شمانیوز
شما نیوز

شیرینی خرمایی

درست کردن شیرین خرمایی | آموزش شیرینی خرمایی برای افرادی که دیابت دارند

شیرینی خرمایی یک نوع ششیرینب خوشمزه مخصوص افرادی که دیابت و یا مرض قند دارند این آموزش خوشمزه را از دست ندهید.

درست کردن شیرین خرمایی | آموزش شیرینی خرمایی برای افرادی که دیابت دارند

به گزارش شمانیوز: شیرینی ها انواع و اقسام بسیار مختلفی دارند و شما می توانید این بار شیرینی خرمایی با چند قلم مواد اولیه ساده بدون همزن برقی به روشی خیلی ساده در خانه تهیه کنید. بافت این شیرینی نرم و مانند کلوچه خرمایی می باشد و خمیر ترش ندارد و نیازی به ورز دادن و زمانی براس استراحت دادن به مواد ندارد. همه مواد شیرینی خرمایی به پیمانه و گرم گفته شده است که شما می توانید با ترازو اندازه بگیرید یا از یک لیوان دسته دار فرانسوی استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه خمیر

تخم مرغ ۱ عدد
شکر ۱/۲ پیمانه معادل ۱۰۰ گرم
روغن مایع ۱/۲ پیمانه معادل ۹۰ گرم
شیر ۱/۲ پیمانه معادل ۱۰۰ گرم
آرد ۳ پیمانه
بیکینگ پودر ۱ و ۱/۲ ق چای خوری
وانیل کمی وانیل

مواد لازم برای داخل خمیر

خرما ۲۵۰ گرم
مغز گردو ۱/۲ پیمانه
دارچین ۱ ق مربا خوری
کره نرم ۱ ق غذا خوری

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد را از قبل در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود و بعد برای مواد میانی ایتن شیرینی باید خرما ها را هسته گیری کنید و به همراه گردو و دارچین و همه مواد را داخل غذاساز یا میکسر بریزید تا مواد حسابی له و پوره شود و بعد یک ۱ ق غذا خوری کره اضافه کنید و مواد را هم بزنید و کنار قرار دهید.

 

مرحله دوم: تهیه خمیر شیرینی

در ادامه باید تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر را داخل یک کاسه بریزید و با همزن دستی مواد را خوب هم بزنید تا مخلوط کرمی رنگ و کشدار شود. در ادامه روغن مایع را به همراه شیر به مخلوط اضافه کنید و با همزن دستی مواد را در حد مخلوط شدن هم بزنید.

 

مرحله سوم: تهیه خمیر شیرینی

در ادامه باید آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا سبک شود و بعد کم کم به مواد اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا جایی که خمیر داخل ظرف جمع شود و سعی کنید خمیر را با لیسک یا قاشق جمع کنید و با دست ورز ندهید وگرنه به روغن می افتد همین که خمیر جمع شد و نرم لطیف شد کافی است.

 

مرحله چهارم: باز کردن خمیر

در ادامه روی سطح کار کاغذ روغنی قرار دهید و خمیر را روی سطح کار قرار دهید و با کمک وردنه باز کنید ضخامت خمیر باید نیم سانت باشد و بعد دور تا دور خمیر را برش بزنید تا یک خمیر مستطیل  داشته باشید از مواد میانی تهیه شده با دست خوب ورز دهید و شبیه به یک مستطیل دراز تهیه کنید و وسط خمیر قرار دهید و روشو کمی با وردنه صاف کنید و به کمک کاغذ روغنی خمیر را مواد خرمایی بیاورید و لبه های خمیر بچسبانید و یک وردنه روی خمیر بکشید و بچنگال روی آن خط بی اندازید و در سینی فر قرار دهید و بعد در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ زمان دهید تا پخته شود و همان طور که داغ است روی آن عسل بزنید و برش بزنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی