شمانیوز
شما نیوز

گل قاشقی | پلاسیده شدن گل قاشقی

علت پلاسیده شدن گل قاشقی چیست ؟ | درمان بیماری گل قاشقی در خانه

اگر شما هم در خانه یک گلدان گل قاشقی دارید و پژمرده شده است با ماهمراه باشید تا گل تان را مثل روز اول شاداب کنید.

علت پلاسیده شدن گل قاشقی چیست ؟ | درمان بیماری گل قاشقی در خانه

گل قاشقی یا پپرومیا از محبوب‌ترین گل‌هایی است که در اکثر خانه‌های ایرانی یافت می‌شود. این گل دارای برگ‌های قلبی شکل و گوشتی بوده که تقریباً فرم قاشق را دارند و به همین دلیل به آن قاشقی می‌گویند. زادگاه پپرومیا از جنگل‌های آمازون برزیل است و از آن جایی که از جنگل آمازون با تاریکی یاد می‌شود، این گل نیز می‌تواند در تاریکی دوام آورده و مناسب خانه‌های آپارتمانی باشد؛ بنابراین رشد گل قاشقی، عمل چندان دشواری نیست. این گیاه علاوه بر برگ‌های زیبا، گل‌های بسیار زیبایی نیز دارد که ریز و کوچک بوده و به صورت خوشه‌ای و عمودی رشد می‌کنند.

علت پلاسیده شدن گل قاشقی

گیاه قاشقی به دو دلیل آبیاری زیاد یا کم پژمرده می شود. در صورت خشک بودن خاک به سادگی می توانید با آبیاری به موقع مشکل را برطرف کنید. اما در صورت آبیاری بیش از حد ریشه های گیاه می پوسد که درمان آن مشکلتر است. اگر تنها تعدادی از برگ های گیاه خشک شده اند آن ها را جدا کنید. آبیاری را متوقف کنید تا خاک خشک شود.

از آن به بعد گیاه را در فواصل بیشتر آبیاری کنید تا دوباره رشد خود را از سر بگیرد. اما اگر بیشتر برگ های گیاهتان پژمرده شده‌اند، باید گلدان آن را عوض کنید. قبل از انتقال گیاه به گلدان جدید ریشه های پوسیده را به کمک یک قیچی تمیز جدا کنید تا پوسیدگی به ریشه های سالم منتقل نشود. بعد از انتقال گیاه خاک را به مقدار کم آبیاری نمایید و حداقل یک هفته تا آبیاری بعدی صبر کنید.

​گل قاشقی​

درمان بیماری گل قاشقی

 

ریزش برگ ها

ریزش برگ ها هنگام رشد گیاه قاشقی طبیعی است. با رشد برگ های جدید تعدادی از برگ های قدیمی تر می ریزند که جای نگرانی ندارد. ریزش برگ های سبز ممکن است به دلیل سرما هم باشد. در این صورت گیاهتان را به محیط گرمتری منتقل کنید. اگر ریزش برگ ها شدید باشد و از قسمت های مختلف گیاه اتفاق بیافتد ممکن است نشانه ی آبیاری بیش از حد و یا حتی بیماری باشد. در این صورت باید پشت و روی برگ ها را بررسی کنید. اگر نشانه ای از بیماری دیدید سریعا به آن رسیدگی کنید. در ادامه با این بیماری ها و درمان آن ها بیشتر آشنا می‌شویم.

زردی برگ ها

آبیاری نامناسب، نور زیاد و تغییر ناگهانی دما می تواند از دلایل زردی برگ های قاشقی باشند. گیاه قاشقی در نور غیرمستقیم به خوبی رشد می کند. اما اگر آن را مدت طولانی در نور مستقیم قرار دهید برگ هایش زرد می شوند. نور مستقیم می تواند باعث سوختگی نوک و کناره برگ ها نیز بشود. پس اگر با برگ های زرد قاشقی مواجه شدید گیاهتان را به مکانی با نور ملایم منتقل کنید.

لکه های سیاه روی برگ ها

لکه های سیاه و قهوه ای روی برگ ها در اثر حضور آفات گیاه قاشقی به وجود می آیند. اگر با لکه های سیاه روی برگ های قاشقی مواجه شدید به سرعت آن را از بقیه گیاهان جدا کنید. سپس برگ های آسیب دیده گیاه را با یک قیچی تمیز جدا کنید. بهتر است برای اطمینان از دفع آفات گیاه را به طور کامل هرس کنید.

آفات قاشقی

گیاه قاشقی گیاهی مقاوم به آفات است. اما گاهی مورد حمله ی آفاتی مثل پشه سیاه، شپشک و کنه قرار می‌گیرد که برای نجات دادن گیاه در ابتدا باید نوع آفت را شناسایی کرده سپس به از بین بردن آنها اقدام کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    گل من چند وقتی هست پژمرده شده ممنونم ازمطالبتون

تبلیغات متنی