شمانیوز
شما نیوز

کاپ کیک یلدایی

با این آموزش یه کاپ کیک یلدایی ساده فوری درست کنید

شما می توانید برای شب یلدا یک کاپ کیک یلدایی با تم هندوانه تهیه کنید.

با این آموزش یه کاپ کیک یلدایی ساده فوری درست کنید

به گزارش شمانیوز؛ می‌خواید یک کاپ کیک یلدایی شیک و باکلاس درست کنید، با خواندن این آموزش سریع و آسون با این روش درست کنید: 

مواد لازم کاپ کیک یلدایی

 

تخم مرغ ۲ عدد
شکر ۱/۲ لیوان
وانیل ۱/۲ ق چای خوری
روغن مایع ۱/۲ لیوان
شیر ۱/۲ لیوان
آرد ۱.۵ لیوان
بیکینگ پودر ۱ ق مربا خوری
رنگ مجاز ژله ای خوراکی قرمز و سبز به مقدار لازم

طرز تهیه کاپ کیک یلدایی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود و بعد به کمک یک لیوان دسته دار فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید. اگر می خواهید کاپ کیک را داخل فر تهیه کنید آن را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود و اگر بدون فر می خواهید تهیه کنید داخل یک قابلمه کمی آب ریخته و بگذارید تا بجوش بیاید و لیوان های مورد نظر را چرب کنید.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه باید تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر داخل کاسه ریخته و با همزن برقی برای ۴ دقیقه بزنید تا کاملا کشدار و کرمی رنگ شود و در حین هم زدن دورگیری کنید تا بوی زهم تخم مرغ گرفته شود. در ادامه روغن و شیر را اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کاپ کیک

در ادامه باید آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید و به تدریج به مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید. مواد تهیه شده را باید به سه قسمت نامساوی تقسیم کنید یک قسمت را بیشتر بریزید. حالا به قسمت بیشتر رنگ قرمز خوراکی بزنید و هم بزنید و به کاسه بعدی که کمی کمتر از رنگ قرمز است رنگ سبز بزنید و قسمتی که کمتر از همه می باشد سفید بگذارید بماند.

مرحله چهارم: تهیه کاپ کیک یلدا

حالا می توانید سه رنگ تهیه شده را برای سهولت داخل قیف پلاستیکی بریزید یا با کمک قاشق داخل لیوان یا کپسول های کاپ کیک بریزید باید ترتیب رنگ ها از سبز و بعد سفید سپس قرمز بریزید و لیوان ها را داخل قابلمه که آب جوش دارد قرار دهید به طوری که ۱/۳ کاپ کیک ها داخل آب باشد و بعد روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و برای ۲۵ دقیقه بگذارید تا کاپ کیک پخته شود و بعد از لیوان خارج کنید و با شکلات اشکی تزیین کنید. 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی