آب گرم و صابون می تواند برای پاک کردن لکه جوهر از روی مبل ، بسیار موثر باشد. ۱/۲ قاشق چای خوری صابون را با مقدار کمی آب گرم در یک کاسه کوچک مخلوط کنید تا ترکیب مناسب ایجاد شود. محلول را بهم بزنید تا حسابی کف کند. پارچه نرم و تمیزی را به محلول آغشته کنید. حال مانند مراحل بالا لکه جوهر را از بیرون به داخل پاک کنید. در صورت لزوم این کار را تکرار کنید تا لکه کاملا از میان برود. مانند مراحل قبل استفاده از واکس چرم برای مبلهای چرمی (در صورت در دسترس بودن) میتواند در افزایش طول عمر مبل موثر باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی