شمانیوز
شما نیوز

دسر | دسر ساده

دسر ساده و خوشمزه با هزینه کم درست کن | طرز تهیه دسر ساده با بیسکویت پتی بور

اگر شماهم عاشق کم هزینه و خوشمزه و متنوع هستید حتما با ما همراه باشید.

دسر ساده و خوشمزه با هزینه کم درست کن | طرز تهیه دسر ساده با بیسکویت پتی بور

به گزارش شمانیوز : دسر یک نوع خوراکی است که بعد از غذا سرو میشود. دسر ها انوع مختلفی دارند که بعضی کشور ها دسر مخصوص و سنتی خودشان را دارند. بعضی دسرها را میتوان به عنوان عصرانه هم سرو کرد. در ادامه طرز تهیه یک دسر ساده و کم هزینه را به شما آموزش می دهیم.

 

مواد لازم

شیر ۱ لیتر (۴ لیوان)
شکر ۱ لیوان سرخالی
آرد ۳ ق غذا خوری
نشاسته ذرت ۲ ق غذا خوری
پودر کاکائو ۲  ق غذا خوری
کره ۱/۲ ق غذا خوری
بیسکویت پتی بور

۲ بسته

 

طرز تهیه

ابتدا باید شیر و شکر و آرد و نشاسته ذرت و پودر کاکائو را داخل یک قابلمه بریزید و هم بزنید تا مواد مخلوط شود و گلوله های آرد باز شود و بعد قابلمه را روی حرارت قرار دهید مداوم هم بزنید تا بوی خامی مواد گرفته شود و به غلظت برسد، باید مواد را هم بزنید تا گلوله نشود و حرارت کم باشد.

در انتها وقتی به غلظت فرنی رسید باید کره را اضافه کنیدو هم بزنید تا دوباره به غلظت برسد و کره ذوب شود و از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا پودینگ از داغی بیفتد. مقداری از مواد را باید ته ظرف بریزید و یک لایه بیسکویت وانیلی یا کاکائویی روی پودینگ قرار بچینید.

در ادامه باید کیم از مواد پودینگ بریزید و بعد یک لایه دیگر بیسکویت رنگ دلخواه و به همین ترتیب ادامه دهید تا ظرف پر شود و در انتها باید لایه آخر را پودینگ بریزید و ظرف را در یخچال قرار دهید و ۲۰ دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا کمی دسر خودش را بگیرد.

در ادامه برای تزیین یک بسته پتی بور وانیلی را پودر کنید و روی دسر بریزید و به دلخواه با میوه دلخواه تزیین کنید و برای ۲ ساعت دسر را در یخچال قرار دهید و بعد برش بزنید و سرو کنید. نوش جان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی