شمانیوز
شما نیوز

کیک یخچالی

درست کردن یک کیک یخچالی خوشمزه و عالی | آموزش این کیک ساده را از دست ندهید

درست کردن یک چیز کیک خوشمزه و سریع این آموزش خوشمزه را از دست ندهید.

درست کردن یک کیک یخچالی خوشمزه و عالی | آموزش این کیک ساده را از دست ندهید

به گزارش شمانیوز: چیز کیک ها انواع و اقسام مختلفی دارد ولی شاید برای شما پیش بیاید که قالب کمربندی یا گرد ندارید ولی می توانید داخل یک ظرف پیرکس یا چینی مستطیل این چیز کیک را تهیه کنید و روی چیز کیک را به دلخواه تهیه کنید. برای تهیه این چیز کیک می توانید از انواع ژله با طعم های متفاوت استفاده کنید. این رسپی یکی راحت ترین دستور ها می باشد.

مواد لازم 

بیسکویت پتی بور ۲ بسته
کره ذوب شده ۱۰۰ گرم
پنیر خامه ی بدون نمک ۲۰۰ گرم
خامه صبحانه ۲۰۰ گرم
پودر قند ۳ ق غذا خوری
ژلانین ۳ ق غذا خوری
آب سرد  ۳ ق غذا خوری
میوه دلخواه ۱۰ عدد
ژله قرمز ۱ بسته
آب جوش ۱ لیوان
وانیل نوک ق چای خوری

 

مرحله اول: تهیه بیس بیسکویت

ابتدا باید بیسکویت ها را داخل نایلون ضخیم ریخته و با گوشتکوب دستی بکوبید تا پودری شود یا می توانید داخل غذاساز بریزید و له کنید. کره را ذوب کنید و به همراه بیسکویت پودر شده مخلوط کنید و هم بزنید و کف ظرف پیرکس یک نایلون انداخته و مخلوط تهیه شده را داخل ظرف ریخته و بعد با گوشتکوب یا ته یک استکان خوب فشرده کنید و برای ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید.

 

مرحله دوم: تهیه لایه خامه ای

برای تهیه لایه خامه باید ژلاتین را به همراه آب سرد مخلوط کنید و صبر کنید تا اسفنجی شود و بعد روی بخار کتری قرار دهید تا بن ماری شود. پنیر خامه ی و خامه و پودر قند را باهم مخلوط کنید و هم بزنید و ژلاتین و وانیل را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد مخلوط شود و بعد قالب را از یخچال خارج کنید و روی لایه بیسکویتی بریزید و در یخچال بگذارید تا لایه ی ژله ی را تهیه کنید.

 

مرحله سوم: تهیه ژله

ژله قرمز را داخل یک کاسه بریزید و آب جوش مخلوط کنید و هم بزنید روی بخار کتری قرار دهید تا بن ماری شود و بعد میوه مورد نظر را برش بزنید. قالب را از یخچال خارج کنید و میوه ها را روی لایه پنیری قرار دهید و ژله را به آرامی روی آن بریزید و قالب را برای ۶ ساعت در یخچال قرار دهید تا ژله خودش را بگیرد و بعد به کمک نایلون آن را خارج کنید و برش بزنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی